5 januari 2013

Så snabbt det går när det händer!

I vårt bostadsområde finns två garage, det övre och det undre garaget. Igår kväll fattade en bil eld i det övre garaget.

Bilägaren hade precis kommit hem och parkerat bilen då den började att brinna. Vad som hänt om den börjat brinna en stund senare, kan man ju bara spekulera i, då garaget ligger högst upp, precis under bostäderna.

Nu begränsades branden till den brinnande bilen, men många av de parkerade bilarna blev rök-och sotskadade. Garaget fick tömmas på bilar så just nu står alla på utsidan och de drabbade har kontaktat sina försäkringsbolag.

Nog hade vårt bostadsområde och vi änglavakt igår kväll, för det kunde ha gått riktigt illa...

24 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Ja, fy fasen vilken tur ni hade ändå.

Kram

Anonym sa...

Mors..Hemska tanke,,skönt att det inte blev värre,,hoppas de drabbade får ersättning för de skador bilarna fick...
Ja Grodan vill bara ha ca 0,52 l/mil diesel..Jag är helnöjd.Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Vilken tur ni hade, tänk vilken förödelse det blivit annars. Idag åker vi till Ingela o grattar barnbarnet som fyller 17 år idag. Sen stannar vi på vägen tillbaka o hälsar på hos Thea. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon !!Oj!! Det kunde ha gått illa!! Tur att det inte blev värre.. Starling har inte rätt i gissningen!! Ha en bra lördag! Morgonkram!

Anonym sa...

dessa garage må vara praktiska. Men det kan få förödande effekter om det händer någon olycka

kram

Znogge sa...

Tur i oturen att det bara blev så här. Jag tror att garage är brandisolerade på annat vis än vanliga bostäder så det hade kanske hjälpt lite...

Kram

Helen sa...

Oj,oj, oj.. Det hade kunnat bli fruktansvärt! Men visst finns det änglar :)Kram

ansepanse sa...

usch, fy vad hemskt, jo, änglavakt hade ni alla som bor där
Sv: :) nej, det är nog så att Sluggo vill helt enkelt inte
kramar

Gilla sa...

Så läskigt! Tur att inte det hände värre saker dock. Man kan aldrig vara säker ändå.

Sv: Idag har vi sol därovanifrån. Jag kommer att plocka undan julen allteftersom också.

Kram/Gilla

Ama de casa sa...

Usch och fy... Tur att det inte blev värre...

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej
mer än läskigt!Bilägaren och ni alla hade änglavakt som jag skrev om igår.
Jag är inte troende,men tror att var och en har en ängel som vakar.Tiden är nog utstakad.Jag hade ängla vakt för två år sedan.
Kram,Inger

paloma sa...

huva! ja men vilken tur ni hade! blev er bil skadad? eller klarade den sig? eld är otäckt! min mammas lägenhet har brunnit en gång förut då rädda hunden och katten henne och mina bröder.
en annan gång anlade någon brand i vår gamla lägenhet på 70 talet.. det är otäckt med eld!
kram

Mita sa...

Fy vilken fasa det är över huvudtaget med eldsvådor,det har jag sån skräck för sen jag var liten och en granne i huset vi bodde i då blev innebränd pga sängrökning.
Om dom har garage så där måste det väl ändå vara väl isolerat mot spridning av elden om olyckan är framme.
Men fy så olustigt det måste kännas,hoppas det går ut ersättning för bilarna..
Ang, fågelspindeln så stod det inget om hur den kunde finnas så där. Någon måste ju ha haft den. Jag vet inte om man får hålla såna där som husdjur,fy hemska tanke,
Kramiz♥

Nett sa...

Hua, det hade kunnat gå riktigt illa det där. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Fy, vad otäckt!!

Tur att det "gick bra"!

Aurora sa...

Vilken tur ni hade. Kram

Jenfan75 sa...

Ja tur i oturen hade ni.. Det är inge kul alls när sånt händer..

Veiken sa...

Alltid tråkigt när sådant händer. Hoppas verkligen att det inte var någon som tände på! Kramar

Yvonne Johansson sa...

En klasskompis mammas gamla saab böjade brinna när hon skulle hämta min klasskompis hemma hos mig. Hennes lillebror satt i bilen och började ropa när bilen började. Brandkåren kom och det visade sig att det blivit kortslutning i panelen någonstans. Min bil har börjat lukta svedda kablar, när jag startade den när det var minus grader. Men lukten kommer inte ifrån motor rummet eller fläkten utan från avgasröret. Jag anar att det kan vara katalysatorn som gett sig, men att innehållet i den håller på att brinna upp. Min Ford vän att sagt att det gör det om den ger sig, och jag behöver inte byta katalysator om den ger sig på min bil. Jag får köra utan på den ;) Men jag funderar att köpa en liten brandsläckare att ha i bilen så man inte står helt handfallen om det skulle osa bränt och börja brinna i bilen. Man kan ju förhindra att branden breder ut sig om man är i närheten.
Ha en skön Trettondags afton på dig och var försiktig, nu är det halt igen på våta vägbanor som fryser på. Kram Yvonne.

Ma sa...

Fy vad hemskt. Tur att det inte slutade värre än det gjorde. Nu får vi hoppas att försäkringsbolag och andra aktörer gör sitt. Bilbärgaren är någon som ser ut att ha att göra. Tur att det inte började att brinna i fler bilar för då kunde ha slutat illa...

Kina sa...

Fy så hemskt, vilken tur ni hade. Änglavakt var rätta ordet, tur man har dom med sig ibland dom där änglarna :) Hoppas du haft en bra dag.

Kram Kina

Ellis sa...

Hej! Skönt att det gick bra och nog hade ni änglavakt i ert område!
Här kom kylan tillbaka efter det milda vädret, så lite ojämt att gå men det gick!
Hoppas du har en skön helg!
Kram Elenor

fialia sa...

Men hua! Vilken tur att det inte blev värre.
ha de Fia

starling sa...

Nämen vad hemskt. Vilken tur att det inte hände senare. Men vad läskigt att en bil bara börjar brinna så där.
Ja, ni hade verkligen änglavakt.
Sv; det är därför jag tycker Cesare är så söt. Katten vi passade är också bondkatt med norsk skogskatt i. Jag kan inte så många kattsorter. Men jag förstod att det finns en del när jag kikade runt på google igår. Många var så söta men inte dom där nakenkatterna som har så stora öron. Dom ser lite läskiga ut tycker jag.
kramar =)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...