29 mars 2011

Fräscha grönsaker och fin frukt!

Lite av söndagens snö fanns kvar igår men solen är stark nu och de små snödropparna tog ingen skada.

Varannadagsväder är det nu och igår hade vi verkligen Våren på besök här i Uddevalla.

Riktig vårkänsla fick jag när jag kom till butiken "Frukt & Grönt" som ligger på Kilbäcksgatan, mitt emot Swedbank.

Här fick jag ett väldigt fint mottagande och jag bjöds in i butiken för att se deras fina utbud.

Här håller de vad de lovar! Både frukt och grönsaker är väldigt fräscha och fina och priset är bra. Här får du mycket gott och fint för pengarna. Ett ställe som jag verkligen vill rekommendera!

22 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Fina tomater iaf. Här tror jag inte någon skulle ställa ut dom än. -2 grader idag. Kram

Anonym sa...

Mors,,ja -66 var ett fint år min son är oxå född då..känns nästan som barnen är på väg att komma ikapp..Ha det så bra ni kan i Paris..Kramen.

biggan sa...

härligt med fint bemötande, inte så ofta man får det. ja mulet grått i dag med här, skulle väl vara så några dar. ha en fin dag kram biggan

Yvonne :-) sa...

Morn!Lite väl långt att köra för att handla frukt ..Ja helt fantastiskt vad det kan finnas kraft i växtligheten.Morgonkram!

Jenfan75 sa...

Färskt frukt och grönt är aldrig fel=) Det såg så mysigt ut på bilderna..

Ha en bra dag=)

4U2 sa...

Bemötande, inte många som känner till ordet tyvärr. Men, din kommentar blev dagens inlägg nr 1 hos mig! ;) Ha en fin dag!

Gilla sa...

Vi har typ en sådan grönt och fruktaffär vid vårt torg också. Ägarna är invandrare där också.

Svar: Så du har också problem med humöret på vintern. Det kan jag inte komma ifrån, utan har depp light varje år. Det har varit sämre de senaste åren, då vi inte har rest söderöver på vintern. Vi brukar ju vara på Tenerife upp till tre veckor också.

Kram/Gilla

Roffe sa...

Godmorgon.Jag körde fast med blogg.se då använder jag blogspot.men sen kom jag på att jag kan ej sätta in annonser på blogspot när jag har annonsverk till blogg.se.så jag använder blogg.se nu.se om jag gå över sen eller jag lägger ner allt.jag blogga tills datorn få hjärnsläpp.jag har inte råd köpa ny dator.hoppas jag vinner på V64 ELLER V75.då köper jag en ny dator+resa.ha en skön dag.Snart bär det iväg till Paris.skönt.kram

eva sa...

Godmorgon
Vilken härlig fruktaffär de ser ut och trevlig personal:)
kramiz

Gunilla sa...

Här snöar det idag igen :(... men det är väl sån snö som drar med sig och löser upp den gamla, tänker jag lite positivt ! Mysigt med torghandel fast under tak :)

Anonym sa...

Det ser ut som en stor och välfylld butik. ha en fin dag nu !

ansepanse sa...

det är verkligen VÅR när handlarna ställer ut sina grönsakerna
ha en fin dag - kramar

Carina Sjölund sa...

Härligt med fräs frukt :) apelsiner som är så gott!
Här tror jag frukten får stå inne ännu!
Kramen på dig♥

Nillas Trädgård sa...

Ja... och i dag är det grått och kallt igen :-(
Ha en fin dag!

Mita sa...

Vad härligt med sånt kundvänligt bemötande. Tänk vad jag längtar efter att kunna gå på torget och insupa alla dofter från frukt och grönt.Men,men,vi kommer dit...
Kram vännen!

anniepiie sa...

Härliga bilder du har lagt ut! :D SV: Jo, jag tyckte filmen var ganska bra så om man gillar action och lite overkliga händelser med en glimta kärlek och humor så se den! :) Kram

Anonym sa...

Snödropparna är nog rustade för såna där obehagliga överraskningar...

Verkar vara en bra fruktaffär det där :-)

Anonym sa...

Godmiddag Mona!

Ja det är A & O när man handlar, att färsk varorna är fräscha!

Kram
Stevie

mi sa...

Ingen vårkänsla här i dag heller. grått, mulet och snöblask.

Tomaterna ser riktigt goda ut.
Kramar!

Anonym sa...

Tack vare våra nya svenskar kan vi få frukt och grönt i massor. Gott och fräscht! Kram

Erika(jyringen) sa...

visst är det härligt när våren knackar på dörren :)
sv.försöker oxå vara miljövänlig alltid och är glad om du har några andra miljövänliga tips att komma med :)

Glimz sa...

Jag vill också ha vår här! Men vädret vill väl lära mig att vara tålmodig =)
Sv; Hahahaha det är ju sant jöh, jag är en härsken gammal köttbulle *asg*
Kramen =)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...