9 april 2011

Vårstädning på altan!

Strax efter ett igår satte vi igång med vårstädningen av altanen.  
Jag skurade väggar och hyllor. 
Den lille vädergubben blev också rejält tvagad och inoljad...men det bekom honom inte alls...Han var lika ståndaktig!
Inte konstigt alls att vädergubben var ståndaktig för termometern visade på nästan 40+ inne på altan!  
Solen sken från en härligt blå himmel som fick lite konkurrans av mina blå blommor och fåglar.  
Allra sist skurades altangolvet med såpa, så nu är det rent och fint på hela altan. Idag kommer det upp lite mer där ute och jag ska putsa resten av fönstren och sätta upp nya gardiner.
Efter lunchen sticker vi till Hunnebostrand och hälsar på pappa, nu var det ju alltför länge sen jag var där. Ha en fin lördag alla och måtte vårsolen få skina över hela vårt land idag!!


21 kommentarer:

Siita sa...

Soligt här med idag. Ska nu skala massor av potatis. Dotter m fam kommer på lunch mellan 12-1 idg. Ska ge dom rårakor o fläsk. Kram

Anonym sa...

Altanstädning,,det är väl ett av de säkraste vårtecknen,fint blev det oxå..Se till så du får en fin dag i Hunnebo,,här börjar molnen hopa sig nu..Haé Kram.

biggan sa...

sååå fint det vart, japp sol, men inte har vi 40 grader, kanske 5-6 plus blåsten då som fortsätter. men vi ska ha sol inne med i dag, förbereder just nu. ha en skön dag i hunnebo med, kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Morning!! Så fint ni gjorde på altanen.Där kan ni sitta och njuta idag,för det ska bli fint väder..Den damen är helt otrolig! Hon var så härlig att lyssna på! Ha en skön lördag! Morgonkram!

Petra sa...

God Morgon!
jag vill med, men får invänta lönen då jag vill fixa lite med :)

Kram

Roffe sa...

Godmorgon.Vad fint ni har städat och gjort fint.ha en skön solig dag.kram

Petra sa...

Fördelen med att det fortfarande ligger snö på marken här är att jag inte har behövt börja vårstäda än :P
Himla fint ni har det :)
Kram

Glimz sa...

Jädrar i min låda, här lyster flitens lampa vill jag lova :) Snyggt satan har du gjort på altan *nice*!
Sv, Hahaha bra då är jag i gott sällskap, med eller utan mammutar *asg* Fast den här gången fungerade det *jippi* Nemas problemas :)
Kramen

Gilla sa...

Så fint det blev på er altan efter städningen. Hoppas bara att vädret håller i sig. Vi har nästintill helt klar himmel och solen skiner. Det verkar lovande för dagen..

Svar: Böckerna är bra. Det var ju trevligt att du tycker om mina resensioner.

Jag såg hos Sita att du var glad att du hade hunnit flytta Metro. Jag kollade i natt och hela min blogg ligger nu på Wordpress. Du kan ju gå in och kolla på din/a gamla Metrobloggar,så får du se.

Kram/Gilla

Augusta sa...

Vilken fin altan ni har :)

Ser också Cesar som påskgubbe :) Han är bra så din lilla katt.

Kram

Anonym sa...

DET är ett vårtecken om något! När man städar upp altanen och kan börja använda den igen efter vintern. Såååå mysigt!
:-)

ansepanse sa...

vad fint det blir där på altanen :)
ha en go'er lördag
kramar

syren sa...

Så fint ni har på altanen! Ha en bra fortsättning på dagen! kram

kaffehörnan sa...

Jösses vilket de blev här
De blev kanonfint
Då kommer de bli fina dagar på altanen
Ha de grejt
kram

Carina Sjölund sa...

Här lyser oxå solen, men blåser en aning storm!
Det skulle ha varit 40 grader ute i stället :)
Kramen på dig♥

Sladdertackan sa...

Vad duktig du är! Själv har jag bara njutit av solskenet.

Anonym sa...

Lördagen har visat sig från den allra bästa sidan i Sverige idag!
Underbart med en sån fin vårdag! Kramar

Nett sa...

Så fint det blev, kan förstå att ni ville städa därute med det goa vädret vi har haft idag. Fast själv har jag ju sovit idag ;) Kram

Camilla sa...

Å,så fint ni gör.
En vacker dag ska vi också städa där ute. Men först ska all snö försvinna.
Kram!

eva sa...

Vad fint det blev och det luktar så gott med såpa på trägolv.
Idag var pappa mycket bättre och han kunde säga hela meningar igen:)
kramiz

Anonym sa...

Blev ju riktigt fint på Er altan!
Tur att en annan inte har en sådan, hade aldrig pallat med det!
:)
Nu håller jag till på nya bloggen,
men den har Du redan adressen till ser jag!
:)
Kram
Stevie

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...