16 mars 2011

Envis som synden är han...

Inte vill han släppa greppet utan kamp, den gode kung Bore.
Fast duvorna i Hasselbacken bryr sig inte alls om kung Bore, för dem är det vår och dags för kärlek.
Damerna var lite svårflirtade men denna herre gav inte upp!
Vårfloden är mäktig och vattnet river nu med sig isen, som förhoppningsvis ska försvinna, tros att vi har -5 grader denna morgon.
Vintergäcken lyser nu gul och fin under buskarna så visst är våren på väg nere i vår stad.
Här uppe hos mig, på fjälltoppen, får vi vänta lite till innan vi hittar några vårtecken. Fast när det sen kommer så har vi oftast mycket varmare här uppe...Allas vår vän VICKE uppmanar oss nu att hjälpa de drabbade barnen i Japan. Klicka på bannern ovanför detta inlägg och ge ett bidrag du också!



28 kommentarer:

Siita sa...

Här skulle det bara bli snöbilder om jag skulle fota. En meter över min rabatt, inte en krusbärs buskarna syns. -8.5 grader. Kram

biggan sa...

godmorgon, ja nog börjar det bli vår tecken, fast det är svårt att se, man får kika länge. men sen exlpoderar allt på en gång. ha en fin dag mona, kramar biggan

Petra sa...

God Morgon!
Här ligger ingen snö, bara vallarna som är kvar.
Kanske vi även denna kalla morgon kan få se solen under dagen igen :)

Kram

Hebbe sa...

Mors,,Här är det redan soligt och fint,men kallt -11,5..
Ja du jag har då aldrig,sett en familjepotatis tidigare,vilken bjässe..Haé Kram.

kaffehörnan sa...

Gomorron
Fina bilder,där vid de vattnet hade jag aldrig kunnat stå
Jag blir så kissig när jag hör vatten.
kram

Yvonne :-) sa...

Morn! Ser ut som om solen ska lysa här idag igen.Hälsa till ipremmannen.Ha en bra dag! Kram!

eva sa...

Godmorgon
Härliga vårfoton och här skiner solen med så det blir en skön morgonpromenad till skolan.
kramiz

Rhea sa...

Vårblommorna är så fina. Glömde titta efter i trädgården igår, får göra det i dag.
Kram

Anonym sa...

Här är massor av snö än,solen kikar fram ibland som idag.Men,våren här är ju mkt senare,man är van :)PS.Hittar ingen MI här i din sidokolumn...
Kram Bitte

Roffe sa...

Godmorgon.Fina bilder du tar.snart bär det av till Paris vad skönt.ta du med Gubbens tjocka plånbok.ha en bra dag.kram

Gilla sa...

Finfina bilder från den annalkande våren. Kung Bore ger sej nog snart.

Svar: Nej glöm inte bort att påminna mej om boken. Det får ju vara innan VI åker ner.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

men du har ju fått se sådana där underbart lysande vårblommor i alla fall
kramar

Gilla sa...

Nu har jag lagt in om boken i min kalender, så jag blir påmind om den till packningen.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Vilka härliga vårbilder, har blir det bara vitt på korten om jag skulle fota!
Önskar dig en fin dag!
Kramen goa du♥

Gunilla sa...

HÄr är det bra nu, några plus på dagarna och några minus på nätterna.

Snön ska försvinna sakta, inte bli en lergegga först :)

Augusta sa...

Vilka vackra bilder :)

Speciellt dom gula blommorna. Vad heter dom? Vintergäcken kan det väl inte vara?

Kram :)

biggan sa...

nej fy sjutton vad envis han är, värre än mig :)
svinkallt fast soligt i dag, när kommer vååååren kram biggan

Nett sa...

Fast vi närmar oss allt mer till snöfritt Sverige och en massa vårtecken :) Kram

Anonym sa...

Hoppas ni slipper aprilväder nu när våren i alla fall är på gång!

Vicke sa...

Tack för att du sprider texten vidare, ha en fin kväll nu

Roffe sa...

Du får ursäkta röran med annonser jag har i varje inlägg.Äntligen har någon klickat på en annons och gått in och handlat.så nu har jag sålt för 1550kr denna vecka och får 10%.roligt att det funka att nån klickat och handlat.jag vet att många klagade förra året.men när det funka är man glad att få några extra hundralappar.ha en fin kväll.kram

Camilla sa...

-5?
Rena vårvärmen.
Vi hade -16 i morse :)
Kram på dig!

Anonym sa...

Ja bockar finns det överallt och vissa kan tydligen flyga!
:)
Kram
Stevie

Du som vet,
hur får jag bort alla märkligheter som alla måste fylla i när de ska kommentera i min nya blogg?!
Börjar bli desperat att ingen vill läsa eller kommentera i den!
:(

Anonym sa...

Jag ska ge mig ut i morgon och kolla under buskarna, vad som finns där! Kram

Erika(jyringen) sa...

sv.så kan du få min ranson av fisk :P

Mita sa...

DEt väntas ju tydligen snö på fredag,så än slipper vi inte vintern.Men den puffas allt längre tillbaks trots allt.
Härligt med små lysande gula solar,
Kramiz!

Glimz sa...

Det är vår vår vår vår & solen kastar ner sina strålar & smälter bort den snö som är kvar *lycka*
Kramen :)

Mollan70 sa...

Hej fenixMona Vad härligt att få se lite vårtecken här på din sida. Nu längtar jag efter blommor, sol o värme. ha det gott. Kram Mollan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...