22 april 2011

Långfredag idag och äntigen en helledig dag!

I onsdag kom dotter Werona och hennes familj från Norge. Espen och Christoffer kör varje dag mellan Uddevalla och Göteborg för träning ...lopp blir det sen i helgen.  
Även Espens systerdotter Tina är med, vilket är jättekul, för jag har inte träffat henne sen vi var i Turkiet sist!  
Medan mor jobbade på skärtorsdagen, åkte Werona och flickorna till Hunnebostrand där de hälsade på hos morfar och hans Margareta...sen besökte Werona mormor och gjorde så påskfint på hennes grav.  
Här vilar min mor, tillsammans med min mormor och morfar. Förr var det ju mest familjegravar på kyrkogårdarna, men idag är det ofta så att föräldrar och fd makar ligger på olika platser. Många bildar ju familj flera gånger idag, vilket inte var så vanligt förr...  
En riktigt trött Chico hade vi sen här igår kväll...  
Min lille Cesare älskar inte vovvar så det är därför han är hos dotter Wictoria under påsken...Cesare har nu hållt sig där han ska under ett par dagar och inte gett sig ut på några flerdagarsutflykter...

18 kommentarer:

Roffe sa...

Då förstår jag varför cesar är hos din dotter.du har Hund besök och dotter.Nu skulle jag varit hos dig och lekt med chico.heter samma namn på min gamla hund, hette samma namn en cocker spaniel.Ha en skön påsk.kram

Petra sa...

God Morgon!
Önskar er en fin Långfredag idag :)

Kram

Yvonne :-) sa...

Morn! Bra att du kan lämna Cecare till dottern.Är Cecare kastrerad???Ja fint blev det till sist! Ha en bra fredag! Idag ska jag göra så lite som möjligt!!!Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Ha en trevlig långfredag. Hälsa Ninna från mej. Kram

biggan sa...

roligt dom är nere, då blir det full rulle för er nu, skoj. hälsa alla. och ha en jätte skön påsk, det ska vi med ha, vi börjar med tången, så vi blir av med den :). kramar biggan

Nett sa...

Härlig helg du har framför dig ser jag. Kul med besök :) Känner igen filmen du skrev om, har säkert sett ;) Kram

Petra sa...

Skönt med ledig dag!
Glad påsk på dig!
Kram

Glimz sa...

Vad kul med besök :) Underbart att få vara ledig, fråga mig som har varit det nu i tre veckor *lovely* :D Gött att Cesare är tillbaka, snart är han hemma hos dig igen *lycka*
Kramizen

MICKAN sa...

Godmorgon och en riktigt trevlig långfredag ska ni ha i stugan. Härligt med lite besök från nära och kära. Vilken härlig dag du bjöd på till oss. Tog med mig kameran ut och skulle ta några morgonkort nu självklart var batteriet urladdat så det blev till att ta sig in igen och ladda kamerabatteriet för att se om man kan få några härliga kort om en stund denna friska fågelsångsrika morgon. Skulle egentligen ha jobbat idag men det behövde jag inte. Han är så söööööt Weronas lille Chicko. Vi hörs :)

Stattinskan sa...

Ja, det här med familjebilder är lite krångligare idag. När våra barnbarn och barnbarnsbarn ska släktforska får de det inte lätt :-)
Ha en fortsatt trevlig påsk i det fina "sommar"vädret

Gilla sa...

Vilken härlig påsklunch du har dukat upp. Den går inte bort för hackor.

Ni har en vacker grav att pyssla om.

Svar: Är det inte konstigt att man glömmer så fort? Jag hade för mej att våren var mycket senare förra året.

Kram/Gilla

Erika(jyringen) sa...

sv.vi får bara vara riktiga kärringar här hemma istället :P
glad påsk på dig! :)

Anonym sa...

Vad gott att få besök från Norge.....Vädret är ju verkligen till sin fördel också. Ha det jättebäst! Kram

ansepanse sa...

vad sjönt att Cesare stannat där han skulle vara
Kul att träffas så där
kramar

Ellis sa...

Hej!
Vad roligt med besök från Norge! =)
Skönt att Cesare hållit sig på samma plats nu, då slipper du oroa dig för honom.
Vi har haft sol av och till idag! Skön!
Ha en fin helg!
Kram Elenor

Ninja sa...

Skönt att Cesare håller sig hemma....hoppas det inte är några fler kattflickor i närheten.

attis sa...

Hej vännen. Fina bilder du har lagt in här. Önskar dej en fortsatt trevlig påsk. Alltid roligt när man får besök. Natti,natti och suss gott.
Kram

Siita sa...

God morgon o Glad Påsk. Idag drar vi upp sänket o åker en sväng till Sthlm. Men kommer hem ikväll igen. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...