18 mars 2011

En känsla av uppgivenhet...

 Igår morse var det kallt men ändå fint. Solen var på väg upp när jag stod och väntade på bussen.

Gångvägarna var rena från både is och snö...
Idag är de vita igen och den eländiga snön vräker ner just nu...
Fast så här såg det ut i Uddevalla den 17 mars i fjol, mycket snö och mycket is...

Inga vårkänslor hos de frysande fåglarna...
 Korten som jag tog härom dagen visar ett helt annat Uddevalla, eller hur? Våren är ca 1-2 veckor tidigare så snön idag är bara ett förtvivlat anfall av kung Bore.
Alla stadens fåglar kan ju inte ha fel...klart det är vår! Se bildspelet här ovan och se hur våra sjöfåglar har det i Hasselbacken i Uddevalla.



39 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Det snöade inte just nu när jag släppte in katten, men det har kommit lite inatt. Dom säger ju att våra snö ger fåra gö. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Nu snöar det inte , men kommit flera centimeter inatt.

Kram

biggan sa...

det ger ju hopp 2 veckor tidigare i år, men jag kommer ihåg det var april förra året det vart vår. det var vinter länge då, ha en fin fredag kramar biggan

Hebbe sa...

Mors,,fy för den lede,snö,vem vill ha den nu...Här ser det snösjukt ut grått men snön syns inte än,,hoppas den bommar Skutskär..
Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn! Här har det snöat i natt.Vem har ändrat på den,får kolla!Morgonkram!

Roffe sa...

Godmorgon.Idag snöa det ännu i hjo.1dm kommit redan.tur slipper gå ut idet.stada idag får främmat i em.Ha en skön dag,kram

syren sa...

Här började det snö i torsdag em.Grått och mulet är det,kunde varit bättre när man har semester.nu åker vi strax.kram

Nett sa...

Samma här, det har kommit snö och det känns surt, men det är väl bara att gilla läget. Våren kommer. Kram

Camilla sa...

Klart att det snart är vår. Trots att ni fått mer snö.
Än så har vi klarat oss men jag är rädd att det kommer mer snö idag.
Kram på dig!

eva sa...

Här är det okså mulet idag.
Vackert bildspel och fin musik till du bjöd på:)
kramiz

Nillas Trädgård sa...

Det är klart att det är VÅR!!!
Det här smälter snart...

ansepanse sa...

här är det också helt vitt igen, men, men..... det går ändå åt rätt håll :)
kramar

Augusta sa...

Kung Bore kan slänga sig i väggen.

Klart det är VÅR!

Trevlig helg!

Kram

Anonym sa...

Snö är forvisso vackert,
men det måste vara ganska depprimerande för Er nu efter alla dessa månaderna!
Jag vill ha vår, och det NU!

Kram
Stevie

Carina Sjölund sa...

Här väntas det snö i eftermiddag :(
Hur mycket snö finns det egentligen???
Kramen vännen♥

vickan sa...

Ja det är rent ut sagt förskräckligt det här ovädret som drabbat oss igen. När kommer våren egentligen????? Jag vill inte ha mer snö nu. inte undra på att dessa förkylningar aldrig tar slut.

Gilla sa...

Det första jag sa i morse, när jag vaknade var: nnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj.

Snö på marken igen. Tvi vale.

Kram/Gilla

nilla sa...

Det har kommit mycket snö här åxå....
Igår tennisskor idag vinter skor, usch fy så trist.
Kram

Gilla sa...

Jag har känt mej som en surpotta hela dan och hela veckan förresten. Jag saknar sol, ljus och värme.

Kram/Gilla

Margit sa...

Ja jag satti gårkväll o tittade i bloggen på förra året..i mars... OCH vi fick mycket snö DÅ också ett par omgångar..under mars månad.
Så det gäller bara "att gilla läget"!!

Unknown sa...

Nu är det bara att bestämma - nu är det vår! Oavsett vad kung Bore ställer till med. Som han gjorde hos mig i natt... Drygt fyra månader med snö är mer än tillräckligt.
Hoppas solen tittar fram och lyser på dig i helgen!
/SA

diana sa...

Ja nu är det snö igen. Hopplöst :/

Hebbe sa...

Hej du,det kom ca 5-6 cm här mitt på dan,,men den försvinner nog lika fort,så blöt som den var.Ha en skön kväll..Ktam.

Anonym sa...

Då påstår du med andra ord att vi nästan har sommar - lite överdrivet :)
Det gäller bara att vänta ut vintern så kommer det vi väntar på! Kram

eva sa...

Här har det okså kommit snö idag!
Det är kul när man märker resultat och man kommer i kläder som man ej kunnat haft:)
Önskar er en fin kväll.
kramiz

Nillas Trädgård sa...

Svar: Nej, jag ska inte vara ledig, jag måste ju till jobbet och vila upp mig också ;-)
/Frogprincess

Gilla sa...

På vad sätt har det inte gått att kommentera? Är det kommentarerna hos dej, eller hos andra? Hos mej gick det ju fram.

Kram/Gilla

Mi sa...

Snöigt och jävligt här också. Vårkänslorna kom av sig helt.
Har det ordnat upp sig med internet nu?

Kramar!

biggan sa...

jag använder alltid google chrome det är det snabbaste internetet.det är super, och krånglar sällan faktiskt. lätt att ladda ner i datan.
ha en fin kväll mona kramar biggan

Nett sa...

Hoppas att du har haft en fin Fredag trots snö. Ledig helg förmodar jag. Kram

Glimz sa...

Nu hoppas jag att solen snabbt gör sig synlig igen, så att den ny fallna snön försvinner fort fort. För det här vill vi inte ha!
Sv; Det är så mycket som händer, så det finns liksom inte tid över till att blogga & skriva kommentarer. Därför får inläggen ligga lite på is en skvätt :) Men någon kommentar kommer jag allt att hinna med, tror jag...
Kramen

Erika(jyringen) sa...

sv.tror oxå hon är glad att jag målade över hennes ansikte :P

våren ska visst komma på riktigt till danmark nästa vecka...12grader och sol har dom lovat :)

Yvonne :-) sa...

Har du fixat till internetet nu då?Utan internet är det som att vara snuvig utan att ha något att torka sig i! Kram!

Mita sa...

Lite sent kommer jag in och säger samma som många andra.Tråkigt med snön som kom idag. Men det ska ju komma riktig vårvärme nästa vecka, så det ser vi fram emot,
Kramizar!

Ellis sa...

Hej vännen!
Snöar för fullt här nu, så ska snart sova, haft en lång och seg dag med huvudvärk!
Kram Elenor

Siita sa...

God morgon. Här är det solsken nu o -7 grader. Fint resväder får vi, tur vi inte skulle åka igår. Kram

Hebbe sa...

Morsning..det ser ut som denna dagen ska bli fin,solen lyser från en blå himmel..Skönt att du fått ordning på din dator,inte kul när det jävlas.Se nu till att du får en skön dag.Kramen.

Roffe sa...

Godmorgon.Trodde du hadde tagit semester.du ska veta att min dator håller på sönder,när den inte går mer,har inte råd köpa ny.då bli det inget mer bloggande.ha en fin solig dag.kram

Roffe sa...

Godmorgon.Trodde du hadde tagit semester.du ska veta att min dator håller på sönder,när den inte går mer,har inte råd köpa ny.då bli det inget mer bloggande.ha en fin solig dag.kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...