17 mars 2010

Tillbaka! Få se om det håller nu!

Nu börjar isen att bryta upp i Bäveån, fast snön lär vi allt få ha kvar ett bra tag till.
Det är fortfarande enorma snövallar, även i centrala Uddevalla, men nu har i alla fall jag vågat att ta mina första stapplande steg...mot våren!

Ner i Hasselbacken klarar jag ännu inte av att gå, så det fick bli en bild på långt håll. Det var massor av fåglar som nu samlats i och runt det öppna vattnet i ån.

Nu ska jag försöka att läsa in mig hos er alla, vilket jag inte lär hinna med på en kväll. Så det är bara att hoppas att mitt internet fungerar. Fast nu har jag garderat mig och köpt hem ett mobilt bredband som jag tänker använda i laptopen om internet försvinner för mig igen.


22 kommentarer:

Camilla sa...

Snön försvinner mer och mer.
Vilka underbara bilder.
Ha en bra onsdagskväll.
Kram på dig!

Petra sa...

Välkommen tillbaks :)
Ja men snön försvinner fortare än man tror.

Kram

Livsnjuterska sa...

Ja, nu är det härligt ute i solen

Kram

biggan sa...

vad skönt för dig, hoppas bara internet håller, och snösmältningen går rätt fort när det sätter fart. japp visst var det roligt, nu släcker jag ner för i dag, vi höres i morgon, sov gott hälsa bosse, kramar biggan

Geddfish sa...

Såå vackra bilder du bjuder på Mona!
Vi har också mobilt bredband som extra resurs.
Man blir ju helt ställd annars.
Det mobila bredbandet är perfekt på husvagnsresor också.
Kramkram Geddan

Gilla sa...

Synd om er att ni har så mycket snö och is kvar.

Svar: Ja, här är det inte så mycket snö kvar, utom på "vischan" där det ligger snö kvar i dikena och i skogskanterna. Inga isfläckar i alla fall i våran stad längre. Kram/Gilla

"delfinen" Kerstin sa...

Så där ja, kul att du är tillbaka! Välkommen!!! Visst, massor med snö fortfarande .... men det märks att det börjar smälta undan med lite högre hastighet nu .... sköööönt. Vi måste ju få hänga med i almanackan .. går ju inte att missa våren med allt vad det innebär!!! Undrar om vårblommorna ligger i startgroparna under snömassorna??? Väderleksrapporten utlovar plusgrader hela dygnet fram till söndag här hos oss ...de du!!! Kraaaaam o natti natti Kerstin

Hannah sa...

Håller tummarna för att det ska funka för dig nu. Kram!

Frogprincess sa...

Håller tummarna för att det funkar nu då!
Fina bilder.

biggan sa...

godmorgon mona roligt det håller i sig, vaknade av tomson han har så ont i magen kram biggan

biggan sa...

tror inte det, verkar mer som magknip vi får se vad det blir av det, vi som skulle ha sticka och handla, men vi får se, hur det blir. kram biggan

Vicke sa...

det får vi hoppas, tyvärr så mår jag inte bättre ännu som det står i bloggen

biggan sa...

japp vi mejlar sen, bättre ha det så gott så länge kram biggan

Siita sa...

God morgon. Trodde du slutat. Allt väl? Kramar

roffe sa...

God morgon.välkommen tillbaka,trodde du övergivet oss.jobbigt med internet som strula.fina bilder du satt in.ha en skön dag.kram

Nett sa...

Tack :) Hoppas nu att det skall fungera för dig, vi har saknat dig härute på bloggen. Hoppas att du får en fin dag *kram*

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Hoppas det fungerar och inte krånglar mer nu då..den gångna veckan har tagit bra på snön..så det finns hopp om en vår i alla fall.Men nu är det jämngrått här..
Haé Kram.

Farfar-Hebbe sa...

Halka usch o fy,,här verkar det som gångvägarna är ganska isfria,men dom mindre vägarna är skitdåliga is och modd inte roliga att åka på.Haé Kram.

paloma sa...

Älskar dina fågelbilder! Så vackra! KRAM Paloma

attis sa...

Så mycket fina bilder igen då. Alltid lika roligt att komma in här och titta. Mobilt bredband är nog inte dumt att ha i reserv. Håller tummarna.
Kramen

Gunilla sa...

Vad härligt att snön äntligen börjar smälta !!!

charlotte sa...

inte kul när internet strular.
hoppas att det kommer funka nu och ja våren verkar äntligen vara på väg

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...