14 april 2011

Paris taxibilar finns överallt som tur är...

Vi lämnade Seine bakom oss och fortatte in i en stor parkanäggning.  
Klockan var redan sju på kvällen och solen höll på att gå ner.  
Det är svårt att få riktigt fina bilder i det ljus som blir, så den här vackra parken måste vi besöka i dagsljus nästa gång vi kommer till Paris.  
En exakt likadan skulptur stod i Louvren.  
Skulle gärna provat att åka i en av dessa, men klockan gick och Wictoria började verkligen att känna av sina högklackade skor...  
Vi korsade ett par 6-filiga gator med väldigt intensiv trafik...där fick jag syn på denna limousine och försökte snabbt få med den på bild...men det lyckades inte riktigt eftersom den var så lång och Wictoria skrek att jag måste skynda mig och inte stå mitt i gatan... 
Strax efter fick vi falla till föga och vinka in en taxi, då hade vi gått sex kilometer...Det blev långt för Wictoria med finskorna på... 
Efter en raid bland affärerna på Champs Elysées hittade vi en jättefin restaurang...Den var mycket populär och vi fick vänta på bord nästan en timma.  
Vi valde riktigt fin mat...trodde vi, men Wictorias "fina, möra fläskkött" visade sig vara en stenhård fläsklägg... 

och min "fina fiskrätt" var en bit fisk med surkål...rena rama dietmaten...Vi kunde bara skratta gott åt det hela och gick vidare till desserten...
DEN var helt superb...
Ja, så tokigt kan det bli när man inte förstår vad det står i menyn...fast Creme Brylé Caramel kan i alla fall inte missförstås...
I morgon kommer sista delen av vår Parisresa, då skall ni inte få se Paris ovanifrån, snarare tvärtom...
Första bildspelet kan ni nu se här ovan...Följ med runt i Notre Dame!

22 kommentarer:

biggan sa...

härligt, synd om maten bara. men tur efterätten var god, synd om viktoria, gå så med fin skor, ajaj, då får man ont i fötterna kram biggan

biggan sa...

ja jag vet inte heller hur man gör, men det hade ju varit bra ibland att göra det, kram biggan

Camilla sa...

Oj...vilken bil!
Och vilka sevärdheter ni sett.
Nästa gång...jaha....har du redan planerat att åka dit en gång till ;)
Kram på dig!

Stattinskan sa...

Ojoj, vad härliga bilder ... men nog var det väl lite tokigt att att ha högklackat på sig ;-)

Petra sa...

Det rosa trädet kan vara något av det vackraste jag sett nångång!

Carina Sjölund sa...

Vilken häftig bil! En sådan skulle man haft och glida runt i :)
Kramen fina du♥

Gunilla sa...

Wow, vilket vrålåk !! snacka om att sticka ut !!

Precis som tidigare, härliag parisbilder, och fint berättat !!

Yvonne :-) sa...

Vilken tur att ni fick god efterrätt! Idag blir det inte många knop! Kram!

Mitah sa...

Inte ska man ha högklackat, bättre med rejäla doningar,hehe...
Den rosa limousinen var jättehäftig,undrar hur det känns att åka en sån?
Efterrätten som ni åt, den älskar jag verkligen.Precis som du säger, den kan inte mnissförstås..
Kramen på dej!

Nett sa...

Klart att hon var trött om fötterna, ett måste nästan att ha promenadskor när man gå så mycket. det ser så mysigt ut att du har kunnat spendera denna tiden med dottern. Kram

biggan sa...

ja kolla får du se om du hittar hur man gör, jag har ingen aning kram biggan

Siita sa...

Hejsan. Tur att jag inte var med, hårt fläskkött lr dietmat, sedan bryllepudding som är nästan det värsta jag vet. Men härliga bilder har du iaf. Kram

Anonym sa...

Vilka härliga bilder!
VA? Får man inte stå mitt i gatan när en rosa lååång limo åker förbi? Det trodde jag man fick! :) Kram

Glimz sa...

Hahahaha ni blev verkligen lurade på maten, tur att efterrätten höll vad den lovade =) GOTT :D
Kramen

Gilla sa...

Det går inte att vara fin om fötterna, när man är i en storstad och ska se "allt".

Limon var ju för fin. Allt du skriver om Paris gillar jag. Lite känner jag ju igen, men inte allt. Skulle bra gärna åka dit igen.

Svar: Det finns en himla många bra ordspråk, har jag lärt mej, sen jag började blogga. För jag började med det då och sen tycker jag att det liksom hör till.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Härliga bilder!
Men HUR kan man komma på idén att traska runt i Paris i högklackeskor?
Jodå, jag kan förstå. Jag har också varit ung en gång :-)

eva sa...

Man blir riktigt sugen på att åka till Paris så mycket fint att se och jag kan se dig med kameran i högsta hugg när limosinen dyker upp;)
kramiz

Ninja sa...

Vilken härligt rosa limousine! Och ja, franska menyer är inte så lätta att förstå sig på l´escargot ska i varje fall inte jag beställa :)

Ellis sa...

Underbara bilder, gillar dörren på den sista och det är nog den mest rosa limousinen jag har sett! =)
Ha en underbar start på helgen!
Kram Elenor

Kerstin "Delfinen" sa...

Stackars Victoria, det hade kanske varit bättre om hon haft danskorna på sig ....hihihi. Ja denna fina restaurang, väntar man på någe gott ... väntar man aldrig för länge ...hehehe! Tur för er att desserten var desto bättre, men visst det är väl lite tjusning i att sitta och beställa in mat på en icke-svensk restaurang. Man lär sig alltid något när man förstår hur man gjort sin tolkning av menyn!! Men det ser ut som att ni stormtrivdes, huvudsaken!!! Kram Kerstin

Roffe sa...

Godmorgon.Du får ha en skön dag på jobbet.är du ledig i helgen.kram

Anonym sa...

Godmorgon Mona!

Ser att ni hade en Nice resa till Paris, lyckos Dig!
:)
Svar på kommentar:
Texten Siita ville ha på Svenska var historien med gossen som ville ha 100.000 av Gud, men den gör sig inte lika rolig på Svenska!

Kram
Stevie

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...