21 mars 2011

Vår här uppe på vårt fjäll!

Så kom den då, våren, här uppe hos mig också...trots att solen igår tyvärr lyste med sin frånvaro.  
Alla gårdagens planer för altan försvann då dimman redan under förmiddagen vältade sig in över oss.  
Idag har SMHI lovat sol, men jag tvivlar på detta, då gubben precis har rapporterat att det regnar!
Gubben pendlar ju till sitt jobb i Kungshamn varje dag, en sträcka av lite drygt 6 mil. Ser ut som de har himla kul på jobbet i alla fall...hehehe...Ha en fin måndag alla, oavsett väder, för våren ÄR i alla fall här nu!



27 kommentarer:

biggan sa...

godmorgon dimma nästan hela vägen till borås, men en halvmil utan för kom solen, malin har som du en altan, med jätte varmt och sol. så det var säkert 15-20 grader där i går i lä. kram biggan

eva sa...

Godmorgon de va långt att pendla men glad ser din gubbe ut i varjefall:)
kramiz

Petra sa...

God Morgon!
Verkar inte som att solen tänker komma fram idag heller.
Men men jag är ju ledig iaf :)

Kram

biggan sa...

lördagen var det blandat här, dimma sol, sen får vi ju inte så varmt på våren på altanen, solen står för lågt så grannhuset är ivägen för solen, grrr. :) kram biggan

Jenfan75 sa...

Att ha roligt på jobbet kan nog göra det lättare=). Det känner man själv=).
Våen ja ja den är nog påväg här med=)

Hebbe sa...

Morsning,,Oj så långt våren har hunnit hos dig..Är nog därför som gubben är så glad..
Ja det var lire svårare att hirra den jag sökte denna gång.Haé Kram.

Roffe sa...

Godmorgon.Fina bilder du satt in ja nu märks det att börja bli Vår,fast jag såg på Klart.se att dom lova 1 till köld knäpp längre fram och snö.Ha ens kön dag.kram

Yvonne :-) sa...

Morn! När vi hade katt så duschade jag honom.Cecare tycker väl om när du borstar honom? Klart att det är vår när gubben klättrar på väggarna;DHa det så bra ! morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Vår hade vi i helgen. Solsken från morgon till kväll. Nu är det mulet men +grader. Kke får sol fram på dagen. Inga blommor framme, bara snö. Kram

Glimz sa...

Regnet gör lite gott ivf, det medför att snön försvinner fortare :)
Sv; Din stackare, du blev allt lite lurad. Du hade kunnat fått våran sol här hemma, för den lös stor och stark länge länge. Helgen som kommer nu, ställer vi fram klockan en timme *jippiii* Det blir ännu ljusare på kvällarna =)
Kraaamen

Carina Sjölund sa...

Måste vara jobbigt att pendla så långt varje dag! Men hur ska man göra då????
Önskar dig en fin dag!
Kramen♥

Camilla sa...

Ja..NU är våren här.
Det känns,men det syns inte, för all snö vi har kvar ;)
God morgon!

Sladdertackan sa...

Oj, det blir ju över 12 mil fram och tillbaka. Men när jag tänker efter är det inte alls ovanligt i Stockholm heller, jag hade flera jobbkompisar som hade det avståndet. Själv hade jag drygt 3 mil till jobbet i många år.

Gilla sa...

Tänk så svårt det ska vara att få våren att stanna till hos oss. Du har ju sett några snödroppar i alla fall. Härligt!

Himmel så lång väg till jobbet. Det har jag alltid sluppit.

Svar: Jo, den mackan gick inte av för hackor och god var den verkligen.

Solig måndag? Vad är det? Just nu har vi genomgrått med massa moln.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Morron! Här är det mulet och +5 grader ute. Ha en fin dag nu !

Gunilla sa...

Det är inte längden till jobbet som säger allt, det är tiden det tar. Stockholmare vart förvånade när jag pendlade 4,5 x 2 mil, men när jag frågade hur lång tid det tog till deras jobb så var det mer :) han ser ut att trivas, bagare ?

Mita sa...

Han ser go och glad ut gubben din.Det var en bit att pendla,men man kanske vänjer sig att göra den resan.Samåker man så har man ju i så fall sällskap i bilen att prata med.
Vad mycket lökväxterna kommit upp??
Kramiz!

Mi sa...

Du har du verkligen fått vår nu. Härligt.

Ha en fin dag. Kramar!

ansepanse sa...

här regnar det inte men det är igenmulet
ha det gott

Nett sa...

Ja här har det då inte vart en gnuta sol, fast det har inte gjort så mycket jag har vart inne på gymmet. Och nu skal jag ta och sova lite inför natten. Kram

Vicke sa...

ja, nu är den här, ha en fin kväll nu

Nillas Trädgård sa...

Ja, synd att det blåser så himla mycket bara.
/Frogprincess

Anonym sa...

Idag anlände den så efterlängtade våren. Plus 10 grader och INGA handskar! Ljuvligt! Kram

Ammis sa...

Goddagens. Vad jobbar han med gubben? Ser ut som en bagare eller kanske målare....??? Han ser iaf väldigt glad o. välmående ut :0) Ha en bra start på veckan. krAMelikram

Ellis sa...

Hej! Vi har haft ännu en solig dag och nu är det pölar och is överallt, fryser detta på blir det tufft imorgon att gå!
Hoppas ni får bättre väder!
Kram Elenor

Anonym sa...

Är det karriärsstegen, det där?
:-)

Augusta sa...

Här i Stockholm har det inte heller varit något vidare väder idag. Lite kallt och ingen direkt sol.

Dina bilder fina som vanligt.

Kram :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...