16 april 2011

Sista måltiden...

Vi kom ut från katakomberna på ett helt annat ställe än vi gick in. Här möttes vi av ett brokigt gatuliv, men det mesta höll tyvärr på att stänga då vi kom.  
Massor av is åkte i soptunnan...fast jag undrar vad vitsen med detta var...det blir ju vatten av det, såvida de inte ska frysa ner hela tunnorna...Hade väl varit bättre att sopa ner isen i vattenrännan, nedanför trottoaren... 
Efter ett idogt letande och läsande på olika menyer så hittade vi en restaurang som såg mycket lovande ut.  
Den var fin och såg välkomnande ut, med en hög mysfaktor.  
Namnet har vi förevigat för den här restaurangen vill vi uppleva fler gånger. 
Även här var det lite väntetid för ett bord, så vi fick hänga i baren en liten stund...fast inget dryckjom för vår del...vi nöjde oss med vinet till maten...  
och vilken mat! Underbart god...Här fann vi helt klart det som gjort det det franska köket så berömt!  
Wictoria åt en rätt med anka, mycket fin och fantastisk god. 
Jag valde Burgundisk köttgryta med rödvin. Väldigt gott och väldigt franskt...köttet var så mört och fint att det nästan smälte i munnen.
Servicen var helt perfekt och servitörerna lättsamma och trevliga, ett ställe helt i min smak!!  
Efterrätten...Creme Brylé Caramel förståss!  
Detta var sista inlägget om vår parisresa. Det kommer efterhand några fler bildspel för jag tog mycket kort, sådär närmare tusen...

21 kommentarer:

biggan sa...

helt underbart ser det ut på restaurangen, ohh vilken mat, vattnas i munnen. mysigt när ni hittade en sista dan, bra minne sen ju.
nu skjutsat sörn, så nu ska sättas fart, för resten av dan kram biggan

Anonym sa...

Mors,,ja den trippen får du ha i hjärtat för lång tid framöver..
Ja undrar om inte solen tänker titta fram senare i dag,ser så ut..
Oki gratta Patricia..Haé Kram.

Petra sa...

God Morgon!
Skönt att detta stället hade bättre mat :)

Kram

syren sa...

Burgundisk köttgryta brukar jag göra och det är ju så gott. Tack för att du visade så mycket om Paris!kram

Petra sa...

Jag tycker dina inlägg överlag innehåller hög mysfaktor (undantag för dödens rike...det var scary!)
Trevlig helg!
Kram

Glimz sa...

Fantastisk resa du har varit på & tack för att du har delat med dig =)
Sv; Lösenord skickat per mail
Kramen :)

Camilla sa...

Kan tänka mig att det var en fantastisk resa.
Tack för att vi fick följa med :)
Och jag kan tänka mig att det blev en massa kort tagna där.
Kram på dig!

eva sa...

Mmm vad gott det ser ut och vilken mysig restaurang ni hittade:)
kramiz

Nett sa...

Vilken mat :) Ja nog verkar det konstigt detta med isen och tunnan, det smälter ju ändå. Kram

Siita sa...

God mat ni fick. Bättre än förra stället. Här skiner solen nu. Blir grillat senare idag. Kram

Gilla sa...

Oj, oj, oj! Vilken mat ni fick den här gången! Bara att läsa namnen på maträtterna gjorde att jag kände av snålvattnet.

Det kommer väl att bli ett fantastiskt bildspel av alla dina bilder.

Godmorgon själv fastän jag borde skriva God Middag så här dags.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

jo, i Frankrike kan de konsten att laga god mat :) en härlig sista dag i Paris
kram

vickan sa...

Nu har jag kollat alla fina bilder från Paris och tittat på dina filmsnuttar. Åh det är så mycket minnen som kommer tillbaks från vår Parisresa. Paris är så otroligt vackert!

Augusta sa...

Verkligen fina och intressanta bilder men vem är Wictoria :)

Kram

Anonym sa...

Vilken god mat. Caramel Crème brûlée hoppar jag gärna över. Är inte så mycket för efterätter!
Härligt att avsluta resan på bästa tänkbara sätt! Kram

Anonym sa...

var aldrig inne i notre dame förräns nu med dig. maten ser underbar ut
kram

anniepiie sa...

Maten ser verkligen jättegod ut! :D SV: Här har solen skinit lite idag så det vart härligt! :) Kram

Ellis sa...

Hej vännen!
Det har varit härligt att följa er på resan, mycket spännande ni har fått se, var det läskigt att gå nere i katakomberna?
Jag kom ikväll efter en tuff gårdag, vi körde ner till Östersund för min äldsta kompis mammas begravning, inte lätt men klarade mig igenom det.
Så gårdagskvällen tillbringade jag och mamma i Östersund, åt sushi och såg på tv, sen slocknade vi snabbt!
Körde hem idag med en liten omväg till Dollatstore i Strömsund och kom hem sent, så är lite trött ikväll!
Kram Elenor

Mita sa...

Tur ni fick smaka den underbara franska maten till sist,och efterrätten,oj,oj..så god den är..
Kramen på dej!

Ninja sa...

Tur att jag var mätt när jag läste det här inlägget :)
l´escargot är sniglar.....

Erika(jyringen) sa...

sv.men du har ju fått lov att vara till paris så då kan du väl unna mig lite sol :)
och btw så ser maten jätte god ut..för att inte tala om efterrätten :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...