11 maj 2011

Åska och regn...sen sol igen...

Tisdagens promenad var inte bara en "konst" promenad, nej... jag tog en längre runda. Runda är också dessa gamla gatstenar som bevarats åt eftervärlden...de är inte särskilt bekväma att gå på!!  
Då var det bättre att gå på den här gatstumpen som är belagd med vanlig gatsten, knott.  
Sen kom jag ju fram till Bäveån igen och facinerades som vanligt av denna å...men det var trevligt att se uteserveringen som var helt fullsatt denna dag...  
Onsdagen bjöd på samma underbara väder, fast med lite mer moln emellanåt...varmt med 25 grader...Dessa moln gaddade ihop sig och det  kulminerade tidigt på kvällen med ett rejält åskregn. 
Regnet var välbehövlig så varken jag eller blommorna klagar över detta!  
Visst är det blommande rhododendron...årets allra första...här i alla fall!
Nu är det vattnat och klart så nu kan solen få skina på oss igen denna dag!
Keep on smiling!!

21 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Ni är en aning tidigare där nere, här är det bara knopp i rododendron. Körsbären slog ut inatt. Kram

biggan sa...

välbehövligt detta regn, fast åska fick vi aldrig fast vi trodde det, dimmigt i dag, ser knappt ut, får väl se vad det blir för väder sen :). ha en fin dag mona kram biggan

Anonym sa...

Mors,,Ja dom är duktiga,Rymdjägarna
Vi ska väl se rill så dom hänger kvar en vecka till..Härligt väder ser du ut att ha haft,,klart det behöver komma lite blött oxå ibland.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn! ja det ska bli spännande att se om växterna tar sig! Morgonkram!

Stattinskan sa...

... och idag åker långbyxorna på igen :-/ Men, jag tackar för helt underbara dagar och väntar på en ny värmevåg :-)
Gomorron

eva sa...

Va fint område med allt som blommar:)Igår sken solen här men idag håller den sig borta!
kramiz

Camilla sa...

Efter regn kommer sol.
Efter sol kommer blåst...eller hur var det där?
Här är det så i alla fall.
Idag blåser det höstvindar :(
Kram på dig!

Gilla sa...

Jag har sett blommande Rhododendron från bussen, men inte gått nära dem ännu.

Det är en underbar tid nu i naturen. Jag har ju längtat SÅ.

Svar: Jag har aldriv varit med om en värre städning nån gång. Det gick inte att öppna kranen till vattenslangen så jag skulle kunna spola golvet. Så det blev till att moppa (inte mobba) men det senare skulle jag kunna göra med den som lämnade stället på det viset. Jag tog faktiskt några foton, så jag har bevis.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Blir nästan lite avis på ert varma väder! Men våran tur kommer nog oxå, men i dag är det kall blåst :(
Kramen vännen♥

Mita sa...

Inget regn här än,men det verkar regna runt omkring,hmm...
Är fint med gamla kullerstensgator,men visst,jobbigt att gå där och cykla.
Ha det gott vännen,
Kramiz!

ansepanse sa...

ja, nu kan solen skina igen när det är vattnat och klart :D
kramar

Gunilla sa...

Ni ligger lite före oss i tiden, det ser man på blommorna.... det åskade här i natt...brrr

Petra sa...

Underbara bilder!
Regnet har letat sig hit idag. Men det är bra för blommorna iaf :)
Kram

Ellis sa...

De hotar med regn här men än har det inte kommit, solen skiner! Fast lite regn hade inte varit fel, då kanske pollen försvinner ett tag! =)
Hoppas du har en bra dag, jag är fortfarande på jobbet men ska snart få sluta!
Kram Elenor

anniepiie sa...

Håller med dig, de runda stenarna är värdelösa att gå på! :P Hoppas att du har en bra dag annars! :) Kramis

Ninz sa...

Det råkar komma lite vatten uppifrån just nu = inte många droppar, till och med solen skiner samtidigt :) Kanske blir det mer senare idag :D Är barnsligt förtjust i blixtrar och dunder :)
Kramen

Anonym sa...

Den är fin den där Bäverån (som jag alltid läser först ;-) )

Maria sa...

Vilka fina hus det verkar vara där du gick på din promenad. Bäveån är det den som rinner igenom Uddevalla från kyrkan o ut i hamnen? Ja det var nog bra med regnet som kom gjorde gott för växterna.
Ha en bra dag/kram

Mi sa...

Det har inte kommit en droppe regn här än fast dom pratat om det i två daga. Kanske kommer i natt.

Härliga bilder och härlig är naturen. Tänk i vintras när vi knäppte kort och det var bara vitt, vitt, vitt överallt och på alla korten. Men nu lyser korten av alla färger som finns.

Kramar!

Erika(jyringen) sa...

sv.om man bara vore milljonär så man kunde få slippa alla pengabekymmer,fast antar att andra bekymmer dyker upp istället då :)

ansepanse sa...

det går inte att kommentera i ditt senaste inlägg
vad tråkigt det som hänt din pappas Margareta
kramar

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...