31 januari 2013

Olika smak och tycke

Tänk vad folk reagerar olika. Vad är humor egentligen? Det som är humor för mig
kanske inte alls roar dig. 

Alla är vi så olika. Alla roas vi av olika saker och att då säga att någon saknar humor blir ju givetvis alldeles fel. 

Hur är det sen med smaken då? Hur i all sin dar kan någon uttala sig om andras smak? Även vad gäller andra saker här i livet så är vi ju alla olika och inte kan vi uttala oss om någon annan och anse att de inte har någon smak. Vad grundar vi det på och med vilken rätt?

Låt oss i stället slå fast att alla har humor och alla har smak, fast på olika sätt! Ingen har fel, alla har rätt!







25 kommentarer:

Kristina sa...

Vi har alla en humoristisk sida en del mer en del mindre och naturligtvis är vi olika...synd om alla vore stöpta i samma form hua va trist. Alla kan ju inte vara så roliga som du och jag
..gapskratt...:)Kram

attis sa...

Gomorron Mona. Så sanna ord så. Alla är vi olika och tänk vilken tur. Det skulle nog vara bra tråkigt här i världen annars. Ha en bra dag. Kramiz

kristina sa...

Smaken är som baken och ingen kan säga vad som är rätt eller fel Klart vi är oliktänkande. Vem har sagt något annat, sen finns det ju en del humorsbefriade människor som tyvärr upplever världen och människorna på ett negativt synsätt, lite enkelriktade. Ett gott skratt förlänger livet....

Znogge sa...

Ja, det där är väldigt olika. En del saker som andra skrattar åt får mig att sätta skrattet i halsen och i vissa lägen är det tvärtom. Vi är helt enkelt olika!

Kram och god morgon!

Siita sa...

God morgon. Klart att alla har rätt på sitt sätt. Jag gillar inte fil o Mr Bean, många andra gör ju det. Kramar

Anonym sa...

Mors,Ja det är väl en jädra tur att vi är olika,,om alla var stöpta i samma form,skulle världen vara okul..
Ja du denna veckan har det varit skithalt på småvägar och gågator..
Hoppas det går bra att ta sig till Landvetter..Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Klart att vi har olika smak och tycke.Vi är alla unika!!!!
Man ska kunna sitta på bollen och göra olika saker med armar och ben.Morgonkram!

fialia sa...

Tur att vi e olika, så tråkigt det hade varit annars.
ha de Fia

Camilla sa...

Du är klok du!
Jag tycker också det är bra att vi tycker olika.
Kram!

Gilla sa...

Det vore ju trist, om alla tyckte likadant. Jag avstår från uttrycket Smaken..... eftersom det redan står i dina kommentarer.

Alla tycker ju inte likadant om musik till exempel, så det är ju fint att det finns så mycket olika slags musik. Det gäller ju humor och smak också.

Sv; Han hittar aldrig jeans på JC, så han har vant sig vid tanken att kanske hitta i Puerto eller till och med i Side, där han hittade ett par läckra jeansshorts hos Maria, när vi var där.

Kram/Gilla

Helen sa...

Visst är det skönt att alla inte tycker lika. Jag ska nog skämmas lite för jag kan göra dumma kommentarer om det är nåt som jag tycker är extremt annorlunda mot vad jag tycker.
Nu närmar det sej för er, hoppas ni får en underbart härlig tid i värmen. Önskar så jag kunde ta en restresa i år men det finns inte tid för det.

Kramisar <3

ansepanse sa...

vi är olika, så är det bara, vi har olika humor och olika smak, det är väl tur :)
kramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Alla tycker olika.
En del har humor andra förstår inte ett skvatt.
Mitt bästa är Hasse Alfredsso,Ringaren.Men ungdomar av idag tycker nog den är urtråkig.
Kram,Inger

Gunilla sa...

Ja, jag kan bara hålla med dig... vad himla trist det skulle vara annars också du !! Om alla gilla samma musik, alla gillar samma kläder...huvvaligen

Anonym sa...

Nää, tjejen! Du har alldeles fel. Här ska inte tolereras andras dåliga smak och frånvaro av humor. Nejemensan! Se det min väg eller håll er unnan, säjer jag!

(egentligen är jag inte alls sån; ville bara vara lite annorlunda)

Ruth i Virginia

wiper sa...

Så bra och tänkansvärt skrivet. Det är verkligen tur att inte alla har samma smak och olika sinne för humor. Väldigt fina bilder till ditt inlägg.

Ha en skön dag
kram

Veiken sa...

Jag har dessutom olika humor och smak beroende på humör. Så det går inte att döma ut någon för sk taskig smak eller humor! Kramar
SV: Ja, vi har varit ute och fiskat. Fick en del, men dom var inte särskilt stora!

Ninja sa...

Humor har mycket med kultur att göra...språket gör att skämt tex är svåröversatta.
När det gäller smak finns det några som är utrustade med större känsla...men det betyder inte att det är otillåtet att tycka annorlunda.
Det är viktigt att vara tillåtande.....
När det gäller de som arbetar som landskaps- och samhällsarkitekter är jag glad om de har känsla för sitt arbete, det är ju många som blir drabbade.

Anonym sa...

Ja det är väl en rackarns tur att vi alla är olika, tänk va tråkigt om alla var stöpta i samma form. Kommer från tandläkaren och är sydd med fyra stygn i underkäken, inte kul alls. Hoppas du har kurerat dej och mår bättre nu. Såg på datan att Fritidsresor börjar med att ta betalt för bagage, 200kr per person, snart följer väl fler bolag efter Ha det gott kram Nenne

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Humor kan verkligen vara en svår grej! :/

Mita sa...

Tänk om alla tyckte lika,vad skulle vi då prata och diskutera om...
Tänk, snart bär det i väg för er, vad härligt.
Kramiz♥

paloma sa...

Alla är vi olika! Och tur är väl det...kram och god natt

Yvonne Johansson sa...

Ups! Det var nära på att jag inte kunde besöka dig i bloggen. Datorn strular och är seg. När jag surfade genom googlechrome så krashade det hela tiden. Nu är jag ute på nätet genom min standard web läsare, men det går så sakta. Jag ska men itne än uppgradera mig till en snabbare hastighet och så tänkte jag skaffa en laptop, men inte än. Jag har annat att lägga pengarna på just nu. Obs! Det är tur att vi alla har olika humor :) Bara man inte kränker någon på något sätt. Jag såg i din blogg att du flexade ut tidigare idag. Det är inte bra att ta ut sig till bristnings gränsen. Ta hand om dig så du kan flyga iväg och njuta av sol och värme.

Fenixmonas sa...

Det är bra Ruth i Virginia, vi måste våga att vara annorlunda! Det är berikande! Kramiz

Anonym sa...

Morron! -3,6 grader på Morgonen. Inget speciellt planerat för helgen så vi får ta dagen som den kommer. Ha det bra !

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...