17 april 2011

Skura, feja damma...njuta av solen!

Förra veckan tog jag en sväng utmed Uddevallas Seine, Bäveån.  
Det var så vackert, med hela mattor av vårblommor.  
Igår eftermiddag lyckades solen att skingra molnen och det blev en timma på vår härliga altan.  
Tvätten är nu avklarad för denna helg, men idag får det påskstädas och pyntas lite.  
Dagen idag börjar som den igår, med tjocka dimmoln som gömmer solen. Hoppas det klarnar upp även idag, så det i alla fall kan vara fint medan jag plockar in lite påskris...Fast...Vad kan vara mer meningslöst än att oroa sig över det som vi inte kan påverka? Bara att hoppas att solen får skina över oss alla även idag!

26 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Lite sol är aldrig fel, det var några dagar sedan den visade sej här nu :)

Kram

Siita sa...

God morgon. Inget nytt på väderfronten. Disigt här med o +2.8 grader just nu. Fick sol här igår em oxå, så vi grillade. Men det blåste kallt så vi åt inne. Satt en stund på altanen med Thea i knät, men hon frös. Kramar

Anonym sa...

Mors,,jag hade sol direkt i morse men nu är den stulen igen,jag ska ut och försöka jaga rätt på den..men det verkar bli en varm dag +6,8 just nu..Hoppas den tittar fram hos dig..Haé Kram.

Jenfan75 sa...

Men så härligt..
Här har jag inte sett så mycket vårtäcken än förutom att snön far fort som sju nu.. Skall ta nå bilder idag och visa..

biggan sa...

så fint, ni är långt före oss. dis och dimma är vad vi har här, både i går och i dag. råkallt så det förslår, jag lovar. på förmiddagen blir det tång, sen ska jag se om jag får tag i plattor, tog väck buskarna på baksidan, så vi utökar altanen lite, skönt, kram biggan

Glimz sa...

God morgon, här hemma har solen lyckats börja skingra molnen. Hoppas på en lika fin dag idag som det var igår :) En härlig söndag önskas dig å det dina =)
Kramen

Jeanette sa...

Jag påskpyntade i går..... :) Men bara i köket! Var på östhjälpen o fyndade, 2 st längder för 10 kr.... Underbart vackra vår/sommar gardiner! Tror du att solen kommer i dag? Puss & Kram Nuttan

Petra sa...

Härliga vårbilder! Nu har solen hittat hit, men det har snålblåsten också, men en liten promenad ska man väl kunna kosta på sig iaf. Kramen

Sladdertackan sa...

Jag vill också har lite sol, fick bara gråmulet i går och det ser precis likadant ut i dag.

Camilla sa...

Ni har då verkligen vår. Nästan sommar,om man jämför med oss.
Men ojojoj vad mycket snö det har tinat bort.
Och tussilago har vi. Så....jo...vi har vår vi också :)
Kram på dig!

Roffe sa...

Godmorgon.Vaknade tidigt inatt,men somnade om.lika bra sova ut.Solen värme ändå bättre på e.m.ha en skön söndag.kram

Anonym sa...

Hej, oj vad ni har fint...här har vi stora fläckar med snö kvar och då menar jag stora! Våren kommer tidigare hos er det är bara så, även om ni också har mycket snö på vintern! Hoppas på en fin sommar, så man får njuta ute....Nu ser jag fram emot Side, där är det i alla fall sommar! Kram Bettan!

ansepanse sa...

vilka fina bilder över alla vårblommor :) hos oss skiner solen med hela sitt garnityr :D hoppas den kommer till dig också
kramar

Gilla sa...

Nu syns det ordentligt att ni också har fått våren till er. Scilla är min favorit på våren.

Svar: Det ser lovande ut med solsken idag. Solen är uppe nu i alla fall.

Det var ju roligt att du tyckte att maten såg god ut.

Kram/Gilla

Nett sa...

Härliga bilder :) Jag vet inte varför du måste fylla i uppgifterna varje gång. Du kanske behöver rensa datorn på cookies eller nåt, för du skall inte behöva fylla i uppgifterna varje gång. Jag däremot måste alltid fylla i uppgifterna varje gång hos dig ;) Kram

Erika(jyringen) sa...

sv.godmorgon(kl.halv4 på eftermiddagen :P)
hoppas du hann med allt du planerat för dagen :)

eva sa...

Vilka härliga vårfoton och ute e de strålande sol:)
kramiz

Anonym sa...

Scillamattorna är så härliga!
Hoppas du fick sol på dig :-)

Anonym sa...

Paris, släng dig i väggen! U-a finns ju :) Kram

Ellis sa...

Hej!
Här har solen och molnen avlöst varandra hela dagen och det blåser å bra! Varit en sväng och hälsat på min pappa idag, så blev en biltur igen!
Härligt med lite blombilder, har sett några krokusar i alla fall!
Kram Elenor

Emma sa...

Tack :)
Fina bilder :)

Anonym sa...

ja jag beöver med pynta lite
kram

diana sa...

Det har allt varit en fin helg :)

Mita sa...

Underbart med alla Scillor och den vackra blå färgen. Nu är våren här på riktigt,bara att njuta,
Kramen på dej!

Augusta sa...

Vilka fina vårbilder :)

Solen kommer men här där jag är nu, Arvidsjaur, har det varit snöblandat regn idag :)

Kram

Anonym sa...

Så länge sedan Du kom från Paris?!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...