29 april 2011

Så var påsken utstädad för detta år och idag är det födelsedag!!!

Så var det bortplockat och påsken är definitivt slut för denna gång!  
Denna veckan går det på högvarv på jobbet, så jag har inte varit hemma före sex någon kväll...så nu är jag trött!  
I tisdags hade jag fortfarande krafter kvar till en kvällspromenad och fångade lite blomster på vägen.  
Idag måste vi alla logga ut på jobbet redan 15.00, för nu ska våra dator uppgraderas till Windows 7...Undrar om vi bara ska sitta där sen till 16.30 eller om vi får sluta med lön för full dag...Jag har i alla fall inte lust att ta egen betald ledighet för jobbet...
Idag grattar vi barnbarnet André! Grattis farmors stora pojk! Vi kommer på lördag....


30 kommentarer:

syren sa...

Windows 7 kommer vi också ha på jobbet! Underbara bilder......Grattis Andrè på din dag! Kram

Siita sa...

God morgon. +6 grader här idag. Grattis till killen. Ingen uppgradering hos oss på jobbet, men väl en ny skärm igår. Kram

biggan sa...

grattis andre, ha en jätte fin dag, klart ni ska ha betalt, kan ju inte ni rå för. japp det blir jätte bra, gjorde inget inlägg till i dag, men ska göra det sen i fortsättningen, kanon, tack för hjälpen :) kram biggan

Petra sa...

Grattis till Andre!
Man kan ju tycka att ni får gå hem med lön, är ju inte direkt erat fel att ni inte kan jobba.

Kram

Stattinskan sa...

Jag tycker att arbetsgivaren kan bjussa på den ledigheten ...
Grattis till André :-)

Jeanette sa...

Verkar som om det funkar att kommentera :) Vackra bilder du tagit!! Ska nog uppgradera mig till en likadan kamera du har.... Får spara lite pengar först! Försöka sälja den jag har nu kanske ;) ha en en dag!! Puss Puss

Ellis sa...

Windows 7 har vi haft på jobbet länge, dock inte jag som fortfarande sitter vid en stationär dator!

Jag har varit borta sent flera dagar denna veckan, så tre av kvällarna har jag inte varit hemma förrän mellan 21-22. I eftermdddag bär det av norrut för dans och Bodaborg!
Ha en fin helg och grattis till barnbarnet!
Kram Elenor

Roffe sa...

Godmorgon.Gratta Andre från mig.Du verka vara en hårding,tala med chefen,såklart ni får gå hem med betald lön.du ska ha en skön helg.kram

attis sa...

Gomorron vännen. Grattis säger jag till André. Så underbara bilder. Här har vi inte så vackert ännu men det kommer väl. Ha en undrbar dag.
Kramen

Nett sa...

Test!

Nett sa...

Nu går det att kommentera :) Kram

4U2 sa...

Nu blev jag riktigt nyfikn, vad blev det, betald hemmatid? Hoppas du får/fick det!

Gilla sa...

Jag har faktiskt Win 7 på min dator, men den är ju nyligen köpt och så är det en laptop. Jag gillar det mesta av 7an.

Svar: Det var verkligen en underbar dag igår. Du tyckte ju om mina bilder också och jag returnerar det till dej med.

Ses snart! ♥

Kram/Gilla

Nett sa...

Grattis till barnbarnet :) Hoppas att det blir en tidig hemgång för er, när de uppgraderar på vårat jobb så brukar det göras på natten. Kram

ansepanse sa...

ja GRATTIS till barnbarnet
förstår att du är trött efter en sådan veckan
kramar

ansepanse sa...

nu fungerar det igen, jag har inte glömt bort dig, varit inne här varje dag, men det har inte gått att skicka iväg kommentarerna till dig
kramar

Glimz sa...

Glöm inte bort dig själv i jäkten. Tänk på att du sliter ner dig massor när du stressar runt, du är viktig för din familj & för dig själv :) Ett bamse grattis till ditt barnbarn som fyller år idá :D
Kramen till dig

Nillas trädgård sa...

Jag har inte haft ens en liten, liten kyckling framma här. Det hör till ovanligheterna, men påsken överraskade mig på något sätt i år...
Nu ska vi se om det går att kommentera "som vanligt" för mig i dag eller datorn ber mig logga in på blogger... Fastjag ska kolla om det är samma på laptoppen, men det gör jag senare.
Ha en fin dag och ta det lugnt och gå en sväng och fotografera lite fler, fantastiska blommor :-)

Nillas Trädgård sa...

Förlåt "kommentarsterrorn" men det verkar som att det var ett tillfälligt fel :-)
Kram!

Gunilla sa...

va skönt då får du sluta tidigt ? enda påskattiraljen jag hade var påskris i en bukett tulpaner, så det var snabbstädat !

Sladdertackan sa...

Grattis André!

Mita sa...

Klart ni ska få den ofrivilliga ledigheten betald,fattas bara...
Stort grattis till fina killen,
Kramen till dej!

Carina Sjölund sa...

Grattis till honom!
Hoppas ni får en bra dag :)
Kramen vännen♥

Anonym sa...

Härlig blomsterprakt :-)

Här blev påsken aldrig framplockad - för kort tid, enligt mig, man måste ju städa bort den direkt den har kommit fram nästan...

Grattis André!

Karpstryparn sa...

Ja, det har varit drag under påsken här också, så därför blir det nyktert i helgen. Bloggade igår, skrev ett inlägg som handlade om ett vänsterextremt mordförsök på en kvinnlig SD-politiker i Dalarna. Blir till att blogga ikväll också, fast då på http://www.karpstryparn.blogspot.com .

Ninja sa...

Skönt att du får vara hemma tidigare i alla fall efter alla långdagar, hoppas det löser sig med betalningen....

Vicke sa...

det gick inte att få fram en kommentar igår, vi får se om denna går igenom

eva sa...

Mysig vårpromenad bland alla blomster:) Betalt borde ni absolut ha rätt till! Stort Grattis till André på hans dag:)
kramiz

Maria sa...

Vilka fina blommor du fotat. Skönt att det blir helg så du får vila.
Ha en vilsam Valborg/kramen

Anonym sa...

Hur många timmar jobbar du i veckan??
Var rädd om dig. Du är inte 25 år längre! Nu när du är 27 tar allt längre tid! :) Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...