8 mars 2011

Tror du på slumpen, ödet eller att något styr vårt handlande?

Före jag blev sjuk hade jag köpt en bok om förbränning. Jag hade ju kommit igång med min träning och tyckte jag började få lite fason på det hela. 
 Fiskälskare som jag är så läste jag ju genast kapitlet om fisk och de megabra fetterna.
Nu kommer det märkliga...Igår när jag kom hem låg det ett stort brev i min brevlåda...
Vännen Stevie hade skickat en underbar liten bok om fisk! Jag gick direkt in på Stevies blogg för jag tänkte att nu vet jag inte vad jag gör längre...kanske Stevie har haft någon tävling som jag anmält mig till...men nej, ingen tävling. Då skriver jag till Stevie och frågar...
Stevie svarar mig så här: "Såg boken och Tänkte på Dig direkt! Så det var en ren reflex och impuls grej. Hoppades att Du inte hade den i Din samling tidigare! Hoppas dock att Du får användning för den!"
Visst får jag användning för den!!! Tack snälla STEVIE det här är ju precis det jag behöver för att komma igång igen! Hur kunde du veta...? 
 
Har ni nu alla funderat över min fråga i morse? Själv vet jag att vi människor har avsevärt fler förmågor än vi själva vet och att det vi ibland tror är en impuls, egentligen är ett annat vetande.



23 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar bloggvän han är våran Stevie. Grattis till boken! Kram

Mi sa...

Så snällt av Stevie att skicka boken till dig. Helt otroligt. Ja du vad ska man tro?
Kramar!!!

Siita sa...

Han är så snäll våran Stevie. Kram

Nillas Trädgård sa...

Vad snällt av honom :-)
Jag tror definitivt på att det finns "något mer".
Lycka till med fiskrätterna.
/Frogprincess

Anonym sa...

Tusen tack för Ditt inlägg,
det var Gulligt av Dig!
:)
Kram Stevie

agnetha sa...

Men oj då vilken generös och snäll bloggvän. Visst finns det någon högre makt som styr vårt liv det är jag helt övertygad om. Allt som händer i vårt liv hänger ihop på något sätt. Att vägar korsas är ingen tillfällighet utan redan förbestämt.
Angående fisk så älskar jag oxå denna delikatess.

Anonym sa...

Vad trevligt att få presenter!
Grattis till boken =)




Kram från bella

Glimz sa...

Jag tror absolut på slumpen & ödet, som uppkommer beroende på vilken väg vi väljer i livet =)
Sv; Visst är hon vacker mattes lilla tös =D
Kramen

ansepanse sa...

vad snäll han är Stevie :) har du hunnit laga till något gott än, är det kanske det du lagat till som är på nedersta bilden
jag tror som sagt var lite på ödet
ha en fin kväll - kramar

Nett sa...

Så snällt av han att skicka den till dig, det var verkligen omtänksamt :) Kram

Ammis sa...

Vilken supersnäll o. omtänksam bloggvän du har som tänker på dig bara sådär ;0). fisk är underbart o. det lagar vi alldeles för sällan tyvärr, får nog skärpa oss tror jag. Ha det gott o. skönt att du snart är "på banan" igen. krAMelikram

Yvonne :-) sa...

Jasså det var du som strulade.Vad snäll Stevie är!! Kram!.

Gilla sa...

Det var ju ett fint initiativ av Stevie att skicka dej den boken. Heder åt honom.

Boken ser verkligen fin ut och kommer nog till stor nytta.

Svar: Den boken du nämnde hos mej känner jag absolut inte till. Synd kanske.

Kram/Gilla

Ellis sa...

Vad snäll Stevie är, precis en sån sak som han kan göra! =)
Hoppas du får bra användning av kokboken! =)
Kram Elenor

biggan sa...

ja han är go allas vår stevie. och visst finns det märkliga saker, som händer, det händer hela tiden. kanske inte varje dag, men ofta. gulligt av honom.
i morgon blir det sovmorgon. tror alla är oppe på nätterna just nu. även jag förstårs. jag har nog inte sovit mer 5-6 nätter sen det nya året. så somnar jag på efternatten går jag inte opp. ha en fin dag, för du läser nog inte detta förrän i morgon bittin kramar biggan

Petra sa...

Visst är han snäll.
Jag har också fått små paket ibland från honom :)
Kram

Farfar-Hebbe sa...

Hej du,,jag har oxå köpt den boken om fisk,och även 4 st till i samma serie..Snällt av Sievie att fixa den till dig,,Ja vi får väl se hur det går i Wipers tävling.Haé Kram.

Anniepie sa...

Åhh vilka härliga böcker! :) Snäll han är dendär stevie! :D Nu har jag bestämt mig för att ta en bloggpause för har så mkt att stå i just nu, men kommer tillbax med en ny bloggadress sen så hoppas att du fortfarande vill följa mig då! ;) hihi Kramis

eva sa...

Vilken härlig överaskning du fick och vilken go vän du har:)
Jag tror okså på att vi har förmågor på ett annat plan än vad vi är medvetna om. På någe sätt kan man kanske kalla det osynliga energier mellan människor som kan uppstå och påverkar omedvetet.
kramiz

Mita sa...

Den boken får du mycket nytta av,snällt av honom att ge dig den,
Kramiz!

Erika(jyringen) sa...

vill oxå ha såna bloggkompisar som skickar presenter lite nu å då :)

Unknown sa...

Är också fiskälskare men har ett problem, eftersom jag gärna vill panera fisken. Inte alls bra när man försöker komma ner i omfång. Söker ständigt efter alternativ.
Just nu är viktnedgång akut men hänger nog samman med att det inte är tänkt att vi ska gå i ide...

Aurora sa...

Vilken trevlig kille. Även här kom svanarna flygande över taket i går. ha det gott

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...