10 juli 2011

Regn mitt i det hela...igen!

Igår var vi hemma! Första lördagen hemma sen i maj. Vi tog chansen, att änligen få oljat in altangolvet!  
Vi hann...nästan...  
Det mulnade på med jättefart och sen kom regnet! Vilken tur att vi inte hade tagit den sista biten av altanen...  
15 mm föll det i natt...men nu är molnen på väg bort och solen tittar fram igen...
Hoppas nu att det torkar upp under morgontimmarna, så vi får tagit de sista 10 kvadraten...och att det sen får vara uppehåll så länge att oljan hinner att träcka in!!
Just nu skiner solen över bohuskusten igen och jag hoppas, hoppas, hoppas... att den så skall fortsätta att göra, åtminstone ett dygn till!! Något annat som jag hoppas för det kommande dygnet är att ni alla vill fortsätta att rösta  på mitt foto!!! I morgon avgörs tävlingen!!!

Klicka bara på länken ovanför detta inlägg och RÖSTA!! Tack alla!




33 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Regnade rejält i går kväll och i natt, men nu klarnar det upp igen :)
Inte många röster som skiljer nu....ska gå in på jobbet med ;)

Kram

Siita sa...

God morgon här med. Inget regn inatt här men himlen är mörk. Hoppas det blir sol nu när vi reser. Ska till EwaStina först. Kram

Yvonne :-) sa...

Morning! Vi får väl se hur länge det håller med det jag sydde.... Ha nu en bra söndag vännen med att olja golv ! Morgonkram!

Hebbe sa...

Mors,röstat,ja..Här var det mulet hela dagen,men solen hittade hela tiden hål så det var soligt nästan hela dagen...men puh så varmt..I morgon så åker jag norrut igen..Återvändardag den 13 i byn..
Haé Kram.

Hebbe sa...

Ja men jag letade upp dig ändå,trots en knasig länk..Ja jag har bra koll på vad mina vänner i bekanta sysslar med..Haé Bra Kram.

Nett sa...

Vi fick ett jätteoväder inatt, slutade lagom ca en timma innan jag slutade :) Ha en fin Söndag. Kram

Camilla sa...

Vi fick oss en skur i går. Men den varade inte länge. Idag kanske vi får sol. Jag hoppas då det :)
Kram på dig!

biggan sa...

tack tack, ska hälsa honom, han sover just nu skönhets sömnen :). ja vi fick regn med i går kväll. men nu skiner solen igen, ha EN FIN DAG, KRAMAR BIGGAN

Anonym sa...

Hoppas att Ni har tur med vädret idag!
:)
Här skiner solen!

Renée sa...

Jag har röstat! Hoppas att du vinner så grilen kan stå på det nyoljade golvet! KRAM

Yvonne Johansson sa...

Usch! Du knapar in på ettan, men va retligt det skulle va å bli slagen med bara några röster. Ja hoppas dina vänner lägger manken till å röstar för fullt nu. Här har molnen börjat spricka upp och solen titta fram. Det kom riktigt ösregn här sent igår kväll. Men lördagen var alla fall regnfritt. Trots mulet väder så är det rätt varmt och klibbigt och svetten lackar. Ska gå slänga mig in i dushen nu och fräsha upp mig. Ha en riktigt bra dag. :)

Anonym sa...

Nu fattas det lite över 30 röster,
sen har vi grillparty på Er altan!
:)
Har Twittat tävlingen på Tyska, Thai, Turkiska, Franska og Spanska. Du fick 20 röster direkt!
Tur man har FANS i hela Världen!
:)
Kram
Stevie

Roffe sa...

Jag använder spotlighten i Bloglovin med till ragga röster till dig och nytt inlägg idag.du ska komma till HJO,inget regn igår bara sol.Ha en skön dag.kram

Gilla sa...

Vi hade sol hela dan igår, men på kvällen regnade det som bara den. Vi röstar och röstar.

Svar: Jag har ingen anledning till att klaga på Gubens spisning. Han är självlärd och lagar maten efter inspiration.

Det var ju bra att du GILLAde mitt "nya" hår.

Kram/Gilla

Roffe sa...

1123 poäng nu 28 kvar till 1 platsen.jag använder spotlighten,kosta 10kr per inlägg.det är du värld.du ska vinna grillen.kram

Roffe sa...

Jag kolla topplistan hela dagen.nu 8 poäng till 1 platsen.

Anonym sa...

Satan vad spännande!
Nu leder Ditt foto med en poäng!
:)
Hoppas att Du vinner grillen,
jag har korv, senap & ketchup hemma.
:)

anniepiie sa...

Om det endå kunde komma lite regn här! ;) hihi Ha en fortsatt bra dag och hoppas att du vinner, har röstat för fullt! :) Kram

Roffe sa...

Nu leder du med 3 poäng.kram

Nett sa...

Och nu ligger du etta med din bild :) Så underbart!! Får se hur detta kan slut, kanske en grillkväll för oss alla som har röstat ;) Kram

Roffe sa...

Nu leder du med 9 poäng.vinner du kommer jag grilla hos er.kram

Jag använder spotlighten inne i bloglovin och ragga röster.

Roffe sa...

12 poäng Lednining nu.

syren sa...

Heja heja Mona! En röst är given,nästa kommer ca 19.22. kram

Roffe sa...

Nu for hon iväg igen tog 1platsen.Hoppas man får komma och grilla hos dig.

Anonym sa...

vilken stor altan du har
kram

Vicke sa...

det blev en röst till, ha en fin kväll nu

Anonym sa...

Det är spännande som attan nu! Vad är en gräsklippare mot BOHUSLÄN och dess underbara hav och klippor? Kramar

attis sa...

Så typiskt att regnet skulle komma då. Nu blir det Yes diskmedel för hela slanten hahahahaha. Håller tummarna nu extra hårt inför finalen. MAssor med lycka till.
Kramiz

Roffe sa...

Nu är det spännade i topplistan,innan ledde du med 12 p.sen gick magdalena förbi med 12 poäng.Nu leder du igen med 2p.

Yvonne Johansson sa...

Iiiiiii! Dra på trissor. Du ligger lika med bilden med gräsklipparen. Försökte rösta en gång till men det gick inte. Är det efter midnatt som det inte går att rösta mer? Hoppas du har kollat upp med alla dina vänner så dom har röstat. Break a leg.

Anonym sa...

Hur hittar dom vinnaren bland de tio finalisterna i fototävlingen?!
Du är ju redan i Final!
Stort GRATTIS!
Hoppas att Du vinner Grillen!
:)
Kramizar
Stevie

Trollet sa...

Vi fick lite lite regn natten mellan lörd o sönd men annars har det inte varit någon väta från ovan. Senare idag ska vi på marknaden i Färjestaden så då hoppas jag på lite molnigt men uppehållsväder =0). Skickar soliga hälsningar och försöker slrämma bort regnet från dig...*kram* PST nu är det spännande med tävlingen...

Ninz sa...

Ibland har man tur som en tok :)
Kramen

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...