9 maj 2011

Måndag igen men helgen sitter ännu kvar i kroppen...

En härlig söndagseftermiddag fick vi hos Wictoria och Christian.
Vi bjöds på god middag och kaka med pecannötter och lönnsirap. 
En trevlig Koltrast gjorde oss sällskap, tyvärr missade jag de båda Korparna som flög förbi och den svartvita hackspetten... 
Underbart väder hade vi och det var en njutning av få strosa runt i deras stora trädgård. 

Spännande saker fanns också att se, som den här lilla grottan som kom i dagen när de röjde i skogsbrynet. 
En liten påminnelse om vad som sen skall komma fick vi också...för nu får ju vedförrådet fyllas upp inför nästa vinter.




Här har det satts tre fina rhododendron som kommer att göra sig vackert mot skogsbrynet.
Årets första skalbagge kom lagom för att vara med och vinka av oss...Hur det är hemma hos mig just nu kan ni se i bildspelet ovanför inlägget...Välkommen till mina kvarter!

25 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Kikade på bildspelet, det ser ju fint ut där ni bor :)

Kram

Yvonne :-) sa...

Morn! Tråkigt att du inte kom på träffen! Ha en bra måndag! kram!

Anonym sa...

Mors,,Jag gillar det naturnära och all grönska du har i ditt område,,tack för titten.Haé Kram.

attis sa...

Gomorron . Har tittat på bildspelet. Jättefint ser det ut. fina bilder här oxå. Ha det bäst.
Kram

Petra sa...

Åh lönnsirap som är så gott!!! När jag var gravid med grabben kunde jag sitta och äta bara lönnsirap, direkt ur flaskan. haha
Kram

Siita sa...

God morgon. Härligt hon bor nästan i skogen som jag. Men någon grotta har jag inte hittat. Kram

Ninz sa...

Vilken underbar dag! Skönt att helgen sitter kvar :)
Sv; Mmmm en hel dag åt fanders, jädra huvudvärk :( Men nu är den puts väck borta :)
Kramen

Camilla sa...

Visst har man helgen kvar i kroppen efter helgens bravader/nöjen.
Men det blev visst en toppenhelg för dig också,ser jag.
Jag har inte hunnit varit ute i solen i helgen ,men idag...ja...idag ska jag ut :)
Kram på dig!

Gilla sa...

Det var verkligen ett fint område ni bor i! Men som jag kommenterade: Hur hittar ni hem?
;-D

Svar: Det var ju bra att du tyckte om den sista vinklingen också! ;-D

Kram/Gilla

erika(jyringen) sa...

sv.ja så har jag det nu oxå(nära mellan hållplatseran) men då jag bodde i kalix var det precis som jag beskrev i bloggen :)

biggan sa...

så härligt hon har det i sin trädgård, ligger perfekt ihop med skogen. stort och fint, underbart är det kram biggan

Nillas Trädgård sa...

Vilken vacker trädgård de verkar ha! Själv bor jag mitt ute på en åker och saknar mina barndoms smålänska skogar kring mig, men jag får väl försöka skapa min egen skog...
Ha en fin dag!

Gunilla sa...

vilken härlig trädgård!!!! ska även kika in bildspelet !

Ellis sa...

Härligt med lite sommarkänsla, vi har fått mer värme än blåst idag, var 7 grader imorse så det bådar gott. =)
Måste ta och plantera om lite av min basilika, för mycket i krukorna just nu, får fördela dem lite! =)
Ha en fin måndag!
Kram Elenor

Nett sa...

Härlig helg ni har haft :) Underbara majbilder. Idag är vädret på vår sida igen och det är så skönt ute. Kram

Mita sa...

Vilken härlig trädgård, och en egen grotta också,*ler*..kikade på bildspelet och du bor verkligen lummigt och fint,
Kram vännen!

eva sa...

Vilken mysig söndag i den härliga trädgården ni hade:)
kramiz

eva sa...

Fint område ni bor på och fina foton du tagit:)
kramiz

Mi sa...

Har ni redan fått gullvivor. Dom är så fina.

Kramar!

Carina Sjölund sa...

Vad länge sedan man såg en hackspett???
Men spillkråkan har jag sett några gånger, men det är väl oxå en typ av hackspett???!!!
Kramen vännen♥

Ammis sa...

Jättefina vårbilder du tar. Önskar dig en bra start på veckan.krAMelikram

Anonym sa...

Jag hoppade över vedbilden - dom andra var jättefina! :)

Anonym sa...

En skön helg, alltså :-)
Gullvivor är så fina! Jag hade massor på tomten i Sollentuna. Och förgätmigej och en massa andra fina. Anders hade fullt sjå att klippa runt om så där i början av våren/sommaren :-)

Maria sa...

Ibland kan det vara trögt att komma igång. Härligt där även skog är trädgården, lite vildvuxet blir det.
Va fina majnycklar.
Hoppas du fått igång kroppen och att du får en bra dag/kramen

MICKAN sa...

Visst är det en speciell känsla med våren och allt som dyker upp.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...