25 april 2011

Påskdagen gick rasande fort!

Magnolian blommar och solen skiner från en underbar blå himmel denna påskdag.

Påskhelgen har varit en sportfiskehelg och lockat ner många till vårt bohuslän.

Vännen Leffe tittade in efter sin fiskehelg på Orust...

och vännerna Jerker och Kerstin var på hemväg från fiskafänget i Havsten.

Lille Chico och familjen skulle hem till Norge denna dag, fast Chico har onekligen ett alldeles eget sätt att packa...hehehe...

Här pratas det säkert om paparazzifruar som alltid kommer på efterkälken medan gubbarna får vänta...

När sen alla hade åkt vidare blev det alldeles, väldigt tomt i huset... 
så vi stack iväg till Hällevadsholm för att hämta hem lille Cesare.

I Hällevadsholm fick vi se denna jakttrofé som, antagligen kissen Skrållan, bitit huvudet av...en riktigt stor huggorm!

Min lille Cesare har haft hemlängtan...i natt har han sovit tätt ihop med mig hela natten och viker inte från min sida denna morgon! Min lille fine gosekisse...


23 kommentarer:

Jenfan75 sa...

Gomorron! Ja häruppe i norr går det också väldigt fort=) Snart har vi ingen snö kvar. Och dom som velat köra skoter i påsk har känt sig molokna för det finns ingen snö att köra på...

Siita sa...

Här har vi skymoln stundvis idag. Jag sitter nästan o fryser. Får lov att sticka för det blir sååå varmt i knät av klänningen. Vilken huggorm, tur ingen blev biten. Så söt bild på katten. Kram

biggan sa...

ja visst blir det tomt efter en rolig helg med många omkring sig. men vardagen börjar igen i morgon, man har inget val, någon av oss. skönt att han är hemma igen, välbehållen efter hans strapatser på egen hand. kramar biggan

biggan sa...

nej folk är tokiga, sommarvärme på land, och blåst, ja du vet. så det är ju på gränsen skönt här. sååå badar dom med, 8 grader, ja jag ska väl inte säga vad jag tycker, hihi. men inte ska jag bada i alla fall, ha det fint i dag nu mona bosse, kramar biggan

Roffe sa...

Tiden går fort när man ha roligt.tråkigt när alla barn och barnbarn åker hem till sitt.Ha en skön solig annandagspåsk.kram

Vicke sa...

ni har kommit längre med blommningen ser jag, ha en fin dag nu

Aurora sa...

Vilken fin Magnolia. ormen däremot var ju inte riktigt lika vacker. Hoppas missen inte blev biten. ´Ha det gott

Glimz sa...

När man har haft fullt hus, så blir det så tomt när alla har åkt, usch vad tomt det blir :( Men din fina Cesare är hemma *lycka* förstår att han myser maxat :)
Kramar om :D

Yvonne ♥ sa...

Morn! Klart att Cecare längtade efter matte...Jooo klart att man behöver pengar,men har man så att det räcker till det nödvändigaste så kan man vara nöjd!♥

eva sa...

Visst e de guld värd med alla samlade och visst har påsken gått aldeles för fort!Vi kom hem inatt då slapp man all påsktrafik från fjällen idag!Cesare ser ut att njuta för fullt hemma i sitt bo igen:).
kramiz

Kerstin "Delfinen" sa...

Ja, instämmer helt ... tiden gick rasande fort när vi var hos er. Men det är ju så när man hamnar i gott sällskap. Werona talade om att det finns inte en minsta chans att någon åker från er med tom mage. Det kan vi vittna om att det stämmer helt .... kalopsen du bjöd på .... ja, hur skall man beskriva den ..... det var KALOPS det. Kunde ätas enbart med gaffel ..kniven hade inget att göra på den tallriken!!! Våran resa hem gick bra och det hoppas vi att även Leffes (något längre förstås) gjorde. Så än en gång ... TACK till er alla! VI höres Kram Kerstin

ansepanse sa...

det är klart att han längtat efter dig, vad söt och rar han är den fine Cesare
Sv: vi bor inte i något tätbebyggt område, det kanske är det som är kruxet
bamsekramar

Camilla sa...

Ojojoj,vad det blommar fint hos er.
Men det där med ormen...nä...det var mindre fint ;)
Kram!

Nett sa...

Härligt med en massa besök, kan förstå att ceasar hade hemlängtan, vad skönt för er att han är hemma nu. Kram

Maria sa...

Visst är det härligt med vårvärmen
Påsken ser ut att varit bra för dig o din familj.
Gott att få hem katten igen o gosa med. Ha det gott/kram

Ellis sa...

Härlig påskdag ni har haft med besök från vänner! =)
Jag har haft en ganska lugn dag idag, tvättat lite fönster och nu lite kläder innan jag ska bort på middag hos kompisar!
Ha en fin annandag påsk!
Kram Elenor

Vickan sa...

Vackra bilder som vanligt och lille missen gör sig ju som alltid skön på dina bilder. Men hu då, ormen gillade jag inte. Hur vågade ni lägga handen där!!! Visserligen var han kanske död men ändå!!! Jag hade lagt benen på ryggen och sprungit jag. Ha ha.

Mi sa...

Härliga bilder. Jag fortsätter nog med paus ett tag till. Hoppas att ni får det riktigt härligt på resan. Ceasar är så fin. Tack för kommentaren o kramar!!

Anonym sa...

Mangolior är sååå fina. Duktig Skrållan som fixar huggormsbeståndet!
Gott också för lille Cesare att komma hem igen!
Var kan man äta en god lunch i Uddevalla? Det blir kanske lunch däruppe i morgon! Kram

Erika(jyringen) sa...

vilket fint träd! härligt våriga bilder :)

sv.ja jag älskar den bilden den representerar verkligen kalix för mig :)

Petra sa...

Dessa lediga dagarna gick rysligt fort. Men skönt var det :)
Kram

Carina Sjölund sa...

Huja för denna orm :(
Men dom andra bilderna var underbara :)
Kramen vännen♥

Nillas Trädgård sa...

Så lille Cesare tyckte inte om att åka på påsklov???
Å vad jag vill ha en magnolia, men det blåser så mycket där jag bor så jag tvivlar på att det går...

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...