11 april 2011

Förra lördagen var också en underbart fin dag!

Solen sken från en blå himmel denna lördag när vi begav oss upp till Sacre Cour.

Det var så vacker både ute och inne, men kamera var dessvärre helt förbjudet på insidan så det kan jag dessvärre inte visa er.  
Utanför fanns mycket att se bl.a massor av mänskliga statyer. Undrar om de får bra betalt för att stå så där en hel dag...  
Dessa killar spelade och sjöng. Härlig musik så vi passade på att köpa deras skiva.

Därefter begav vi oss mot kryptan och...kupolen! Tyckte ni att Notre Dames klocktorn var svindlande högt, så kan jag säga att det var ingenting mot denna höjd, som vi möte i kupolen på Sacre Cour! 
Här är den enda trappan som leder ner, den går till kryptan, därefter leder alla trappor upp...långt upp...men det ska ni få se i morgondagens inlägg!

28 kommentarer:

biggan sa...

häftigt, men jobbigt med alla trappor, synd det inte gick att ta bilder inne, men ser fram med spänning om morgondagen.
ja skönt när man hunnit med lite också, kram biggan

Petra sa...

God Morgon!
Verkar väl som det blir fint idag med, sen skulle det väl bli kallare igen..

Kram

Anonym sa...

Mors,,taskigt med fotoförbud,,undrar varför??
Ja jag fattar inte hur folk tänker när dom dumpar sina sopor i naturen,nästan så det borde vara spöstraff på detta tilltag.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn! Oj vad ledsen jag blev.Har sett fram emot att få träffa er.Jag vet att veckan efter så ska ni iväg,men jag hoppades ändå att ni kunde komma.Morgonkram!

Yvonne :-) sa...

Sååå tråkigt att ni inte kan.På detta stället kan man sova över om man tar med sig sovsaker.Jag hade nog kunnat ordna plats till er här hos oss..Kram!

Roffe sa...

Godmorgon.Då förstår jag dom hänger stadigt.du ska ha en skön dag.kram

Siita sa...

Morsning. Jag skulle vara halvdöd av alla trappor. Men kul att se dina bilder. Tänk att stå stilla en hel dag. Kram

Camilla sa...

Vilken resa!
Underbart att att få se vad du varit med om.
Kram och god morgon!

Petra sa...

Härliga bilder!

Erika(jyringen) sa...

sv.ja min plan är i varje fall att bli frisk fort sen får vi se om jag klarar att överhålla det :)

Gilla sa...

Vi var inte uppe i Sacre Ceur heller. Men vi var inne i kyrkan, men det var fotoförbud redan då.

Svar: Vi hade en härlig och trevlig dag igår. Sånt skulle det vara alltid.

Kram/Gilla

Glimz sa...

Vilken underbar färd du tar med dina besökare på =) Jag kanske inte ens behöver resa till Paris nu ;) Skoja bara, klart jag måste. Måste ju få se detta irl :D
Sv; Jag skulle kunnat ha skrivit om alla er som jag besöker, för jag vill att alla skall bli belönade för alla är underbara!!
Kram

Anonym sa...

Det är min absoluta favoritkyrka. Speciellt utanpå är den så fin där den ligger på sin höjd :-)

ansepanse sa...

visst är det fint där :) vi åt lunch alldeles i närheten och minns fortfarande att det var supergott
kramar

Gunilla sa...

vackra bilder, härligt med grönt gräs !!

Nillas Trädgård sa...

Jag trivdes bättre i Sacre Cour än i Notre damm. Notre damm var så mycket mer inriktat på turister, mycket mer ljud, kamerablixar... Sacre Cour var lugnet självt. Strikt och tyst. Men i kryptan fick man fotografera.

Nett sa...

Sådan härlig resa, en massa som du har hunnit med att se och ni verkar ju ha haft ett kanonväder. Kram

Emma sa...

Ja den var fin och säkert god med men jag äter bara den fisk jag säkert vet jag kan äta just nu :)
Kram

Mi sa...

I dag har det varit riktig sommarvärme nästan. Härligt. fina bilder.
Kram!

Carina Sjölund sa...

Vilken fantastisk resa du verkat haft :)
Nu blir jag ännu mera sugen att resa :)
Kramen fina du♥

Anonym sa...

Man brukar ju kunna ta bilder om det är utan blixt! Taskiga dom är! Kram

Ninja sa...

Vilken härlig Parisresa ni verkar haft. jag hoppas att jag får möjlighet att resa dit så småningom....

Ellis sa...

Jösses vad mycket ni har hunnit uppleva och se! =)
Fina kort också!
Kramar, Elenor

Mita sa...

Oj vad du har hunnit fota mycket,men det är underbart med mycket bilder. Men herregud vilka trappor,inte alla som kan ta sig upp där,*ler*
Vad påskfint du gjort här,
Kramen på dej!

Augusta sa...

Vilken bra motion du har fått genom alla trappor du bestigit :)

Vackra bilder. Paris är en vacker stad :)

Kram

irja sa...

Hej !!!
Att gå upp för alla dessa trappor är som man har gjort ett pass på gymmet,och då behöver man inge mer motion den dan... LER
SÅ många fina bilder,,,
Tack för att man fick hänga med på resan....
HA det skönt i sommarvärmen...
Kramen IA,,,,,

Siita sa...

God morgon. Harnu +5 grader. Må så gott. Kram

biggan sa...

godmorgon, ja visst är det nära uddevalla, men det får bli en annan gång vi ses. kommer väl dagar nu som vi kan träffas. hade varit skoj, men vi har ju vecka 32, den ser vi fram mot, alla säger det, kram biggan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...