10 maj 2011

Uti vår hage där...

Just nu, precis nu är naturen som allra vackrast!  
Nu är tiden mellan Hägg och Syren... 
Häggen är nästan utblommad, så det var inte lönt att fota den...och nu 
håller syrenerna på att gå i blom...Just nu har vi varmare här i Uddevalla än det är i Side...mycket märkligt...Väderguden har fått någon märklig felprogrammering eller också har han drabbats av ett virus...

Var bara tvungen att bidraga med en bild från mitt sovrum också, fast jag är inte med och tävlar hos Ama...Have a nice day!!



27 kommentarer:

biggan sa...

ja det är konstigt väder, sommar för fullt, hoppas det inte är den som kommit och försvinner bara kram biggan

Siita sa...

God morgon. Lite senare här, häggen slog ut i blom förra veckan. Syrenens knopp är så små. Ha det gott. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Inte moln här, utan massa dis.

Kram

biggan sa...

börjar blåsa här, vet inte om det är nåt oväder på gång, man kanske ska kolla hur det ska bli, kram biggan

Yvonne :-) sa...

Godmorgon vännen! Hoppas att du får en solig härlig dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,ja du Mona,skomakarn fick en kort semester i år,,(mellan hägg o syren)..Men det känns skönt nu när man känner att sommaren är på gång.Haé Kram.

eva sa...

Godmorgon
Ja de va en otrolig tur att vi inte hann ut på motorvägen!
I går var det kanonväder här med och ser ut att bli en lika fin dag i dag:)
kramiz

attis sa...

Gomorron Mona. Tänk om vi slapp alla kryp. De tar bort mycket av sommarglädjen. Ha en underbar dag.
Kramen

Kerstin "Delfinen" sa...

Såg detta med temp o allt annat också i naturen som inte direkt går efter vår almanacka i år. Tänkte då på din vädergubbe .... hur mår han nu ?!?!?!? har han drabbats av något? Du kanske måste kyla ner han en aning! Hihhihi Kraaaaaamen Kerstin

Roffe sa...

Godmorgon.Imorgon ska ner till småland,då bli det bloggpaus.vill inte låna pappas dator för att blogga.får jag ett jobb eller vinner.då köper jag en ny Lip top.ha en skön solig dag.kram

Gilla sa...

Hur varmt är det i Sida nu då? Nyfiken i en strut, för det är ju där vi kommer att träffas.

Så underbara bilder du har fotat av blommor och blad. Jag har inte gått förbi "våra" syrener sen i fredags, så jag har inte sett om dom är utslagna, men det bör dom ju vara.

Tur för mej och andra att du inte tävlar med din sovrumsutsiktsbild. ;-D

Svar: Hyggligt av dej att inte tävla. ;-D! Det ska verkligen bli roligt att få träffa dej och din man. Vi är båda så nyfikna. Det blir kul med en minibloggarträff.

Kram/Gilla

Gunilla sa...

Du, paff jag blev, tittade på YR.no och det är fler grader kallare i turkiet än här upp också !! tur min dotter inte ska åka förrän om två veckor.,, en kollega är där nu... 14 grader blir det mot slutet av veckan...

Erika(jyringen) sa...

sv.jo tack det fick i varje fall tiden att gå betydligt fortare då man kunde surfa lite :)

ansepanse sa...

fina bilder och fin utsikt från ditt sovrumsfönster
Sv: nej det har varit strul med blogg.se
kramar

Anonym sa...

Det blev nästan inget mellan i år! Du har en ruskigt fin utsikt från ditt sovrum! Kram

Carina Sjölund sa...

Tror jag nästan måste ta mig ett besök till dig! Är så underbart vackert :)
Kramen vännen♥

Nett sa...

Fina bilder :) Men du det kanske finns något annat lopp att haka på ;) Kram

Gilla sa...

Det var ju snopet att det är svalare i Side än vad det är här. Men det tar sej väl?

Kram/Gilla

Mi sa...

Du borde vara med och tävla med den fina utsikten.

Ja vädrets makter äro outgrundliga. Inget är sig likt längre.

Kramar
men......det är bara at njuta.....

Ninz sa...

Visst är det vackert ute nu, helt bedårande ljuvligt! Det var ingen dålig utsikt du hade ifrån ditt sovrumsfönster, waaoow!
Kramen

Anonym sa...

Åh! Det var verkligen en fin utsikt du har!
Syrenerna är helt underbara! Synd att dom blommar så kort tid, bara...
:-)

Ninja sa...

Det är bara att njuta av allt det vackra.......sedan bär det av till Side och alla blommorna där förstår jag :)
Själv är jag nyss hemkommen från en tur till Riga.

Ellis sa...

Hej!
Här har det varit en fin dag men inte lika varmt i luften som igår!
Jag har varit på kurs ikväll, trodde det var Foto i naturen men var Foto trädgården, har ingen sån så blev besviken men lär mig väl alltid nåt! =)
Hoppas du har haft en skön kväll!
Kram Elenor

Mita sa...

Det går snabbt nu,syrenerna brukar ju blomma mot slutet av Maj. Fortsätter det så här finns det dåligt med blommor till Midsomarstången,
KRAMIZ!

Maria sa...

Det verkar som allt är tidigt i år. Här har inte syrenen börjat blomma än men knopp är det. Nu ikväll när solen var på väg ner, ja det blir så fint med de olika gröna färger. Det är skönt för själen att bara stå o titta.
Ha det bra/kramen

Nillas Trädgård sa...

Oj, då är det tidigt hos dig. Här håller häggen på att slå ut och syrenknopparna är fortfarande små.
Ha en fin dag!

MICKAN sa...

Jag har inte sett några syrener ännu men den har en av de mest fantastiska dofter som finns.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...