1 juli 2011

Jag fick ett par roliga kommentarer till igår


Dotter Jeanette minns en episod från vårt gatukök:   
"Kommer du ihåg när jag var gravid med Patti... (höggravid) en kund ville ha en 200 grams hamburgare.... Jag kom inte in mellan frysen o väggen så kunden fick snällt komma in o hjälpa mig att ta fram den ur frysen..."

En annan av tjejerna, Lena, minns också hur det en gång var:
"Ja du.... där har man stekt nörre körvar ;o) Raggarballe me´svängdörr el en neger me´hörlurar, många uttryck fanns det..."  
Just nu ligger mitt foto på sjätte plats och det går trögt...så snälla ge mig en röst eller två! Det skulle va´så himla trevligt att få ställa till med en rejäl grillfest! Klicka bara på länken OVANFÖR DETTA INLÄGG så kommer bilden upp och du klickar bara på RÖSTA!



21 kommentarer:

biggan sa...

godmorgon, ska rösta direkt nu, ojjj förstår verkligen du är trött, hoppas du kan gå hem skapligt i dag, här blir det halmstad hela dagen, ungarna ska träna till allsången i halmstad, som är på onsdag. ha det gott vännen, kramar biggan

syren sa...

Röstat! Man kan ju inte rösta mer än en gång om dagen,kram

Petra sa...

Rösten är fixad :)
Ja många roliga kommentarer kunde man få från kunderna :)
Kram

Stattinskan sa...

Haha - Raggarballe me svängdörr ;-D
Förstår att du är trött efter jouren ... OCH nu springer jag in och röstar :-D
Gomorron Fenixmona

Anonym sa...

Mors,Röstat,ja..Ja det gäller att vete vad man vill ha,i den musikaffären..Nu är nog regnet och åskan på väg hit,verkar det som. Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn!Roliga minnen ni har Skriv upp dom! Lovar att göra så gott jag kan att ta hand om mej! Ta hand om dej idag!Röstar idag också! ♥kram

Camilla sa...

Hahaha...härliga minnen.
Nu ska jag prova att rösta....igen :)
Kram!

Gilla sa...

Ja, det finns väl jättemånga beskrivningar av korv med bröd eller vad det kan vara i en korvkiosk. Här var det ju porting i Helsingborg. I Ängelholm eller Båstad vet man inte vad det är.

Svar: Du har helt rätt att det är en djungel i apoteken nu. Och ditt uttryck om för många kockar stämmer ju in. Jag har röstat igen.

Kram/Gilla

Gunilla sa...

hahahha...neger med hörlurar den hade jag inte hört förrut :)

ansepanse sa...

roliga minnen :)
jag röstade just :) men kan man rösta mer än en gång per dag då?
kramar

Nett sa...

Röstar självklart, många som har röstat på dig :) Kul!! det verkar ju vara en fin grill. Kram

Petra sa...

Haha, det är inte lätt att vara höggravid heller :P
Igår skulle jag ner på ICA och hämta ett paket, och paketet var så stort så jag fick bära det på höften vilket resulterade i att jag var stor som ett hus åt alla håll och fick kämpa för att ta mig ut genom dörren. Haha
Ha en fin dag! Kram

Carina Sjölund sa...

Nu har jag varit inne och röstat igen!
Önskar dig en härlig helg, så hörs vi på Måndagseftermiddag :)
Kramen vännen♥

Anonym sa...

Man kan väl bara rösta en gång!
:(

Angelina sa...

sv: det hoppas jag oxå!! :D

Mita sa...

Neger med hörlurar,är det svarbränd korv det,hehe...? Kul med dråpliga minnen,dom brukar ploppa upp lite eftersom...
Jag röstar för fulla muggar,men en gång om dan är ju maxgränsen,hmm...
Kramen på dig!

Siita sa...

Röstat på stora datorn nu, på lilla blir efte 18.30. Kommer att gå in på datorn på jobbet med. Kram

Ninja sa...

Nu har du fått en röst till :)

Anonym sa...

Vad roligt med alla fina och roliga minnen.... Kram

Yvonne :-) sa...

Morning! Här har vi också regn! Det blir nog att ta det så lugnt här idag mè! ha en fin lördag! ♥kram!

♥ MICKAN ♥ sa...

Visst är det typsikt när man inte har kameran med sig. Under vintern har jag varit med om några fantastiska tillfällen på ovanliga händelser. Och, kameran är hemma.
Ha en magisk dag!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...