19 april 2011

Sommarklart på altan...nästan i alla fall!

Nu är det växter på min altan som kommer att stå lika fina hela sommaren!!  
Ingen jord, ingen vattning...rent och snyggt!  
Tidigare år har jag köpt växter för tusentals kronor...till ingen som helst nytta! Vi reser ju iväg rätt som det är och då är det massor som har vissnat när vi kommer hem...Nej, enkelt och lättskött, planterat och klart för sommar!  
Framför altan har jag tidigare haft blå kantlobelia, men efter påsken kommer vi nu att gjuta en snygg kant här i stället...Slutvattnat även här alltså!

Norska flaggan längst in till vänster, den svenska till höger och längst fram till vänster är vår egen flagga...bohusläns!

Ingen har sett min lille Cesare och det sägs ju att inga nyheter är goda nyheter...så jag hoppas att han dyker upp hos Wictoria igen efter ett par dagar...att han kanske har legat och vaktat något spännande i skogen...

29 kommentarer:

Roffe sa...

Godmorgon.Mycke fin altan ni har fått ihop.Jag trodde att du hadde levande blommor,såg så fina ut.man bli lättlurad.håller med dig lättare ha någon som vattna inomhus,men ute kan man inte ha någon som passa varje dag.ha en skön dag.kram

Siita sa...

God morgon. Skulle just fråga om flaggan men det behövde jag inte. Ha det gott. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Kan man inte tro att det inte är "riktiga" blommor :)
Fint har du fått det.

Kram

attis sa...

God morgon vännen. Det har varit lite si och så med min bloggning ett tag. Så fint du gjort det. Det är ju perfekt att inte behöva tänka på vattningen. Hoppas lille Cesare kommer hem snart. Ha det bäst.
Kram

Anonym sa...

Mors,,oj så ombonat och fint du har på altanen..Jag har nu Snoozat i 2 dagar så nu kan jag åka till Cypern fullsnoozad..Haé Kram.

Carina Sjölund sa...

Hoppas kissen kommer hem snart till dig!
Klart du är orolig vad som kan ha hänt!!!
Ha en fin dag!
Kramen♥

biggan sa...

så fint det blir, bra mycket bättre med "plastblommor" vanliga blommor blir dyrt om man åker bort, ja ge inte opp, han dyker opp igen efter ett par dar, du kommer väl själv ihåg när du var ung??. ha en fin dag, hoppas solen lyser kram biggan

Yvonne :-) sa...

Morn Bra att du har förenklat det på altanen,Det gör ONT! Jag kan ju inte ta stark smärtlindrin iheller så det känns! Idag är jag trött och seg...Ha en bra dag!Tack för din omtanka! Hoppas att din Cecare snart kommer hem igen!Kram!

eva sa...

De ser ut som verkliga blommor och vilken mysig altan. Känner med dig och önskar cesare bara e ute på en liten utflykt som förra våren.
kramiz

Petra sa...

Oh så fint!
Vinden verkar ha gett sig här så idag kanske man kan vara ute. Det vore härligt!
Kram

Gilla sa...

Vad jag förstod så menar du alltså att du har köpt "plastblommor" och satt över det hela. Det ser ju inte dumt ut alls och som du säger så slipper du bevattningen. Ni bor snyggt tycker jag.

Hoppas på att Cesare hittar tillbaka. Tråkigt annars.

Svar: Ja, nu är det bara 25 dagar kvar innan vi kommer till ert sommarparadis.

Tulpanerna kommer väl ursprungligen från Turkiet och det var holländska rika, som importerade dem till Holland för flera hundra år sen. Det är därför de är så stora idag på att odla tulpanerna. Vi köper säkert lökarna från samma ställe.

Kram/Gilla

anniepiie sa...

Åhh va fint du har gjort på din altan! :D Ha en fin dag nu.Kramar

Margit sa...

DET var verkligen en ALTAN som heter DUGA!!! Så skönt att ha så stort..OCH klokt av dej...att denna sommar...inte ha alla blommor...äkta...eftersom ni är borta så ofta!!!
Vackert och fint och praktiskt ni har det!!!
Vi hoppas på en lika varm och solig dag---även idag...som vi hade igår.
Kram!!!

ansepanse sa...

jo, det är ju dilemmat med växter att de måste ha vatten
jag tänker på Cesare och hoppas så
kramar

Kajsa sa...

Ja, jag hoppas också att lilla fina Ceasare kommer tillbaka snart!

Menar du att alla dina fina blommor på altanen är konstgjorda??!! Dom är ju jättefina!

Massor av kramar

Gunilla sa...

KOmmer att tänka på en balkong i mitt förra område, dom hade massor av plastblommor...ÅRET RUNT... dom var inte så färgglada..och det såg liite konstigt ut med pelagoner och ljusslingor till julen :)

Karpstryparn sa...

Hej! Tänkte bara nämna att jag fortfarande skriver inlägg på min blogg, anledningen till att inlägget om gästbloggaren är kvar på din blogglista är att metrobloggen har hakat upp sig sedan dess ledning införde bloggverktyget WordPress, samtliga bloggar på metrobloggen.se har samma problem. Mitt senaste inlägg heter "Det politiskt korrekta etablissemangets nazism", det skrevs igår.

Glimz sa...

Vilken underbar altan & sen att den håller så fin hela sommaren, underbart! Håller varenda liten tass som finns att din fina Cesare kommer hem fortare än kvickt.
Kramen

Nett sa...

Blir så avis på eran altan :) CVill med ha! Kram

Mita sa...

Det blir billigare i längden med sidenblommor,och nu för tiden ser dom ju helt naturtrogna ut.På utsatta ställen har också jag övergått till konstgjorda blommor,
Håller tummarna hela tiden för lille Cecare,hoppas han dyker upp snart.
Kram vännen!

Emma sa...

Ja bebisen växer hela tiden och det är inte konstigt det börjar bli trångt i magen!
Fin balkong/uteplats :)
Kram

Ellis sa...

Hej vännen!
Skrev en lång kommentar, får se om denna kommer fram nu istället!
Fint ni har fått det på altanen och en massa flaggor också! =)
Hoppas Cesare kommer hem snart!
Kram Elenor

Nillas Trädgård sa...

Vad fint n har fått det: Har full förståelse då jag själv kan glömma och vattna här, fast jag är hemma...
Håller alla tummar och tår att kissen snart är hemma igen.
KRAM
Nilla

diana sa...

Vilken fin altan :) Har Cesare kommit till rätta?

Anonym sa...

Vilken bra grej med växter som sköter sig själv! Dom kanske håller nästa år också?Snyggt blev det i alla fall Kram

Erika(jyringen) sa...

sv.ja tyvärr kan man inte lära sig av andra misstag :/

håller tummarna för att ni snart får eran katt tbx :)

Augusta sa...

Du har det fint på altanen.

Men oj så tråkigt. Han är nog på väg hem till er. Katter är ju väldigt kloka djur så rätt som det är dyker man upp. Håller tummarna.

Kram :)

biggan sa...

kikar in lite nu, hinner inte i morgon bittin, fullt opp hela onsdagen, ha en fin kväll mona bosse kramar biggan

Ninja sa...

På min altan, inbyggd, så blir det så hett att inga växter överlever där även om jag vattnar. Så jag har också övergått till sådana som inte behöver vatten där.
Hoppas kissen hittar hem snart....det är så jobbigt att inte veta.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...