21 januari 2013

Oj, redan måndag igen!

 En liten stund under söndagen såg jag en flik av en blå himmel, fast det var inte så kinkigt med det, för det fanns en massa måsten som skulle göras.
Jag hann med att laga tre middagar, lax med citronsås, kycklingfilé med champinjonsås och revben med brun sås. Laxen hade vi till söndagsmiddag och resten till matlådor. 

Tvätten var klar vid ett och sen blev det en lättare städning, innan jag klippte till gubben. Vi tog frisyr kort, kort så det gick snabbt, själv skämde jag bort mig med ett bad, färgade och ansade ögonbrynen... så man ser lite presentabel ut på jobbet. 
Sen var plötsligt söndagen slut och därmed hela helgen...

18 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, nu var det måndag igen!

Hur kan helgerna gå så snabb??

Siita sa...

God morgon. Vi fick en solskens helg här. Både lördag o söndag sken den. Jag igår blandades det med moln på sina ställen. Men en trevlig helg iaf. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Du har haft fullt upp när du har varit "ledig" .....Det var jobbigt att gå ut med 4 st.Och idag gör jag det inte.Fick vinterkräksjukan igår em.. Morgonkram!

Anonym sa...

Veckorna går fort och man märker att det är ljusare längre tid på kvällen. Här var det en kall helg med -20 Grader och 3-4 dm snö. Ha det bra !

Anonym sa...

inte hann jag speciellt mycket i helgen,som vanligt gick tiden för fort

Idag måste jag ge mig ut, tack och lov ingen kyla att prata om

kram

Anonym sa...

Mors,,Ja så har jag oxå sagt,,det borde vara lika långt från fredag till måndag,som det är tvärt om..Hoppas du får en snabb jobbvecka..Kramen.

Znogge sa...

Vi fick se solen lite i går och det var inte fel. Kändes som om det var väldigt länge sedan. Helgen gick annars snabbt som vanligt...

Kram

Camilla sa...

Och idag är det måndag...
Jojo...här går det undan!
Kram!

Ellis sa...

Hej!
Förresten, kom just på nu när jag ser Cesare att killens pappa tagit hand om en katt som påminner mycket om honom, samma färger! =)Skönt att pyssla om sig själv lite, jag tog hand om tvätt och lite städning, men får ta resten under veckan!
Kram Elenor

Gilla sa...

Tiden går snabbt. Snabbare ju äldre man blir. Tänk på ålderstrappan! Först så går det upp, sen går det ner i allt snabbare takt.

Skönt att skämma bort sig själv lite, så fick ju gubben en kort frilla.

Sv; Visst längtar han. I natt har han kollat vid ytterdörren, så fort han har hört hissen komma. Konstigt bara att han märkte med en gång att det inte stod rätt till.

Det är ju lika bra att skriva det rätt ut, att vi hjälper varann., om någon får för sig att försöka sig på inbrott eller så.

Kram/Gilla

paloma sa...

Helgerna bara rusar i väg.
Skall tvätta i dag igen, sedan i veckan till tandläkaren..
härliga bilder på kissen..lax i citron sås gör jag med ofta det är så gott!
älskar lax! mums. kram

Gunilla sa...

fin han är cesare !! du verkar hunnit endel igår du !

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Helgen var som den brukar,om man inte fyller den med något!
Att laga mat är roligt.Men inte städning och till tvättstugan kan jag inte gå-för halkigt.Tvättar för hand.Idag kom jag inte till City Gross.Övergångsstället var inte plogat och sandat.Endast 5 grader minus.
Kram,Inger

Mita sa...

Din söndag måste ha varit längre än min,hehe..du hann så mycket tycker jag,till och med njuta i badkaret och skämma bort dig,inte så dumt**
Jag ser att Cesare är ute på strövtåg..
Bäst gubben din inte glömmer mössan nu när frisyren är kort..
Kram vännen och ha en fin dag♥

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ja, verkligen! Med dagens ingrepp hoppas jag dock på att kunna överleva tills att tanden kan dras ut!

Ma sa...

Där försvann Din helg kan jag läsa. Även min försvann i ett nafs...

anniepiie sa...

helgerna går ju alltid så fort... SV: jaa,det kan jag tänka mig, doften av nybakat bröd är ju underbart!! :D kram

ansepanse sa...

jo, helgerna har en tendens att gå väldigt snabbt
kramar

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...