12 januari 2013

Leva livet

"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet." Fast så är det ju…dag läggs till dag och vips…vart tog åren vägen? Så rasande fort detta liv går…jag hinner inte med…skulle behöva pausa men hittar inte knappen. Detta är inte fair play…ingen delite…ingen paus…nej…bara att hänga med till "the bitter end"…

 
fast människan har ju en underbar anpassningsförmåga som inte våra datorer har. Så inte fanken sätter vi oss ner och väntar på "the bitter end"…nejdå…vi pinnar på som vanligt och lyckas väl att övertyga oss själva om vår egen odödlighet.
Idag är i alla fall första dagen på resten av ditt liv…det är ett faktum…men lev dagen som den vore din sista…Lev dagen helt och fullt!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Gomorron

Tyvärr går livet fortare ju äldre du blir.

Jag är tyvärr arbetslös, och borde ha mer tid över för t.ex. mina intressen.

Men Icke sa Nicke. dagarna försvinner blixtsnabbt

kram

Siita sa...

God morgon. Det var mycket därför som jag slutade jobba, för att hinna något annat oxå. Kallt här med idag -5.5 grader. Ingen snö idag. Ha det bra. Kram

Anonym sa...

Mors,,precis så är det,,men nu som pensionär har tempot dalat lite,The End kommer ändå,så varför ha så bråttom...
Ja nu märker man att vi går mot ljusare tider...Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Ibland så vill man hitta knappen pausa eller vi tar om det igen..Du behöver inte lösa rebusen ,det är inget tvång. Du får ha en bra lördag! Morgonkram!

Camilla sa...

Fånga dagen...ja,det är DET man ska göra!
Kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, visst går dagarna alldeles för fort ibland :/

Gilla sa...

Det var verkligen tänkvärda tankar du delgav oss. Mycket bra att följa dem.

Sv: Det var ett härligt uttryck du hade med bloggstugorna. Det får jag komma ihåg vid tillfälle. Jag tänker inte skriva godmorgon söndag idag i alla fall. Jag vet ju faktiskt att det är lördag.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Livet är inte dom dagar som gått utan dom dagar man minns. Men du har rätt visst går det alldeles för fort, det är så mycket man skulle vilja hinna med, men många gånger sätter diverse krämpor in och sätter stopp för det man ville göra. Ha en jättefin dag och lev den helt och fullt. Kram Nenne

Znogge sa...

Du har sagt allt som behöver sägas så jag nickar och instämmer till 100%!

Kram

ansepanse sa...

vadan detta? har det hänt något? men visst är det så, ta vara på det du har, jag har en text som jag tittar på ibland:
"Gläd dig åt livet. Det är redan senare än du tror"
bamsekramar

Mita sa...

Man vet ju det där att man ska leva livet här och nu och ta vara på varandra och säga hur mycket man tycker om varandra. Gör man det då?
Nej icke då,inte förrän det händer nånting,och då kan det vara för sent kanske...*
Alldeles för mycket planerar vi framåt hela tiden, det är ju inte säkert att vi hinner göra det,därför ska man helst inte skjuta upp saker och ting,
Kram vännen och ta hand om dig..♥♥

anniepiie sa...

instämmer med allt du säger!! :) Kram

Ellis sa...

Bara att ta en dag i taget och göra det bästa och mesta av livet! =)
Kyligt idag men solen har lyst upp, så det gör det så mycket bättre! =)
Ha en fin helg!
Kram Elenor

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ja, jag tror också att det löser sig med tältet! :)

Ma sa...

Livet har ingen ångervecka och går inte i repris samt att det saknar pausknapp. Så är det bara. Det är bara det att vi lever här och nu. Det går inte att ändra på...

paloma sa...

Ja man får försöka leva livet fullt ut så mycket det går!
vissa dagar undrar jag?? ja ha det var den här dagen, vad har jag gjort?

kram

Carina Sjölund sa...

Helt rätt som du skriver.
Vi ska vara glad över allt fina vi har♥
Kramen vännen♥

Augusta sa...

Tack för dom orden och råden :)

Tyvärr har jag levt några veckor som jag skall leva resten av jordens tid. Alltså inget har hänt eller jag gjort.

Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...