24 april 2011

En underbart fin påskafton...

Äggmålning kräver stor koncentration!

Det var varmt på altan, 45 grader i solgasset...då var det gott att hitta lite skugga. Samma väder här idag...

Teo spelade trumpet för oss...han är riktigt duktig på detta...Jag filmade lite men har inte kunnat lagt in filmen från kameran...vete hundan vad det är som inte fungerar...

Till min glädje blev maten mycket uppskattad!  

Laxen som dotter Jeanette bjöd på hade en strykande åtgång...så himla god!

Potatisgratängen på dryga sex kilo blev det inte heller mycket kvar av

Mellan mat och tårta var det fint att få röra på sig lite...

Mätta och tämligen slaka var det sen gott att bänka sig på altan och göra ingenting...

En härlig påskafton!!


27 kommentarer:

Roffe sa...

Såg att du gjort ett inlä'gg nu.så får lämna ett avtryck.Vilka fina bilder på Barn och barnbarn och såklart på dig och Gubben med.Vad hungrig jag blev nu när jag såg alla bilder.har du något kvar.eller dom åt upp det mesta av dig.Ha en God fortsättning.Jag tog det lungt igår,festade lite fredags kväll.sen blev det vinst på DD.så jag får fira idag.kram

Petra sa...

Ser för härligt ut!
Jag minns att jag avskydde äggmåling när jag var liten, min lillasyster är jätteduktig på att måla och jag lyckades alridg få till någonting annat än prickar :P
Hoppas ni får en fin dag!
KRam

Siita sa...

God morgon. Igår blev det pizza i Sthlm, så det får bli påskmat idag. Härligt att träffa alla. Kram

Vicke sa...

Då hoppas jag att fortsättningen av helgen blir lika bra

Yvonne ♥ sa...

Morn! Oj så möe mad!!! Ni ser ut att ha haft trevligt ni också! Ja vi hade en härlig dag! Kram!♥

biggan sa...

så härligt massa mat, och fint sällskap. ska bli roligt höra teo sen, alltid roligt med musik. ha det jätte gott i dag med, vi sticker ner och plockar tång, kram biggan

biggan sa...

ahh då är det väl sören, han är väl därifrån, hälsa så jätte gott kramar biggan

biggan sa...

ja ok, trevligt, han får hälsa till sören då :). nu sticker vi ner, så vi får tråkiga jobbet klart, så vi kan njuta av sommarvärmen sen :) får se vad det blir resten av dagen kram biggan

Glimz sa...

Ojojoj det där är vad jag kallar påsk lunch/middag så det står härliga till. Guuuuuu vad gott det ser ut!!
Sv; Japp, det var ett fruntimmer & hon kunde sin konst :) Klart det kommer en tandfé till Sir Totte :)
Kram å fortsatt gooo påsk

Gilla sa...

Åh, sicken fest, sicken fest! Vi festade ju ensamma, så nåt äggmålande blev det inte av med.Vi är för gamla för sånt! :(

Svar: Det blåste ju i håret, så man kunde inte se riktigt hur det blev. Men nykammat så ser det riktigt fint ut nu. Luggen ser inte så kort ut, som det gjorde när resten var långt.

Vi gick inte överallt i stan, så jag missade att fota flera påskris. Men detta blåa var verkligen fint. Jag såg ett gul-orange på ett annat ställe, men det var för långt borta.

Jag hoppas att ni inte är för trötta idag utan kan uppleva ytterligare en trevlig påskdag.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Hej! Här har påsken varit lugn och vädret underbart så det blev lite nya bilder under helgen. Ha en fin dag nu !

Nett sa...

Man kan ju inget annat än att gilla den maten, jag gillar den bara av att se på den :) Ha en fin dag. Kram ♥

Aurora sa...

Inga ägg målade här. Men maten slank ner ändå. Ni hade det visst rejält varmt igår. Här var det lite svalare. Men idag så...........Kram

Anonym sa...

Hej nu är jag på Cypern,vädret kunde vara bättre,,men det kommer,säger alla.Haé Kram

eva sa...

Vilka härliga bilder ser mysigt ut och söta små påskkäringar:)
De blev en mysig dag igår med och riktigt varmt och skönt ute var det och värmen håller i sig:)
kramiz

ansepanse sa...

cdet är så livet ska vara, träffa sina nära och kära och bara få mysa tillsammans :)
kramar

Nillas trädgård sa...

Milde tid vad mat!!!
ja, detta är en av högtiderna på året då man proppar i sig så att man blir fyrkantig...
Behöver inget mer på några veckor nu, känns det som :-)

MICKAN sa...

Men jösses vad laxen ser god ut. Inte så konstigt att det är åtgång på den. // Stackars lille vovven som haft så besvärligt ett tag. Vad jag fattade det som så har han mycket svart gegga i öronen som luktar illa och då kan jag nästan garantera att det handlar om öroninflamation till råga på allt i så fall. Om dú märker att han skäller ovanligt högt är det också ett bra tecken på att öronen krånglar. Utan svart gegga luktar hundar i öronen men då är det en söt doft som inte luktar illa.

anniepiie sa...

Åhh vilka underbara bilder! :D Jag har bara ätit ägg men skulle ha målat dom oxå! :) hihi Hoppas att du har en bra dag. Kramis

Ellis sa...

Vilken underbar påskafton ni har haft och fint väder! =)
Hoppas du har en lika fin påskdag!
Kramar, Elenor

Anonym sa...

Vilken fin påskafton ni hade....vädret gjorde väl att det blev dubbelt så bra. Härligt! Kram

vickan sa...

Vilka härliga påskbilder! Vi hade min son och hans flickvän här på besök. Vi tillbringade påskaftonen på relaxbad, god grekisk middag och sen en bowlingmatch som avslutades med pokerspel hemma i köket. En riktigt härlig och rolig påsk : ) Och än är ju inte påsken slut. Tänk att man är ledig en hel dag till!!!! Ha ha. Glad Påsk!/Vickan

Petra sa...

Ni verkar ha haft en bra Påskafton :)

Kram

Anonym sa...

åh vilken härlig dag
kram

Siita sa...

God morgon. Inte alls lika fint idag som dom andra dagarna. Kram

Petra sa...

Ni ser ut att ha underbart väder! Hoppas det håller i sig över hela sommaren!
Kram

Roffe sa...

Lova varmnt idag med,sen bli svalare.Ha en skön annandagspåsk.Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...