20 januari 2013

Lördag hos pappa, en fin dag!

Medan jag fixade maten hos pappa och klippte honom, städade svärdottern Solle. All tvätten hann vi med också, så det var en riktigt bra lördag...fast det blir ju inte så jättemycket tvätt  hos en ensam person.

Precis när vi fått undan middagsdisken så kom dotter Wictoria och kusinerna Robin & Rebecca med respektive. De bjöd på tårta till eftermiddagskaffet och det blev fullt hus hos pappa! 

Vi blev elva personer och vovven Lucky hos pappa igår! Pappa tyckte det var jättekul, men han var trött igår kväll, när vi som siste man lämnade honom vid 18-tiden. Nu har han i alla fall middagsmat i kylen för några dagar och på lördag åker vi dit med påfyllning och får några trevliga timmar ihop igen!  

16 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser hur ni tar hand om din far,,klart man blir trött efter en familjedag och god mat...
Det är tvära kast,med graderna-21 den ena dagen,nästan 0 den andra..Haé Kram.

Anonym sa...

Inte alla som tar hand om sina föräldrar.
Alltför många gamla sitter ensamma.

Kram

Siita sa...

God morgon. Vilken lycka att få ha han kvar så länge. Min far dog 1981 66 år gammal, mor 1985 72 år gammal. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Man blir rörd över er omsorg för din pappa.Klart att han blir trött men säkert glad också.. Det är bra att använda de grå! Korsord är ett bra gympapass för hjärnan.. Morgonkram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Oj, 11 personer var mycket! :)

Ha en fin dag!

znogge sa...

Den omtanken uppskattas säkert!

Kram

Aurora sa...

Vilka fina människor ni är. Din pappa uppskattar säkert vad ni gör och den dagen han inte finns har ni många minnen att plocka fram och vårda. Kram

Gilla sa...

Så härligt att kunna ta hand om sin Pappa. Jag har ju varken Pappa eller Mamma kvar och jag saknar dem SÅ.

Sv: Att jag jobbar med händerna med allt möjligt beror ju på att när vi var unga, var jag tvungen att sy och sticka till mina barn, för vi var, om inte fattiga, så nästanpå.

Kram/Gilla

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej o hå!
Så omtänksamma ni är mot far.Jag önskar att jag hade min i livet.Det är så tomt att bli ensam kvar.
Kram,Inge

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Kram från INGER!

Veiken sa...

Underbart! Din pappa kan skratta sig lycklig som har er. Det värmer att läsa om det!
VARMA kramar

fialia sa...

Så trevligt det låter, min mor bor i bottenvåningen hos brorsan inte så långt från mig, skönt när man kan se efter sina gamla föräldrar.
ha de Fia

paloma sa...

Du är duktig att åka till din pappa varje lördag.
vi hälsar på mamma någon gång i månaden, men hon åker ofta färdtjänst både till oss och bingon! Min bror åker mest dit för att få matlådorna,får han inte av mamma hämtar han hos mig varje söndag! I Dag var det "bara" 10--15 grader och solsken bättre än i går då det var svinkallt och minus 24. hemskt!
kram
ds en av mina följare på bloggen kommer med på side festen. bad honom gå in på side sidan på fb och skriva i att de kommer. tror de är ett gäng!
PLUS VI 8 DÅ.:)

KRAM

Ellis sa...

Hej!
Härligt att ni hade en trevlig dag hos din pappa!
Vi har varit i J's föräldrahem, hjälpt hans far och farfar att få in ved i källaren och lite småpyssel.
Bara några minus igår, ikväll -10!
Kram Elenor

Mita sa...

Ja din pappa ser trött ut,men så nöjd och glad. Vilken underbar familj han har som verkligen bryr sig om...
Kram vännen**

wiper sa...

Vad härligt du hade det hos din pappa och vad skönt för honom att du klipper hans hår. Jag själv är urusel på att klippa men har klippt min man några gånger men det blir inte så bra. Jättefin hund som får en att tänka på Lassie


kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...