23 april 2011

GLAD PÅSK!!

Idag är det vårens stora matlagardag...80 ägg skall det gå åt här idag... 
Jag ska strax sätta på spisen och de första äggen, sen ska det vispas ihop lite andra ägg...de ska bli omelett...
Fem av barnen med familjer, kommer hem denna dag och det är jätteroligt! Äldsta dottern kunde inte komma för hon jobbade hela helgen... 
Vädret är perfekt så vi kan vara både inne och ute denna påskafton... 
Festskinkan är griljerad och klar och räkorna till ägghalvorna är skalade...Årets nyhet på mitt påskbord blir gåsleverpastej, något som ingen av oss har smakat förr...Jag köpte det när jag var i Paris...
En riktigt fin och GLAD SK önskar jag er alla vänner!!!


17 kommentarer:

Siita sa...

Glad Påsk på er alla. Så mycken mat. Vi åker till Renate, inget kul att vara själva hela påsk. Ha det gott med dina barn o barnbarn. Här får vi äta ägg imorgon. Kram

eva sa...

Godmorgon:)
Åh vad gott allt ser ut och vad kul att samla ihop alla de e inte så lätt alltid. Här är det en till strålande dag ute. Önskar dig en fin och mysig påsk.
kramiz

biggan sa...

härligt massa ägg, vi grillar i stället, i år, ingen ville ha massa ägg. :). sommar här med skönt ca 20 hade vi i går. ha en fin påskafton nu kram biggan

Petra sa...

Det var några ägg som ni kommer att göra åt :)
Här blir det inte ett enda.
Ha en underbar dag!

Kram

Yvonne :-) sa...

Morn! WOW!!! Vilken fest du ska ha!!!!Här är strålande solsken! Bella hälsar att hon har fått extra godis! Ha en bea dag .Kram!

Roffe sa...

Godmorgon.Blev långfredag ända till kl.3.00 inatt.idag bli det sol och V75 som gäller.Ha en skön dag.kram

Glimz sa...

Oj 80 ägg & super super gott! En fortsatt underbar påskafton :) Sv; Sömnaden var klart bättre, kanske var det för att det var en kvinna som sydde denna gången :)
Påskkramen

Gilla sa...

Himmel så mycket mat! Det är strongt att orka med allt det. Jag gissar att det smakar bra i alla fall. Glad Påsk till dej också. Ses snart.

Svar: Jag har bara en enkel liten kamera som klarar av 10 x zoom. Det är en Fujifilm Finepix F70 EXR. En liten digital kompaktkamera. Den känns bra i handen och jag älskar den.

Kram/Gilla

Petra sa...

Så mycket härlig mat! :D
Glad påsk på dig!
Kram

Carina Sjölund sa...

Å jag tror jag kommer till dig och äter i dag :)
Maten ser bara för underbar ut!
Kramen vännen♥

ansepanse sa...

80 ägg!! fast ni är ju förstås många :) så det blir ju inte så många ägg per person ändå
en jättefin och GLAD PÅSK till dig också
kramar

Gunilla sa...

mumselimums.... jag inväntar döttrar bonusdotter särbo och mamma, det är ungefär så många jag kan laga mat till :)

Nett sa...

Men oj så mycket mat och ägg :) Ett enda stort härligt gäng, det är bra det :) Kram

Augusta sa...

Glad Påsk!
Oj det var många ägg men det hör ju Påsken till :)

Förstår att dagen varit bra tillsammans med familjen :)

Kram

MICKAN sa...

Oj, vilket härligt påskbord du har gjort. Uppskattat till tusen kan jag tänka mig. Skulle tro att han har öroninflamation. Veterinären nästa. Har haft öronhund och det var precis på det sättet. Ha en riktigt bra påsk och som sagt - käka mycket ägg :)

Roffe sa...

Godmorgon.Skoj när det går åt rätt håll.Vann igår inne på Unibet,första gången jag spelade vann på Dagens Dubbel.Men det är skjukt vad atg.se tjäna pengar på sina spelare.Se på unibet,dom satsa på sin spelare.vann 199kr mer på unibet än atg.se.Även om inte du spela,så kan du berätta för dina vänner kanske spela atg Nyheten, som jag skriver till dig.Ha en God fortsättning av påsken.kram

biggan sa...

godmorgon, ha en underbar påskdag, kramar biggan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...