18 maj 2011

Ingen höstresa detta år...

vår planerad resa i oktober gick om intet då jag inte kunde få ledigt på grund av för lite personal under hösten...okay, jag kan ta det, fast det är ju trist för de kollegor som har barn och kanske tänkt sig en ledighet vecka 44.  
Jag hade preliminärbokat vecka 42-43, men har alltså inget bokat längre, utom vårens resa som
nu närmar sig...
Den resan ser jag fram emot, ska bli så gott att komma ner och under ett par veckor få slippa alla måsten.  
Fast som vanligt är det massor på jobbet som måste hinnas med och så är det också i den privata sfären. På fredag fyller äldsta dottern 45 och på lördag ska vi ge far en hjälpande hand...Det är ju så lite vi kunnat hjälpt till med, men min syster har fixat massor tillsammans med sonhustrun som också ställer upp så mycket hon kan...

"Levnadskonst är lika viktig som läkekonst"



27 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Här är det kallt oxå, bara 4.2 grader. Tur ni får åka nu då iaf. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Ja man önskar att man kunde hjälpa till lite mera ibland.
Skönt att ni kommer iväg nu iaf :)

Kram

Anonym sa...

Mors,,taskigt att det sket sig med höstresan..du får njuta dubbelt nu i stället..Visst känns der bra att kunna vara en hjälpande hand.
Min bror fick en stroke förra veckan,han har hämtat sig fantastiskt,,men han har körförbud nu minst 3 månader,så nu får vi alla vara chaufförer ibland.Haé Kram.

biggan sa...

trist det inte gick resa i höst, ja man vill hjälpa till mycket mer än man kan oftast, men tiden räcker inte alltid till.
det tackar vi för :)
ja det kanske dom inte gillar, men jag gillar det :) kram biggan

Yvonne :-) sa...

Morn! Jag missade ditt bildspel.Ska kolla idag! Morgonkram!

Petra sa...

Tråkigt att det inte blev någon resa.
Kram

Ellis sa...

Hej!
Vaknade till en solig och ganska varm dag med 8 grader! =)
Hoppas ni hinner få ordning på allt innan ni far, ha en trevlig onsdag!
Kram Elenor

Anonym sa...

Hej vännen. Så tråkigt att det inte blir någon höstres då. Du får njuta desto mera nu på denna resa. Ha en härlig dag.
Kramen

attis sa...

Glömde ju skriva från vem så jag gör ett nytt försök.
Kramiz

Camilla sa...

Nä...vad trist. Men vilken tur att du få åka nu då.
Kram på dig!

Jenfan75 sa...

Det är tur ni får semester nu iallafall.. Men jag håller med dig om att det är lite trist för dom med barn att inte kunna ta ledig på höstlovsveckan..

Nett sa...

Synd ang semester till hösten.. Skönt att du ändå kan åka nu och att du hade din Parisresa på våren. Kram

Carina Sjölund sa...

Tur att det blir en resa för er nu snart i alla fall :)
Kramen på dig♥

Margit sa...

Förstår besvikelsen över att "Höstresan" INTE kan bli av!!! Då får du NJUTA DUBBELT NU..på Sideresan....
Kram!!!

Anonym sa...

Trist med inställd semester i höst. Men ni får väl njuta dubbelt så mycket nu då :-)

Gunilla sa...

Oj vad du/ni reser.... men det är väl härligt ! även om jag måste säga att det inte lockar att resa den här tiden som är så vacker här hemma. Däremot på hösten ... då har man nått att se fram emot om sommaren varit usel eller så

Mita sa...

Ja jag säger också att jag hellre hade rest på hösten än nu. Man njuter så otroligt här hemma nu av allting,bästa tiden.Men såklart tråkigt med eran höstresa,
Slit inte ihjäl dig nu innan resan.
Kram vännen!

Carina sa...

Usch va tråkigt att det inte blir någon Höstresa för Er till Side. Vi ska som vanligt åka då och trodde alla gånger att vi skulle ses därnere till hösten. Kram Carina & Hans Kode

Roffe sa...

Du missar inte tävlingen hos Hebbe,innan du åker.Får jag följa med dig till tukiet.ha en fin kväll.kram

ansepanse sa...

vad tråkigt att du inte kan få ledigt här du vill, semestrar är ju viktiga för att orka med arbete och vardag
Sv: jag flyttade spindeln till en sko istället :)
kramar

Anonym sa...

Vad tråkigt att du inte kan få ledigt, men du ska ju snart iväg. Kanske en vinterresa istället? Kramar

Unknown sa...

Ser att det närmar sig ännu en resa. Ha det riktigt skönt medan vi andra njuter av den svenska försommaren...*ler*
/SA

Ninz sa...

Surt sa räven, ingen resa i höst *fräs* Kan du inte senare lägga den lite, så att du kommer iväg ändå? Bara en lätt liten tanke :) Någon grad varmare än igår, tur det :D
Kramen till dig!

anniepiie sa...

Åter igen fina bilder! :D SV: jasså,har hon fått den bärbara, men stationsnära datorer är oxå jättebra! :) Kram kram

Mi sa...

Det var tråkigt för er att det inte blir någo resa i höst. Då får nu njuta desto mer av den kommande resan.
Kramar!

Ninja sa...

Kanske kan du få in en resa lite längre fram i nov-dec?

eva sa...

Tråkigt att det e omöjligt att få ledigt på hösten! Förstår att det ska bli underbart att åka iväg och bara koppla av från allt:)
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...