26 april 2011

Ormbiten!!

Jodå, lilla Skrållan blev säkert biten av ormen som hon sedan bet huvudet av...hennes ena ben blev väldigt svullet och hon hade problem att gå. Wictoria hade beställt tid hos veterinären, men då hon skulle hämta Skrållan hemma för veterinärbesöket hade svullnaden börjat att gå ner, så Wictoria avbokade veterinärbesöket.

Först dagen efter detta hittades den huvudlösa ormen och det är därför som vi nu tror att Skrållan är en ormjägare...Hon blev nämligen huggormsbiten förra sommaren också...
Det är lätt ibland att glömma bort sommarens faror, när man är omgiven av så mycket vackert...men se upp...faran finns där man minst anar!


23 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Vilken tur att det gick tillbaks av sej själv :)
Kram

Roffe sa...

Godmorgon.Vicken häftig katt som inte är rädd för ormar.borde vara rädda om dom bli bitna av dom.Ha en skön dag på jobbet.kram

biggan sa...

javisst är det lätt att glömma livets faror, men det finns där, hela tiden. njut av denna dag, sol även i dag, fast det såg mörkt ut i morse, kramar biggan

Yvonne ♥ sa...

Morn!Häftig katt som inte är rädd för huggormar.Idag ,så blir det tvätt här !! I Svaret som du skickar till mej kommer jag bara in på ditt meil inte till din blogg.Undrar om du kan ändra det??Morgonkram!♥

Siita sa...

God morgon. Lakris blev biten för några år sen, men vetrinären gjorde inget. Här är mulet duggar o +10 grader. Kram

Petra sa...

Vilken modig katt!
Ibland är man lycklig att man bo på kyligare breddgrader, här lever inga ormar iaf.
Kram

Anonym sa...

Vilken liten tuffing och vilken tur att svullnaden gick ner på Skrållan!
kramiz

MICKAN sa...

Den lille söta ormviskaren till katt. Inte dåligt gjort av henne. Tack och lov så har jag bara snok och kopparormen i trädgården. Har det löst sig med örat?

Nillas Trädgård sa...

Hua... men vad skönt att hon klarar betten. Här har vi inga ormar, men lille Pucko käkade en geting förra sommaren... Men han hade tur, blev inte stucken.

Glimz sa...

Förlåt om jag skrattar, men hon är ju bara för söt lill kissen. Hon nöjer sig inte med det lilla, som små möss, hon skall ha the biggest of them all, snakes :D :D
Kramen

Gilla sa...

Sån tur att kissen har minst 9 liv. Duktig misse att bita huvudet av ormen.

Svar: Sommaren verka ju att komma med sjumilasteg. Men vi kan väl vara glada ändå och hoppas på att det dåliga vädret kommer när vi är bortresta.

Kram/Gilla ♥♥♥

Ellis sa...

Hej!
Skönt att det gick bra med Skrållan, vilken jägare hon är! =)
Vaknade till en grå och kylig dag, har regnat under natten!
Hoppas du får en bra dag!
Kram Elenor

ansepanse sa...

särskilt så här i början på säsongen när värmen kommer, senare tror jag att ormarna håller sig borta
kramar

Gunilla sa...

Usch, jag är själv vääldigt ormrädd, ser jag en så biter jag nog inte huvudet av den :)

Sladdertackan sa...

Vilken tuff kisse!!!

anniepiie sa...

Usch, att ormarna har lyckats komma fram nu igen... Tur att svullnaden gick ner på skrållan iaf! :)Ha de bra...Kram

Nett sa...

Vilken tur att svullnaden gick ner, hon blev säkert ormbiten där. Hoppas att du har haft en fin Tisdag. Kram

Tommy sa...

Jag hade en collie förr som blev biten i nosen av en huggorm. Hennes smala nos svullnade upp så hon såg ut som en bulldog. Men efter att vaterinären gett henne en spruta så gick svullnaden tillbaka snabbt.

Anonym sa...

Skrållan är min nya favorit! Synd att ormen hinner hugga innan Skrållan biter nacken av ormen!
Inget regn i Uddevalla idag. Varmt och skönt den stunden vi var där :) Kram

Ammis sa...

Katter brukar klara sig bra mot ormbett, Dom har väl bra motståndskraft mot det där. Blev det själv en gång....uuuhhhh... men då fick jag gå till farbror doktorn minsann. Ha en härlig kväll i Uddevalla. krAMelikram

diana sa...

Vilken kaxig kisse. Ormar har jag svårt för *ryyys*

Augusta sa...

Vad tur att hon blev bra utan vetrinärbesök :)

Är Cesar glad över att vara hemma igen?

Kram :)

Erika(jyringen) sa...

hoppar bara int hon drar in ngn levande orm hos er :/
sv.ja men härligt är det :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...