29 mars 2010

Slutputsat! Inga problem med mina kopparsaker mer!!

Tidigare har jag haft massor av kopparsaker...Jag tycker ju det är så fint och så hemtrevligt...men koppar ska vara blänkande fint annars är det inte vackert längre. Så i fredags sa jag till min yngsta att nu får du ta resten av kopparsakerna för jag klarar inte av att putsa dem längre!
Men hon ville inte ha dem för det fanns ingen plats att sätta dem på...Okay, sa jag då är det inte så mycket att fundera på...här blir det stålull, vanlig Svinto! Sagt och gjort! Resultatet blev helt fantastiskt! Inte en repa och rent, fint och snabbt putsat blev det! Så nu kan mina kära kopparsaker hänga med ett bra tag till!!

17 kommentarer:

biggan sa...

godmorgon, så bra svinto. lätt enkelt. kanontips själva försov vi oss glömde ställa om väckarklockan i går. kram biggan

biggan sa...

ja skit med jag glömde ställa om den, men jag var så trött troligtvis. vi kommer sticka direkt på morgonen, så jag mejlar inte i dag, kramar biggan

Siita sa...

God morgon. Svinto är bra till mycket. Kram

biggan sa...

ja vi ändrade oss, vi sticker lite senare, eftersom vi försov oss, hemma en stund till, ingen ide försöka gå ifatt tiden. det hinner man inte en då. kram biggan

Yvonne sa...

Tack vännen för att du kramar om mej!
Det behövs..Kram!

Stattinskan sa...

jag blev också trött på putsandet och lämnade över mina kopparsaker till storasyster :-)
Gomorron

roffe sa...

God morgon.Vad fina koppar kittel du har.jag äger inga själv.fin´t påsk pyntat ni har.så har inte jag det.ni har barn och barnbarn.så det är ju festligare då.jag åker ner till småland nog.då bli det bloggpaus.min lap top är sönder.då bli det inget bloggat.ha en skön dag.kram

Mia64 sa...

Godmorgon!
vilket jobb du haft med dessa.Ha en fin måndag /Kram

annsan_s sa...

Tjusig kopparkittlarna blev! Jag har själv massor med kopparkittlar!Kramen

Frogprincess sa...

Visst är det fint med kopparsaker. Själv har jag inte mycket, men bland annat en stor mjölkkruka i rent koppar. Kanske skulle ta och putsa upp den...

Frogprincess sa...

Nu ska vi se om jag kan guida dig till översättningsverktyget:
Gå in på google.se
Klicka på "översätt" i googles egen banner, längst upp på sidan (där du även kan ändra till om du vill söka på bilder, videor, kartor, nyheter, Gmail mm)
Tryck sen på "verktyg och resurser" i vänsterspalten.
Sen var det nog bara att välja vilka språk du vill ska vara möjliga att översätta till och sen kopiera och klistra in koden på din blogg...
Om jag kommer ihåg rätt.
Hoppas att det här var till hjälp.
Lycka till :-)

Smörblomma sa...

Nej, Anjas närmaste är helt övertygade om att hennes död var en olycka, åtminstone än så länge.

Sedan blir de ju allt mera övertygade om att det inte var en naturlig död heller...

Jasså Svinto, säger du. Jag har också en massa kopparsaker precis som du, fast hittills har det faktiskt varit min mamma som har putsat dem o:) Kramiz

Kina sa...

Wow, hade nog gissat på att svinton skulle repa kopparbunkarna men det gjorde det alltså inte, det är ju ett bra tips. Ha det!
Kram

Petra sa...

Det blev ju jättebra...Svinto funkar på det mesta :)

Kram

Farfar-Hebbe sa...

Är du så trött får du ha en rikigt god natt..Kramen

Karpstryparn sa...

Svar: Vad tyckte du om mina filmer? Har alldeles nyss skrivit ett inlägg om att en kroat som representerar SD igår blev utsatt för muslimska mordhot.

Siita sa...

God morgon. Ha en bra tisdag. Må gott. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...