20 april 2011

Förra påsken var Cesare med...

Påskkärring hade han ingen större lust att vara...fast söt var han... 
Nej, då var det allt mycket roligare att få fånga den där fjädern och bita i den lite...
Fast det goaste för en liten slapparkisse är allt ändå att få krypa ihop i sin korg och ta en tupplur.
Ingen har sett min lille Cesare sen han försvann i lördags...Kanske är han på väg hem...Jag tittar på utsidan det första jag gör på morgonen och det sista jag gör innan jag lägger mig...
Sent igår kväll ringer telefonen, det var Wictoria! Cesare är tillbaka! Jättehungrig! Herregud, så glad jag blev!
Idag får han stanna inne tills Wictoria kommer hem från jobbet och sen får han vara med dem ute i trädgården.




32 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
vad skönt att han tog sitt förnuft tillfånga och kom hem igen :)

Kram

Roffe sa...

Godmorogn.jag blev så glad för din skull.så jag gjorde ett inlägg om han.du ska ha en skön dag.kram

Siita sa...

God morgon. Så skönt att han är tillbaka. Vilken lycka för dej. Lakris var inne o tog några tuggor av maten, sen skulle han ut igen. Kram

Roffe sa...

Mona kolla in mitt inlägg om cesar,jag gjorde en stor bild.sen länkade jag till dig med.kram

Anonym sa...

Morsning,,Skönt att den lille rymlingen har kommit till rätta..
Denna rätt gjorde min fru ofta,,kom på att jag kunde göra den med färdigkokt skinka som Coop sålde för 20:- kilot,,så jag skar 1/2cm skivor lade ihop 2 st med ost och rökt skinka mellan,,panerade med ägg och ströbröd,,blev lika gott som när Birgitta gjorde det,,,Haé Kram.

biggan sa...

ja vad skönt han är tillbaka. jag sa ju det, lite friar stråt :). skönt för alla att han är tillbaka, söt var han som påsk-kärring med kram biggan

attis sa...

Gomorron vänne. så jätteskönt att han är tillbaka. Hurra för det. Visst är det bra att vi fått en egen dag hahahaha. Ha det gott.
Kram

Yvonne :-) sa...

Morn vännen! Skönt att rymlingen har kommit hem.Han är kanske häradsbetäckaren???......Då har du huset full nu,och då förstår jag att altanen får vänta.Kram!

Petra sa...

Vad härligt att han kom tillbaka!
Supersöt som påskkärring var han iaf :) Kram

Camilla sa...

Gud så skönt att han är tillbaka!
Kram!

Margit sa...

VILKET GLÄDJEBUDSKAP!!! Att Cesar är TILLBAkA och återfunnen!!!!Vi är många som "suttit med andan i halsgropen"..och förstått den tragiska händelsen...att han varit borta...OCH nu tillbaka!!! Vilken lycka!!!
Önskar er all en GLAD PÅSK!!!!
KRAMAR!!!

Jenfan75 sa...

Vilken Påskglädje=)
Har en jag med som sitter vid dörren och vill ut och springa=)..

Jenfan75 sa...

Vilken Påskglädje=)
Har en jag med som sitter vid dörren och vill ut och springa=)..

Kerstin "Delfinen" sa...

Härligt att den lille Gustaf är tillbaka igen. Undrar var han varit denna gång. Har kanske en liten katttjej hos Wictoria som han var tvungen att göra visit hos igen! Kanske han var ute på spaning för att rekrytera en påsk-katt så han slipper själv. Smart är han! Kram Kerstin

Gilla sa...

Åh, så glad jag blev, när jag såg att Cesare är tillbaka. då blev han väl själv glad, när han fick mat?

Svar: Det gör inget. Du har ju fullt upp att glädjas i stället.

Kram/Gilla

anniepiie sa...

Åhh vilket härligt glädjebesked! :D SV: Jaa, glass och sol är inte så dumt! ;) ha en bra dag nu. Kramis

Glimz sa...

Jippiiiiii han är hemma igen, vilken lycka, nu är påsken räddad =)
Stor kram till dig!

eva sa...

Vilken lättnad att cesare e tillbaka:)
kramiz

Carina Sjölund sa...

Vad jag är glad för din skull :)) att han kom tillbaka! Annars har det inte blivit någon rolig påsk för dig!
Kramen vännen♥

Gunilla sa...

åh vad glad jag blir för er skulle !

ansepanse sa...

vad glad jag blev att läsa om att Cesare kommit tillbaka, det känns verkligen bra
bamsekramar

Anonym sa...

Hej skönt, nu kan ni koppla av i Påsk...Hälsa Bosse! Vi ses om fem veckor! Bettan!

Kajsa sa...

Vilken glädje! Underbar nyhet att lilla Ceasare har kommit tillrätta.
Kramisar

Nett sa...

Vad härligt att han är tillbaka, vilken lycka :) Nu måste du inte fylla i alla uppgifter med nya layouten jag har va ? Kram

Mita sa...

En stor sten föll från ditt hjärta förstår jag,och även mitt. Det är så sorgesamt om dom försvinner och man inget vet.
Men han älskar såklart sina strövtåg den lille rackaren,*ler*
Ha det gott vännen,
Kramiz!

Emma sa...

Det är därför vi valt att behålla den :)
SKönt att han kommit hem igen!
Kram

MICKAN sa...

Han gillar iallafall påskfjädrar :) Och har förmodligen längtat hem också.

Erika(jyringen) sa...

men så bra att han kom tillbaka :)

Ellis sa...

Hej vännen!
Vad skönt att han är tillbaka igen, en bra påskpresent! =)
Ha en fin kväll!
Kram Elenor

Anonym sa...

Underbart att han är tillbaka!
Han är en liten rackare lille Cesare!
han sticker nog nästa år igen när en vacker dam går förbi! KRam

Augusta sa...

Hurra! Cesar är tillbaka. Vad roligt. Man blev ju lite orolig för eran katt då han försvann så där.

Kram :)

Nillas Trädgård sa...

Å vilka härliga nyheter att han kommit tillbaka!!!
han hade nog bara hittat ett roligt ställe att undersöka :-)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...