24 mars 2011

Varannandagsväder och flyttbestyr.

Igår var det inget höjdarväder här inte, dimman låg tät hela dagen och det blåste kallt, iskallt. Riktigt aprilväder fast ett par veckor tidigare än det brukar vara...så det borde bli en fin dag idag...

Blir det fint så ska jag ta en sväng på lunchen och se vad som händer på stan, om inte så fortsätter jag med flytten...Vi håller nämligen på med en stor omflyttning på vårt kontor och jag ska flytta upp en våning. Det är både på gott och ont, fast jag försöker att se fördelarna i detta. En av fördelarna är helt klart, att det är en förmån att få sitta på samma våning som kaffeapparaten. En annan fördel är att det blir två trappor att springa upp och ner i, flera gånger om dagen...Gratismotion! Så inte ska jag klaga inte...

Apropå motion så fungerar löpbandet fint, precis lagom med en runda under Rapport. Fint att kombinera två saker så där...Vi kvinnor sägs ju behöva ha ett par järn i elden samtidigt...Keep on jogging!

26 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Ha en bra dag. Ser inte solen än, men får gå ut o starta bilen för idag är det is. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Blir nog ingen sol idag heller :(
Smart av dej att gör det samtidigt som tv:n är igång :)
Kram

biggan sa...

godmorgon, inte ens varannan dags väder här, isande kallt full storm. fast igår var det sol, men kallt, jobbigt att flytta.men både på gott och ont :).tack för rösterna dom gick raka vägen in på andra platsen i går. jätte roligt kramar biggan

Hebbe sa...

Mors..Ja där uppe vid stugan hörs tystnaden riktigt bra,inte en människa på flera kilometer...
En promenad till nyheterna sitter väl som en smäck..Haé Kram.

Nett sa...

Bra att se det positiva i flytten, och du kanske får det lite fräschare med ? Kram

Roffe sa...

Godmorgon.du ska ha en skön dag.nu börja solen stiga upp i hjo.kram

Camilla sa...

En trappa upp. Så där ja...och bättre utsikt får du :)
Sv: Jag köpte flaskan på inredningsbutiken Village.
Kram på dig!

Yvonne :-) sa...

Morn ! Då löper du efter rapport då ;Dja det blir fint att få bort gamla löv och grus.Ha en bra dag ! Morgonkram!

Carina Sjölund sa...

Här blåser det riktig storm idag, men solen tittar fram i bland och det är ju inte helt fel :)
Kramen på dig♥

Anniepiie sa...

Man får se fördelarna när det kommer förändringar som sagt! ;) SV: haha så har det blivit för mig många gånger att jag har somnat med boken i fejjan! :P Kram

4U2 sa...

En solig dag ja!
(har ngn sagt att det är svårt att komma in i dina inlägg? Eller är det min laptop bara, att det liksom "fastnar"?)
Kram

ansepanse sa...

det där med att du kommer på samma våning som kaffeapparaten är väl det som smäller högst :)
kram

Anonym sa...

Det är ju bra att du får flytta opp då får du bättre utsikt. ha en fin dag nu !

Mita sa...

Mest fördelar med din flytt verkar det som.Samtidigt får du väl rensat lite.
Kanon att kunna löpa samtidigt som Rapport,hehe...
Kramen!

Smörblomma sa...

Hej, här är jag igen! Men så våraktigt ni har redan, här står drivorna meterhöga ännu. Kramiz

Augusta sa...

Vilken snäll chef du har som har gett dig dom fördelarna på jobbet :)

Keep on jogging!

Kram

Mi sa...

Ett löpband har jag funderat på att skaffa. Sonen har ett kanske ska låna hem det o prova.

Fina bilder som vanligt.
kramar!

Gunilla sa...

Jag trivs med vårat "band"... fast jag går mest, mycket praktiskt att kunna göra det till tv´n !

Gunilla sa...

Meeeh, är du upp kl 04.19 ???

eva sa...

Suveränt att fixa två saker samtidigt och de e suveränt med motion i trappor.
kramiz

Anonym sa...

Nu blir jag nyfiken - har du köpt ett joggingband. Jag har funderat, men kommer inte till skott! Övertala mig, tack! Kram

syren sa...

Inget vandrings väder här precis,här stormar det men solen lyser. Fin bilder! kram

syren sa...

Ska stå fina

biggan sa...

kikar in nu, sovmorgon i morgon, sen går det i ett hela helgen, är inte hemma många sek på hela lördagen. sönd, tror vi sover :)
ha en superhelg, hinner jag kikar jag in kramar biggan

Gilla sa...

Du är klok som en räka, som passar på att springa på samma gång som du kikar på TV. Tänk bara om jag hade haft plats till nåt sånt. Men jag får nöja mej med promenaderna med Noack.

Svar: Visst var hon vacker miss Taylor. Men som du säger: Ingen kommer ifrån det.

Kram/Gilla

Ellis sa...

Hej!
Aprilväder här också, iskalla vindar, is, snö och hagel!
Men har haft en trevlig middag hemma hos mig med hemgjorda våfflor! =)
Hoppas det går bra med flytten!
Kram Elenor

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...