2 mars 2011

På rätt väg igen så idag byter vi ämne...

Feberfri, för första gången på nästan en vecka, så nu är jag på rätt väg igen!!
Den liggande månen fotades i Puerto Rico, lite märkligt då vi ju är vana att se den stående.  
Det är ju en helt annan del av jorden så det är ju inte så märkligt när man får tänkt efter, eller hur?  
Lite märkligt var det också att få se svärdotterns namn på en båt, fast hon kommer ju från det spansktalande Chile, så vid närmare eftertanke så var inte heller det så märkligt.
Märkliga saker händer ju även här hemma då kung Bore vägrar att släppa greppet...Den enda försonande med att vara sjuk är ju att slippa konfronteras med den fruktansvärda halkan, som under helgen har fått folk att falla som käglor.

30 kommentarer:

Jenfan75 sa...

Gomorron!
Så skönt att det är på bättringsvägen=)

biggan sa...

ja inget ont utan det har nåt gott med sig, tänkte på halkan. skönt vara inne då ju, härligt du börjar bli bättre nu i alla fall. det är gott att höra, ta det nu lugnt och ha inte för bråttom, så du hinner bli frisk ordentligt. massa kramar biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors..skönt att det går åt rätt håll,,snart är du pigg och alert igen..Här strålar solen för fullt.Jag ska köra in till Gevalia i dag och surra lite med kamraterna.Haé Kram.

Petra sa...

God Morron!
Vad skönt att det går åt rätt håll för dej :)
Kram

eva sa...

Vad skönt att du e på bättringsvägen:)
Tack för tipset om nix så nu får det bli stop på alla försäljare!
kramiz

Yvonne :-) sa...

Morn! Skönt att du är på bättringsvägen...Ja vi människor växer på annat sätt dock inte på längden iheller.Kommer du på träffen Jag önskar så att ni kan komma! Morgonkramen!

Gilla sa...

Så skönt att du känner dej bättre. Jag önskar dej verkligen en god bättring.

Man träffar på olika konstigheter när man rör sej runt i världen. Månar som ser annorlunda ut och stjärnor, som inte heller är i sitt "rätta" läge.

Svar: Jag ville inte vänta ända till Side att köpa jeans. Det kanske inte ens är läge att ha jeansen med sej på grund av värme?

Hur går det? Har du flyttat över allt till nya bloggar? Det kan ju vara bra som backup om ingenting händer med Metros nedläggning.

Kram/Gilla

Camilla sa...

Skönt att du är på bättringsvägen!
Ha nu en lugn och skön dag.
Kram på dig!

Gunilla sa...

Skönt att slippa febern, då är du snart på benen igen !!

Ja usch vad kallt om nätterna, men nu skiner soooolen!!

Augusta sa...

Vad bra att du börjar bli bättre.

Fina bilder från Puerto Rico. Var det er senast resa? :)

Har aldrig varit till Sydamerika.

Kram

Susanne P sa...

Dubbelsidig lunginflammation och öroninflammation!?
Det var inte dåligt!
Jo, det var DÅLIGT! Men vilken tur att du fått medicin nu så du kurerar dej!
Kram

Roffe sa...

Tack att du följer mig i google.
Tack ska du ha.jag försöker göra mitt bästa.fast lite hjälp skada inte.ja det är ju lättare lägga in i sidorutan här än i blogg.se.sen har jag öppnat,en ny blogg i
http://roffe46.gblogg.se/ Gratisbio som öppnat bloggsatj.
Ha en skön dag.kram

Mita sa...

Skönt att du är på bättringsvägen, försök att ta det lilla lugna nu.Ursäkta att jag tjatar,*ler*
Gott att slippa halkan,ja den kommer på bred front nu om det börjar töa,och sen fryser på under natten,
Kram vännen!

Nett sa...

Skönt att du mår bättre :) Ja vad mysko att månen lägger sig så. Roligt att se. Kram

Kerstin "Delfinen" sa...

Ta det nu lugnt bara så du kan återhämta dig. Oavsett om månen ligger, hänger eller någon annat får du inte bekymra dig nu. Idag ser du också att fröken Vår lyckats att flörta rejält med han Bore. Han smälter bamsekram här!!!! Kerstin

Carina Sjölund sa...

Härligt att du håller på att pigga på dig :)
Men det är nog bra att du tar det lugnt ett tag framöver ändå!
Kramen vännen♥

Siita sa...

Hejsan. Här har vi solsken o dagsmeja, det fullkomligt rinner från taken. Skönt Kram

Maria sa...

Nu får du ta det lugnt o bli riktigt pigg igen. Såg på vägen ner till Götet, utmed E6 dessa isväggar. Var ganska mäktiga.
Ha det gott/kramen

Fingerfärdig sa...

Jag är så dålig på att blogga nu för tiden. Du har varit rejält sjuk förstår jag, men det är ju bra, att Du är på bättringsvägen. Fortsätt med det önskar Fingerfärdig.

ansepanse sa...

då går det åt rätt håll nu, vad skönt, lite vårkänning var det faktiskt ute idag, det liksom kändes i luften
kramar

Anonym sa...

Så bra att du är feberfri, men du är säkert ganska svag efter den här smällen, så ta't lugnt! Kramar

biggan sa...

så nu kommer mamma i morgon, så då blir det ingen blogg på ett par dagar. krya på dig en massa vännen hälsa bosse kramar biggan

Anniepie sa...

Åhh va härligt att du är på rätt väg nu! :) Roligt! SV: Jaa, kul att få lära sig alla grunderna! :D hihi Ha en bra kväll nu! Kramis

Glimz sa...

Gött å läsa att du är på bättringsvägen, nice =) Men visst är det lite mysigt att man får uppleva nya ting på nya platser. Sånt som är vanligt för oss i vardagen, blir helt nya på annan plats, coolt =)
Sv; Vardagen är tuff, tuff för alla på ett eller annat sätt.....
Kramen :)

Anonym sa...

Hoppas att du mår bättre nu!
Kram på dig!

Siita sa...

God morgon. Hoppas på finväder idag oxå, nu -2.8 grader. Kram

Vicke sa...

ja du, benbrott har det varit gott om denna vinter

Anonym sa...

Det finns ett Svenskt gammalt talesätt som min fostermor sa " Liggande Måne Stående Matroser" Alltså kan det bli storm. Kram !

Anonym sa...

Jag klantade mig i Sydafrika och dödade min kamera. Jag har utökad allriskförsäkring och fick en ny med avdrag försjälvrisken. Det blir nog billigare på tid och längd eftersom det är en drulleförsäkring och gäller allting!
Bra med försäkringar! Kram

Nillas Trädgård sa...

Ja det känns lite märkligt att se månen så :-)
Hoppas att du mår bättre nu. Jag har å andra sidan fått ge upp från jobbet då jag har feber och är så trött. Sovit en stor del av dagen...
/ Frogprincess ;-)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...