21 juli 2011

En rosenportal har växt fram...

så nu är det bara rosorna som ska planteras, det blir nästa steg...
Jordankare fäster stolparna i marken... 
Visst, här har det varit teamwork i dagarna två...Även arbetsledaren Wictoria hjälpte till...och det är klart, för det var ju bara hon som visste exakt hur hon ville ha det.  
Hon var nöjd och fick det så som hon tänkt...fast nu funderas det på ännu en rosenport...och jodå, trädgården är jättestor så det skulle säkert bli fint.  
Längst upp sitter öglor för att kunna binda upp rosorna sen...dessvärre var denna bild lite suddig.  
Tänk er nu...spaljén som ska upp på utsidan och rosorna som sen klänger upp över hela portalen...Wictoria har beställt rosor, en särskild sort som vill ha mycket skugga.
Jag tror det kommer att bli mycket fint!!!



23 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Den rosenportalen kommer att bli fin!!!Du...rester är bra mat det också..Ha en bra dag vännen .Morgonkram!

biggan sa...

det kommer bli så snyggt, och göteborg, härligt, fin stad, nu är jery med familj här, och sörens bror och syster, hör av mig lite längre fram, ha det gott kramar biggan

Anonym sa...

Mors,,Ser jättebra ut,,med rosor sen så kommer det att bli skitfint..Ugglorna håller till vid min brors hus,,jag satt och tittade på dom i 1,5 timme,,tog en massa bilder men fick bara ett par som var skapliga..Haé Kram.

Petra sa...

God Morgon!
Teamwork är bra :)
Kommer säkert att bli jättesnyggt.

Kram

Mita sa...

Så vackert med rosenportal,bara namnet är fint tycker jag. Ser fram emot bilderna så småningom.
Hoppas ni klarar er från regn ett tag till. Här har vi ett på ingång österifrån.
Kram vännen!

Mita sa...

Så vackert med rosenportal,bara namnet är fint tycker jag. Ser fram emot bilderna så småningom.
Hoppas ni klarar er från regn ett tag till. Här har vi ett på ingång österifrån.
Kram vännen!

Gilla sa...

Det kommer att bli superfint med en sån portal. Jag har sett flera rosenportaler på Fredriksdals Friluftsmuseum flera stycken. Så jag kan verkligen tänka mej att den här också blir vacker.

Svar: Små barn i all ära, men visst blir man trött,när man inte är van att umgås med dom.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Godmorgon Vännen!

WOW! Blir nästan som vid klostret i Ystad, så det kommer att blir jätte fint och vackert.
:)
Svar på kommentar:
:)
Du skrev bl.a:
Jag älskar att gå runt i dessa ruiner och fantisera...Tyvärr är inte gubben lika facinerad...han ser ingenting, bara sten
:)
Mitt Svar:
Tur Du inte är gift med mig, vi hade glömt tid och rum då jag också älskar gamla ruiner/Byggnader, och att försöka föreställa mig vad som en gång hänt inom dess murar.
:)
Ha en fin Torsdag!
Kram
Stevie

Siita sa...

God morgon Mona. Så fint det kommer att bli med rosorna runt den portalen. Om hon får flera så kan hon ju välja olika färger på rosorna. Kramar

Yvonne Johansson sa...

Jag tror också det kommer bli jättefint. Jag har Indian krasse som klättrar på ett hemmagjort nät jag har hängt upp på balkongväggen. Vintertid sedan så hänger jag upp ljus i den. Obs! Jag har aldrig fått en så stor gädda på jiggen förut och min granne sa att man brukar tro att man fått bottennapp då. Dom är så stora och tunga så dom blir klumpiga i kroppen. Jag hade aldrig lyckats få upp den med min utrustning ändå. Jag får skaffa en hake, grövre lina och en större jigg så gäddan håller sig kvar på kroken tills nästa gång. Och helst en annan haspelrulle. Min granne tittade på min rulle igår, och han tyckte jag skulle lämna tillbaka den.
Jag har sett på tv när folk fiskar makrill. Dom har riggat upp flera krokar på en gång har jag sett, så man kan få många på en gång. Jag har två krokar. En met krok längre upp med en liten gummijigg på, och en större nertill som tynger ner alltihop. 2 ggr. i år så har jag lyckats få upp abborrar på bägge, på en gång. Vet inte om du känner till Snäjk som finns i Vänersborg. Alla tjatar om att jag ska åka dit och titta. Dom har ett stort sortiment av fiskeutrustning och annan fritids utr. till ett bra pris. Hoppas du hinner fiska lite på semestern. :)

Nett sa...

Nog ser det ut som att det kommer att bli jättefint, så kul att få se mera av detta när projektet har vuxit fram :) Kram

Roffe sa...

Idag låg jag längre.tänker åka ut i skogen och plocka blåbär.var i skogen igår med en vän,han plockade 10L.När vi åkte hem såg jag ett stycke fullt med blåbär.Det inte blivit nått plockande här uppe i växjö plockade jag över 100L. varje år till mamma och mormor i skåne.ha en skön dag.kram

ansepanse sa...

det kommer det säkert :) det är jag helt övertygad om att det kommer att bli
kramar

Carina Sjölund sa...

Kommer att bli jätte snyggt :)
Ha det gott vännen!
Kramen♥

Ninz sa...

Läckert läckert, mega läckert! Det kommer att bli jätte snyggt :)
Kramen

diana sa...

Det tror jag med. Sådana är så fina och romantiska på något vis.

Anonym sa...

Åh, så läckert det kommer att bli. Jag kan se det framför mig. Underbart!
Vadå solgaranti? Kram

syren sa...

Det kommer att bli hur fint som helst med en sådan vacker naturtomt! kram

anniepiie sa...

Åhh det är ju så vackert, rosor är så fina! :) SV: haha kan tänka mig det, försvann ganska fort här oxå kan jag lova! :P Trevlig kväll. Kram

Gunilla sa...

vi inväntar bildbevis.. blir nog tjusigt !

Mia systeryster sa...

Det kommer att bli mycket fint. Ser verkligen genomtänkt ut=D
Kram

Camilla sa...

Ja..det där kommer att bli jätte fint!
Kram!

Nillas Trädgård sa...

Jag tror också att det kommer att bli jättefint!!!
Blir nog lite avundsjuk faktiskt ;-)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...