19 mars 2011

Vilket elände på en fredag!

Ja, eländet ställde jag egentligen till redan på torsdagskvällen, men vidden av det hela gick inte upp för mig förrän på fredagsmorgonen.

Jag fick nämligen syn på detta! Wow, Explorer 9, kanon, tänkte jag i min enfald...Tryckte på knappen och uppgraderade på stört!
Fredag morgon gick jag in på datorn, hittade min mail och försökte gå in till mina vänner som jag brukar göra på morgonkvisten...redan där började problemen! Efter ett idogt letande återfann jag mina favoriter till höger på skärmen mot tidigare på vänstersidan, fast det var ju inget problem, det kunde man ju vänja sig vid om det nu var bra i övrigt.  
Fast sen var ju katastrofen ett faktum!! Jag kunde inte skicka kommentarer till någon med Blogger! Herregud...och jag har ju blogger själv...men nix, det var stört omöjligt! Jag blev helt desperat och efter alla upptänkliga sätt att ordna detta så gick jag in och tog bort Explorer 9....hahahaha...så smart! Jag blev ju internetlös!!!  
Som tur var så kunde jag återställa det igen, men problemet kvarstod. Igår kväll laddade jag ner Google Chrome och lyckades där kommentera i alla blogger-bloggar, men så där jobbigt kunde jag ju bara inte ha det!
Så i morse, ramlade 25-öringen ner och jag kom på vad jag kunde göra!! Jag återställde datorn som den var i torsdags kväll klockan 19.00!!! Det lyckades! Nu har jag mitt gamla internet Explorer 8 och så ska det förbli!! Så tänk er för innan ni uppgraderar, det kanske inte alls blir så bra som förväntat!



27 kommentarer:

biggan sa...

som det kan bli :).tur du har fått det tillrätta nu i alla fall. solen skiner, kallt. blåser, tomson och sören ska iväg på körkorts tillstånd ja en sån kurs. för körkort, jag och simon ska ner och plocka tång. ha en fin dag massa kramar biggan

Hebbe sa...

Oki,,så är det nog ofta,,man vet vad man har,,men vet inte vad man får,,så tänk först innan du trycker på knappen..det är min devis...jag har oxå lyckats ställa rill det för mig några gånger..min kompis som är dataduktig säger,,tryck inte om du inte är säker på vad du gör/vad som händer.
Då hamnar även du i hatten.Kaé Kram.

Jenfan75 sa...

Gomorron.
Ja se vilket elände det kan bli..=)

Siita sa...

Tur du fick tillbaka iaf. Nu drar vi till Sthlm. Kramar

Yvonne :-) sa...

Morn!Oj då!! Ja man ska hålla fingrarna i styr.Va bra att du kom på hur du skulle återställa.... Att tandfen tar tänderna ...tänkte inte på dè....Ha en bra lördag! Morgonkram!

Petra sa...

God Morgon!
Vilket onödigt jobb du gav dej.
Jag kör enbart med Google, funkar hur bra som helst :)
Aldrig Explorer på min dator igen.

Kram

Roffe sa...

Godmorogn.Tur att man kan återställa program som man har raderat.jag har som Petra Bara google inte Explorer.Har du windos vista i datorn.ha en skön solig dag.kram

Hebbe sa...

Okidoki,,Nu ligger du i hatten,Haé Kram.

eva sa...

Tur det ordnade sig till slut med datorn.
Efter alla tidigare försök och misslyckanden så har jag gett mig f..n på att klara det denna gång!
Det e kanon väder ute och solen skiner från en klar himmel så idag blir det en heldag ute i skogen.
kramiz

Nett sa...

Skönt att du fick det fixat. Ja ibland behöver inte det nyaste vara det bästa. Oftast tvärtom med en massa buggar så blir det problem istället. Kram

Glimz sa...

