13 mars 2010

Ibland kan man undra...

Undra om vi får se gräsmattorna här i vårt område detta år? Jag lyckades i alla fall få fram lite grönt igår, när jag och lille Cesare försökte få ren våran altan från snö och is.
Jodå, Cesare hjälpte till...här försöker han klura ut hur han bäst ska kunna greppa piasavakvasten...
Vi lyckades i det närmaste få hela altanen ren, resten kommer solen att ta denna dag. Fast solen förmår inte så mycket att den klarar resten på vårt område...Här är enorma mängder med snö och is att smälta bort.
Kolla i sidkolumnen vid dagens väder, där kommer jag att uppdatera bildspel då och då som visar läget här i Uddevalla.

28 kommentarer:

Yvonne sa...

Ja du man kan undra när man ska få se gräsmattan igen..Ha du mè en fin dag! Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Morsning,här skiner solen för fullt-2,5 kanon,hoppas den kommer till dig oxå och äter upp snön.Haé Kram.

Mi sa...

Godmorgon! Ser så härligt ut när solen lyser på terassen - sommrigt. Men sommarn får vi nog vänta på. Hoppas att du får en riktigt solig och skön lördag. kramar!!

Petra sa...

God Morgon!
Tror du vi får se några gräsmattor i år? Kommer att ta sin lilla tid skulle jag tro :)

Kramar

Camilla sa...

Det tar nog lite tid innan all snö har smält men nog kommer vi se en grön gräsmatta alltid.
Jag tror snön smälter fortare än vad man tror.
Ha en bra dag och kram på dig!

paloma sa...

Godmorgon! Men vad fiffigt och fint! Det i hörnan med bildspelet? Hur gör du det? Ja man underar om solen orkar smälta all snö här med? Vi hr ju massor! Men på vissa ställen ser man asfalten nu, men ajaja! Vad halt! Ceasar blir bara vackrare och vackrare! KRAM

paloma sa...

Godmorgon! Men vad fiffigt och fint! Det i hörnan med bildspelet? Hur gör du det? Ja man underar om solen orkar smälta all snö här med? Vi hr ju massor! Men på vissa ställen ser man asfalten nu, men ajaja! Vad halt! Ceasar blir bara vackrare och vackrare! KRAM

Nett sa...

Nog skall vi få se gräsmattan, även om det kommer att ta tid för oss som har mycket snö. Ha en fin Lördag *kram*

Kina sa...

Godförmiddag! Vilket härligt väder vi har! Så där ser det ut på våran lilla tomt också. Gubben min har försökt skotta undan lite men det är inget kul jobb! Vad kul med den där väderrutan i sidkolumnen, hur får man till en sån? Om du inte har något emot att jag härmar dig:):)
Kram Kina

Anonym sa...

Dom hotar med mer snö! orkar vi med mer??

attis sa...

Hej vännen. Ja visst är det skumt med detta. Vad man måste tänka på dock att om man har vänner hemma så får de inte klicka på annonser på din sida. Då blir det ju från ditt IPnummer. Vi hade besök här on en vännina beställde linser då via min blogg. Då fick jag en varning och avdrag på det. Försökte förklara men det fick man inte. Att jag sedan skulle suttit och klickat till mej själv nästan 500 kr, helt sjukt.Nej det finns bättre . Lycka till nu med dina nya annonser Vilka fina bilder. Duktig kisse som hjälper matte att städa . Ha en skön lördag.
Kramen

Vicke sa...

det dröjer nog inte så länge innan vi får se gräset nu

Stina sa...

Jisses vad med snö ni har i Uddevalla. Ska vi jämföra så har vi inget alls även om jag tycker att det är mycket kvar. Vilket jobb ni gjort med att få terassen snöfri och lille Cesare som hjälper till :)

*kram*

biggan sa...

ja vi ser ju gräsmattan, mer gräsmatta än snö just nu hos oss, men då är det en då mcket snö kvar. så nar vi käkat middag också. det gick bra för simon enligt honom själv. nu ska levin och jag gå och bada, härligt, ha en underbar kväll, tack för tipset i telelefon i dag, hälsa bosse, kramar biggan

Mi sa...

Tittar förbi för att önska dig en skön kväll. kramar!!

charlotte sa...

haha du längtar VERKLIGEN att snön ska fly sin kos när du t o m spadar upp den
kram

syren sa...

Hej vännen! Utanför mitt fönster kan jag inte se någon grön gräsmatta för den är vit av snö fortfarade.Men visst syns det på andra ställen gulgröna mattor. Såg på fotboll mella Kalmar och Göteborg idag på tv och där var matan brun.I alla fall hoppas jag det blir grönska snart så man blir piggare igen. Höres i morgon.kram

Bibbi sa...

Men så sjukt!!! Varför får man sätta in annonser då??? Och dåligt av Ving... Du får förhandla med dem :-) Fast jag fattar att du gör det för din egen skull, den kärleken går inte att ta miste på....

Tack för att du talade om att jag har kod. Ska göra vad jag kan för att få bort den. Fattar inte vad den används till. Kanske registrerar besökarens adress eller något...

Vackra bilder som vanligt. Han är för go den lille fyrbente.

Kramar om och önskar er en riktigt härlig helg och du.... Klicka gärna på min länk om organdonation när du hälsar på. Tackar på förhand

Hannah sa...

Det är helt sjukt vad mycket snö och is det är överallt. Min lille Ceasar hittade en bit gräs ute igår. Han blev så glad. Nosade på det och gosade med fläcken om vartannat :) Så söt!
/Hannah

AM sa...

Snart är man på väg till västkusten.. natti Fenixmona o sov gott//KrAM

Ellis sa...

Här kom det lite mer snö idag, precis så det täckte isen. Så fick g försiktigt när jag gick till middagen!
Hoppas du har haft en fin kväll!
Kramar

Siita sa...

God morgon. Här är det kallt igen. Sist jag tittade på termometern var det -8.8. Kramar

biggan sa...

godmorgon. denna söndag. levin och jag är oppe och leker igen. ha en jätte fin söndag kram biggan

roffe sa...

God morgon.Du ska ha en skön solig söndag.kram

Ninja sa...

det var en insnöad altan....

Augusta sa...

Vilken snäll Cesare som vill hjälpa sin matte :)

Hoppas också på gröna vyer snart.

Trevlig söndag och kram

Anonym sa...

God morgon i stugan! på vår alltan är det minst två m snö så det är nog långt kvar innans vi kan sitta på den tyvär.. ha en fin fin dag :) *tingeling*

eva sa...

Cesare e ju så söt och med överallt:)
Solen har skinit för fullt här idag med och de har varit riktigt sköna vindar ute!
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...