2 januari 2013

Vardagen är här och idag kallar jobbet igen!

Tack alla barn som bidrog till allt det goda på vår nyårsafton. Kalkon och annat nyårsgott inhandlades på presentkort som vi fick i julklapp från två av barnen. Den underbart goda Plommon-shutneyn, med vacker Hardangersked fick vi i julklapp i Norge och det fina stället för olja och vinäger fick vi också från barnen...En annan julklapp står fint på mitt rumsbord nu, men är ännu inte fotograferat...ett stort fint fruktfat i betong!
Mannen ser så nöjd och belåten ut, kanske han ännu inte förstått att den l-å-n-g-a ledigheten redan är slut

Även jag var nöjd och belåten när jag såg regnet och blåsten ta med sig all snö!

Rena fina vägar är det idag när jag ska ta bussen igen, men SMHI hotar med kallare väderlek och då fryser våra vägar obönhörligt till isbanor...Måtte de ha fel!! Jag tror att många av er missade nyårsaftonens bildspel som ligger högst upp på denna sida...Jag låter det ligga kvar i dag också så ni får se och lyssna på min nyårshälsning.

28 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Ja idag går mina jobbarkompisar till baka till jobbet med. Vaknade i vanlig tid. brukar åka den här tiden. Men inte nu. Får se vad det blir idag. Handling står på schemat. Kram

attis sa...

Gomorron i stugan. Gott Nytt År. Det var inga dåliga julklappar. Vilka vackra fyrverkerier. Här var det så disigt så det var svårt att se dem. Är på bättringsvägen och det känns så skönt. Ha det bäst.
Kramiz

Anonym sa...

Mors,,Hoppas du slipper dessa arbetstider,för ofta...Ja det har tagit kraftigt på snön även här,,slaskat ordentligt,,blir det frysgrader på detta då,hemska tanke,måtte gatorna hinna torka upp..
Fint bildspel...Haé Kram.

Anonym sa...

regn i morgon,efter det kallare. Alltså bäst att göra sina inköp idag
kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!!Jag tror att Bosse ser glad ut för han ser dej!!!! Ska in och kolla bildspelet.Jag var vettskrämd ,och sa aldrig mer flyger jag i ett sånt litet plan.. Ha en bra dag! Morgonkram!

starling sa...

Det var många fina julklappar ni fick av barnen.
Blir avundsjuk när jag ser bilderna på barmark... Jag hoppas verkligen dom har fel dom som säger att det ska bli kallt igen.
Sv; vad jobbigt att du fick så ont i axlarna men en jäkla tur att du kunde slutföra färgningen. Hade inte varit så kul annars.
kramar =)

Anonym sa...

Skönt att helgerna är förbi så man kan fortsätta mot våren och värmen. Lilly har börjat jobba idag igen. Ha det bra !

Camilla sa...

Här har det också varit plusgrader och regn. Så liiite snö har försvunnit.
Och det är jag sååå glad över.
Man behöver inte 1 meter snö.
Fast jag tror vi hade till och med mer än så.
Kram!

Kristina sa...

Hej Mona. Fint bild spel med underbar ABBA musik till. God fortsättning på 2013. Här är + 5 och bara högar av snö kvar me blött och snöfritt på vägarna. Däremot var det klashalt på Nyårsaftons em på 5 min prommenad till barn och barnbarn. Tog en evig tid och jag använde både skor med halkskydd och käpp....Ha nu en bra dag. Kram

Kristina sa...

Hej igen Mitt foto har försvunnit...är det för jag inte är inne så mycket????/kristina

Gunilla sa...

Oj, ni har ingen snö kvar alls...här försvann också mycket , men lite har vi kvar !

Znogge sa...

Ja, nu är vardagen här för många men än är jag ledig några dagar till! Inte fel alls!

Kram

Helen sa...

Hej Goa Du! J, nu börjar allvaret igen efter helgerna. Har vart lite frost inatt men den underbara solen kommer att tina bort det. Ha en härlig dag i solen, som jag hoppas skiner även i Uddevalla. Kram

ansepanse sa...

vad fint du lyckats med att ta bilder på fyrverkerierna :)
jopp, nu har vardagen börjat, J åkte till jobbet imorse
fina julklappar
ska det verkligen bli kallare igen, jag vill inte ha halka
kramar

fialia sa...

Här är snön BORTA, hurra!!
Plommomnchutney gör jag varje höst, bra present att ta med.
Nu e jag ledig till fredagkväll, skönt!
ha de Fia

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Japp, nu är ledigheten över igen! Jag börjar dock inte förrän i morgon, men dagen kommer innebära små förberedelser inför morgondagen! :)

Nett sa...

Härligt firande ni hade. Ja här är det med rena gator och ingen annan än jag är glad för detta, gillar verkligen inte snön. Kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Godeftermiddag
Jag hoppas att du har tagit siesta,efter jourens jobb?
Ha det gott!
Inger

Ellis sa...

Här är det ledigt ännu men skönt att ni hade ett fint nyår och hoppas ni slipper halka!
Kram Elenor

Jenfan75 sa...

Det avr ett jättefint bildspel
Nu går vi mot ljusare tider och även jag hoppas att snön snart far.

paloma sa...

Snön försvinner mer och mer här med..känns bra att det blir mindre halka med, skall börja träna mer nu så jag kommer i form till Side! jag fick dusch creme och parfymer i jul klapp. det gillar jag! älskar ju dofter!
ha nu en bra dag i dag så här i årets början.

kram

Augusta sa...

God fortsättning på det nya året 2013 :)

Klart att din man ser glad ut med så fina julklappar som ni fått :)

Lördagskvällen jobbade jag och fy vad halt det var här i Stockholm. Hatar is på vägar och gångbanor precis som du.

Kram

Mita sa...

Fint bildspel och den musiken är helt underbar.
Vilka fina julklappar ní fick av barnen, och din Bosse ser då för go och glad ut..**
Usch och fy för ishalka, den har vi dragits med nu ett par dagar,men nu har det smält bort mycket av isen så asfalten kommer fram,skönt...
Ha det gott
Kramiz♥

Ma sa...

Även här har snön försvunnit till en viss del och långledigheten är slut för denna gång här också. God Fortsättning på det nya året...

Anonym sa...

God fortsättning till er båda. Hoppas det inte känns alltför tungt att börja jobba igen, men du har ju något härligt att se fram emot.Både Sören och jag har hostat oss genom nyårshelgen men förhoppningsvis är det värsta över nu. Här har vi plusgrader så snön har sjunkigt ihop en hel del,nu går vi mot ljusare tider och det känns underbart, fy sjutton för vinter kyla och isgator. Kramar till er från oss. Nenne

Gilla sa...

Ni hade tydligen en härlig nyårsfest med god mat och dricka.

Bosse ser verkligen nöjd och glad ut på bilden. Ser han lika glad ut, när ledigheten är slut? ;-D

Vi har inte heller nån snö kvar. Skönt!

Sv: Du har alltså fuskat med årtalet. Jag säger då det!!! :-D Hur pass trött är du nu efter att ha jobbat igen? :(

Kram/Gilla

Ama de casa sa...

Snön försvann som genom ett trollslag när vi landade här i Spanien igen :-)

Kina sa...

Ja nu var det tillbaks till verkligheten igen. Fullt ös på jobbet. Skönt att vara ledig men liiite skönt att återgå till fasta rutiner igen :)

Kram Kina

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...