Då förstår du nu varför jag blir svettig som en gnu och paniken stegrar sig ofrivilligt å mina arbetskamrater vrider sig av skratt, man vet aldrig vad det är för helvete som kommer efteråt. Det blir lite mer som en à lá suprise *asg*
Sv; Jag är snart tillbaka, skall bara försöka hinna med mitt liv också, du vet det där hemmet som jag lyckades riva ner totalt *sur*
Kramen så länge

Stattinskan sa...

Man blir fullkomligt panikslagen när sånt där händer ;-) Tur att du är så teknisk att du fick ordning på det ;-)
Gomorron

Gilla sa...

Ett sånt elände du fick. Jag har undrat över det där med återställningpunkten. Har alltså ingen aning om hur och varför?

Skönt i alla fall att du lyckades ordna till det igen. Att inte ha nån internetuppkoppling alls är ju hopplöst i vårt fall. Jag menar för oss som har bloggar och sånt. Tack för varningen i alla fall. Det ska jag lägga på minnet.
Kram/Gilla

Anonym sa...

Jag brukar vänta tills det har gått ett tag och alla barnsjukdomar är borta. Sen brukar jag också vänta tills Anders har testat och konstaterat att det är ok :-)

Skönt att det ordnade upp sig!

Mita sa...

Gud sånt där blir jag alldeles kallsvettig av att tänka på.Jag som är helt oteknisk vad gäller datan,hehe...visst händer det att man nyfiket klickar på nånting.Men det gäller nog att tänka innan,hmm...
Kram vännen!

vickan sa...

Hu då. Då skulle jag också fått panik. Det är i spna där fall som jag desperat ringer till min son och säger "du måste komma hem!!!!" Ha ha. Tur att det ordnade sig för dig till sist.

Mi sa...

Visst är det skönt med systemåterställning. Kanonbra att du kom på det.
Kramar o vilka fina bilder!!

Vicke sa...

ja, det gäller att man tänker sig för när man installerar nya program, ha en fortsatt trevlig helg nu

Anonym sa...

Herre Gud, det var nära att jag gjorde som du häromdagen. Här ska inte laddas ner något nytt med nummer 9. Tur att jag läste detta! Kram

Sladdertackan sa...

Ojdå, jag ska tänka mig för!

ansepanse sa...

fy tusan hur det kan ställa till det, vilken tur att du kom på hur du skulle göra för att allt skulle fungera igen
kramar

Ellis sa...

Skönt att du fick ordning på det, jag kör med Firefox och det funkar trots uppgraderingar! =)
Hoppas du har haft en fin lördag!
Kram Elenor

Roffe sa...

Godmorgon.Har du testat supergratis.se Nu fått ihop 2 triss,bättre än gratisbio måste man få ihop 10000p.medan supergratis 550p.så det går på ett nafs.så nu ska jag skicka iväg och se om jag får dom nästa vecka.Ha en fin dag.kram

biggan sa...

godmorgon, ja nu sticker vi till borås i dag. en hel dag där i dag, ha en super söndag. massa kramar biggan

Ammis sa...

Ha ha, ja det där känner man igen. Men den där återställningstiden har räddat mig mååånga ggr. Tack Gud för den :D. Skönt att allt blev bra till slut. Ha en skön söndag. krAMelikram

Siita sa...

God morgon. Ser ut att bli ännu en fin dag idag. Kall morgon o senare solsken o vår. Kram

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

Jobbigt läge, men återställningen är en bra uppfinning.

Tänkte på din Sideblogg, kan inte du skriva ihop en liten guide på bra restauranger och vart de ligger/priser m.m

Vi har förstås hittat våra favoriter men vore kul att prova några andra (ej Vings tips för de har vi inte direkt haft tur med)

Jag har inte alltid koll på vad våra heter men jag tänkte försöka notera det i år och göra en liten guide själv.

Skall försöka hinna med Tropic som du skrivit mycket om, har för mig att vi var där första året (Ving tipsade väl om den om jag minns rätt) men vi var inte så impade. Men tänkte ge det en chans till. Dogan var vi på första åren också, nöjda.

/A

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...