28 april 2011

Sommartider...altantider...

  Här bodde vi fram till hösten 2004

Då hade vi altaner både på fram-och baksidan av huset.  
Vi hade fyra olika uteplatser och det var dessa jag saknade när vi sålde huset...
Så första våren blev det givetvis ett altanbygge...även i Uddevalla... 
Ett himla slit blev det för gubben...men...jag saknar en altan på andra sidan huset!!!
Jag saknar den tidiga morgonsolen och att kunna äta frukost ute...En utgång från sovrummet, ut på en solig altan tidigt på morgonen...Det skulle jag vilja ha!!!!




21 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Har bott här i 10 år o har haft altanen 1 sommar än. Så skönt det är att ha. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Jag håller med dej, hade också altan på båda sidor innan. Än så länge har jag ju bara en ler uteplats här..

Kram

Roffe sa...

Du snart är ju pensionär,då flytta du väll till SIDE.Då har du sol hela dagen.kram

biggan sa...

ja visst saknar man det, det har ju inte vi heller. underbart att ta med frukost ut, och sitta i solen. ahh det ska jag kolla in under dagen, tack, det är ju jätte bra att kunns göra det, ha det fint i dag kramar biggan

Stattinskan sa...

Jag saknar också min stora tomt med allehanda fruktträd och skulle också vilja bygga en altan. Fast det blir nog lite svårt på fjärde våningen :-D
Gomorron Fenixmona

Yvonne :-) sa...

Morn på dej! Vi sitter i kuväösen om mornarna...Du får väl göra dej en liten altan utanför sovrummet eller så får du sätta dej i fönstret med benen utanför :)Då får vi hoppas att vädret fortsätter att vara bra.Har för mej att ifjol så hade vi bra väder innan skolorna slutade Sen var sommaren över ..Morgonkram! ♥

eva sa...

Jag hade också två altaner i huset när jag bodde i Våmhus, en från sovrummet och jag saknar landet friheten att bara kunna gå ut!
kramiz

Camilla sa...

Kan tänka mig att du saknar altanerna.
Jag har nog övertalat Gubben klart nu. Förhoppningsvis ska vi göra en trätrall i år :)
Jag lääääängtar!
Nu har vi bara vanliga plattor.
Kram på dig!

Carina Sjölund sa...

Vi har en altan på baksidan.
Men på morgonen sitter jag i min lilla solhörna :)
Ha en bra dag!
Kramen♥

Glimz sa...

Förstår att du saknar dina altaner, för du hade verkligen ett gäng av dem innan.
Sv; Wwwwaaaaaaoooooooo, det var inte dåligt. 6 raringar som sedan har givit så många barnbarn som 17st riiiispekt vännen :)
Kramen

Mita sa...

Visst är det skönt att kunna sitta och äta frukosten i solen och njuta av solstrålarna. Det är nog det man saknar mycket om man är tvungen att flytta från huset.
Det är nåt fel hos mig och jag hoppas det går att rätta till med kommenteringen.
Kramen på dej!

Petra sa...

Finns väl knappast någonting bättre än att äta frukost på altanen en sommarmorgon!
Kram

Ellis sa...

Hej!
Vi hade 4 grader imorse men ingen frost inatt vad jag vet! Solen skiner nu, jag har morgonsol så kan äta frukost på balkongen men saknar någonstans för att vara på eftermiddagen!
Ha en fin torsdag, snart helg! =)
Kram Elenor

Gilla sa...

Tror du att han orkar med ett altanbygge till? ;-)Vi har bara en balkong på fjärde våningen och skulle inte kunna ha en på andra sidan av vår genomgående lägenhet även om vi ville.

Svar: Visst är djuren kloka. Men att han inte ville följa med hem, kändes ändå konstigt. Älsklingen Noack! ♥♥♥

Kram/Gilla

Frogprincess sa...

Å vad det låter trevligt. Själv vill jag ha ett inglasat uterum. Låter som höga krav med inglasat kanske, men det blåser ju nästan alltid här så det måste nästan vara det för att man ska kunna njuta. Men det är så mycket annat som vi prioriterar...
Men det kanske blir en altan för er även på framsidan i sommar???

Frogprincess sa...

Hej... har du ändrat någon inställning på din blogg? Jag kan nämligen inte kommentera hos dig utan att vara inloggad på blogger...

Ama de casa sa...

Men det är väl bara att sätta fart på gubben igen då :-)

Sladdertackan sa...

Det är skönt att ha alternativ! Men en inglasad balkong duger för mig, då behövs inte solen. Förresten ser jag så dåligt i direkt solljus numera, gamla grumliga ögon.

http://www.veiken.se/ sa...

Du har så rätt. Det är nästan ett måste att kunna öppna sin dörr och vara ute på en altan direkt! En altan är värd sin vikt i guld. :) Kram

Ninja sa...

Jag har morgonsol på trappen, under blåmesarna, jag älskar att sitta där med mitt morgonkaffe!

Gunilla sa...

jag har eftermiddagssol på balkongen. men en bänk på framsidan jag kan käka frukost på.. på snarpsätra har vi sol och uteplatser åt alla håll

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...