21 april 2011

Påsklunch i ett somrigt Uddevalla!

Onsdag var en fin dag, en påsklunchsdag på jobbet!

Landgångarna anländer i egen vagn minsann...  
Sillen serverades bredvid för dem som sådant ville ha...Det ville INTE jag, jag avskyr sill!  
Landgångarna däremot var superfina...mmmm...så gott!  
Efteråt bjöds det på påsktårta och påskgodis...men det var jag inte med på...Kämpar ju för att låta bli sådant!  
Jag tog i stället en liten sväng runt Bäveån, för idag kom sommaren till Uddevalla!  
Buskarna blev helt gröna och rabatterna prunkade av blommor...  
till och med tulpanerna slog ut...  
En underbar fin dag i Uddevalla!!! Enligt Klara.se så ska vädret vara likadant hela påskhelgen! Det vill jag gärna tro på...


28 kommentarer:

Jenfan75 sa...

mm vad gott det såg ut.. Du kunde ha fått skicka hit en tårtbit som jag kunnat smaska på inatt. Snacka om att kroppen skriker efter socker på nätterna.

Roffe sa...

Godmorgon.Vad du gör mig sugen på landgång nu.Du som älska värme och hata kyla.du borde flytta ner med hela familj och släkt till side.ska du inte göra det när du bli pensionär.Ha en skön dag.kram

Siita sa...

God morgon. I fredags var det påsklunch på jobbet men jag gick inte dit. 75 kr för hennes mat är för dyrt. Om hon gjort maten själv hade det varit bra. Kram

MICKAN sa...

Det var ingen dålig påsklunch du fick. Vi blir bjudna på julbord en gång om året. Det är så härligt med alla blommor som är på g nu. // Klart att han fick nåt gott att n¨äta när han kom in. Men han fick gå ut för att få maten.

Anonym sa...

Mors,,Ja ibland är det lite trögare än vanligt,tänkegänget vill ha sovmorgon..Du fick sommar i går,,jag fick regn..I morgon bitti drar jag till Cypern.Haé Kram.

Stattinskan sa...

Ja, visst är det underbart!!! ... och underbart smarriga såg de där landgångarna ut också :-)

biggan sa...

mmm gott med påskmat, såå långt ni kommit med blommorna, det har inte vi, men nu har vi ju börjat få lite värme med, skönt, ha en fin jobbardag, kramar biggan

Petra sa...

Åh så gott! Trevlig påsk! Kram

Petra sa...

Ser gott ut :)
Ja vi får väl hoppas på bra väder hela helgen :)
Sv:Tog semester idag och komp morgon.

Kram

Yvonne :-) sa...

Morn!Landgångarna ser goda ut! Jag hade nog trillat dit på en liten bit tårta... Vad du är uppe tidigt!!När sover du???Morgonkram!

Gilla sa...

Mmmmmmm! Vilken påsklunch! Jag för min del ÄLSKAR sill i alla former. Det gäller för övrigt alli fisk. Jag avstår gärna från tårtorna, men inte av samma anledning som du. Utan jag tycker inte om marsipan.

Så fint det är i Uddevalla nu. Fina bilder. Men det får så gärna vara försommar nu för min del.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Härlig med påskmat, älskar när det är mycket plockmat :)
Glad påsk!
Kramen vännen♥

Aurora sa...

Gud vad gott det ser ut. Sillen hör ju till äggen. Men det är inte alla som äter den. Och då är det bra när den kommer bredvid. Kram

Anonym sa...

God Helg och Trevlig Påsk önskar vi dig !

anniepiie sa...

Åhh så himla gott det ser ut! :D SV: Tack, så jättemkt! :D Kul att höra! Ha en bra dag nu och en fin påskghelg! :D Kram

attis sa...

Så härliga bilder. Önskar dej en riktigt Glad Påsk.
Kramen

Nett sa...

Åhh det där såg ju gott ut, härligt at avsluta veckan med god mat med arbetskamraters sällskap. Glad påsk på dig,. Kram

Erika(jyringen) sa...

påsktårtan kan du skicka vidare till mig :)
sv.han har nu varvat ena spelet så nu sänker sig tystnade åter över våran lilla lägenhet :P

Gunilla sa...

Mums det landgången såg verkligen smaskig ut !! hoppas vädret stannar...pleeeease !

Emma sa...

Jag tyckte med den bilden blev bra :)
Kram

syren sa...

Lyckliga ni som fick påsklunch. Gott ser det ut också. Ser att även Uddevalla har våren kommit. Härliga bilder! kram

ansepanse sa...

vad gott det ser ut men sill äter jag gärna, vackra vårblomster
kramar

Glimz sa...

Kuuuuuuuuckeliiiiiikuuuuuuuuuuu :D :D
En underbar påsk önskas dig!
Kramen

Anonym sa...

DU SKOJAR! Det kan inte vara sant att du avskyr sill, som är från Väjern....inte så långt från Kungshamn.....Hur har det gått till??
PS: Jag ska en snabbsväng till Uddevalla på tisdag! Ska kolla om du har rätt om att sommaren har kommit där! Kram

Ninja sa...

Ååååh vad skönt att kissen hittade hem.....nu kan du njuta av helgen

eva sa...

De ser riktigt gott ut älskar landgångar och vad fina vårfoton du tagit:)
kramiz

Ellis sa...

Hej!
Hoppas du får en fin påsk, landgången såg riktigt god ut! =)
Jag har haft en liten påskmiddag hos mig ikväll, det blev lyckat! =)
Kram Elenor

Roffe sa...

Godmorgon.Sovmorgon idag eller har du Påsklov.ha en skön påsk.kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...