15 juli 2011

Nya strandhanddukar inhandlade!

Våra gamla strandhanddukar börjar nu, efter sju år att bli lite blekta, så idag köpte vi nya! De var inte så mycket dyrare idag än vid förra köpet, de kostade 788 kronor...för båda alltså! 
Våra "handdukar" är möbeltyg i plysch, praktiskt taget outslitliga...och vattenavstötande. Du kan alltså bada och sola utan att dina handukar blir våta. Våra Handdukar är rejält tilltagna. 2,20 långa och 1.60 breda, dessa är lite bredare än de gamla...så de ligger där de ligger och kasar inte iväg, varken upp eller ner.
Sen kan man ju alltid matcha handdukarna med lämplig flaska också...Den som söker den finner...


18 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon Mona!

Fy 17 vad dyrt för ett par badlakan!
Gissar på att flaskan kosta samma!
:)
Ha en fin Fredag!

Kram
Stevie

biggan sa...

dom verkar ju jätte bra, kanon för er som reser så mycket. ja här regnade oavbrutet hela dagen, molnigt blåser i dag, höst temperatur som i går, trist, ha en fin fredag kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Morning!Du kan ju sy badbyxor och baddräkt till er i samma tyg...då hade ni matchat handdukarna. Tur att det inte regnar varje dag då hade man fått jobba .Ha en bra fredag! Morgonkram!

Stattinskan sa...

Haha, snygg matchning där ;-)... och smakar det så kostar det, men i längden blir det säkert ett riktigt kanonköp :-D
God motgon "Fenix"

Petra sa...

Vilken smart idé! Snyggt att de matchar flaskan också! :D
Kram på dig

Aurora sa...

slår man ut den kostanden på antalet år du har dem så blir det inte så mkt. Hoppas bara du får användning för dem. Kram

Siita sa...

God morgon. Härliga badlakan o en härlig flaska. Vad finns i den? Här är samma väder o temp som hos dej. Jag hade sovmorgon idag. Kram

Anonym sa...

Ha ha minns Africa time på stranden, det var tider det! Kram Bettan!

Roffe sa...

Vilka härliga bilder du satt in,bli man gladare av att se.Härligt hav att bada i.Ha en skön dag.jobba lungt.snart semester.kram

Nett sa...

Häftigt :) Och det har jag aldrig tänkt på när det gäller möbeltyger, jag brukar ta gamla handukar med mig som jag kastar efter veckans slut och då har jag mer plats i resväskan för shopping. Kram

Gilla sa...

Flådiga handdukar ni köpte. Hos Maria kan man väl köpa matchande kläder också vad jag kommer ihåg.

Svar: Jag skulle storkna med den värmen, precis som jag skrev igår.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Mycket fina grejor du skaffat. Ha en fin dag nu !

ansepanse sa...

hahaha vad kul att matcha flaskan med handdukarna :) har aldrig sett en sån flaska förut
Sv: det var 22 grader i poolen, så det kändes inte direkt varmt där heller
kramar

Gunilla sa...

Dyrt, men räknar man om på hållbara år och praktiska så är det väl värt det !!

Yvonne Johansson sa...

Det var lång hållbarhet på dom. Det är bättre att köpa bra kvalité på en gång. Man kan köpa sådant tyg och sy allt möjligt av sådant. Det är rätt populärt att ha den sortens tyg som bilklädsel i amerikanska bilar har jag sett. På vårmarknaden i Lidköping så köpte jag ett par jättesköna sandaler för 250:-. Dom är underbara för min rygg och fötter men kvalite´n är inte så bra, så dom håller nog bara sommaren ut. Men om dom säljer såna nästa år på vårmarknaden, så kan jag nog inte låta bli att köpa sådana igen, för dom var så sköna.
Det är verkligen härliga sommarbilder du visar upp. :)

Mita sa...

Det var ju en bra idé att göra så. Perfekt att dom är vattenavstötande också.Hade det varit vanliga handdukar så skulle det varit dyrt.Men med möbeltyg så blir det helt klart ett annat pris. Fast dom håller ju flera år sen som du sa. Vilken gullig flaska,*L*....
Kramen på dig!

anniepiie sa...

Vilken fin flaska! :D SV: Oj, det var inte de minsta varmt ju, här har det väll varit runt 15 iaf! :) Kram

Margit sa...

Festligt!!!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...