14 november 2010

Trängselskatt, jajamän!!

Regnade gjorde det denna dag i Ullared, men det var inget problem, humöret var på topp!
Ojdå, bara att gå rätt in...trodde vi, ända tills vi rundade hörnet!

DÄR var alltså KÖN som vi tidigare bara hört talas om...Det var bara att följa kön l-å-n-g-t, l-å-n-g-t bort och ställa sig längst bak!

Sen blev det shopping! Jag hade ingen aning om att det var SÅ mycket som jag bara MÅSTE ha!

En ny häftig adventsljustake, det var ju ett måste...

precis som den stora fina tomten, 62 cm hög, som ska stå i hallen och hälsa alla välkommen under julen.


En lamineringsmaskin var ju precis vad jag behövde! Billigt, billigt! Minneskort till kamrorna hittade jag också för knappt en tredjedel av det pris som jag betalar annars.

Här står vi så och köar i kassan efter sex timmars intensiv shopping! Dags att betala trängselavgiften...hehehe...
för visst slinker det ner lite extra då trängseln gör att man står i det närmaste still ibland...Fast vaddå, det är ju fynd det också...eller...?

En fint anordnad bussresa var det med många gamla vänner. På hemvägen anordnades lotterier och stämningen var på topp hela tiden...trots många onda fötter! Tack Bengt Karlsson på Abba Seafood i Kungshamn för denna trevligt anordnade resa! Jag hänger gärna med igen!!


22 kommentarer:

Siita sa...

Inte ska jag åka o köa någon mer lördag, nästa gång får det bli en vardag. Men mycket för pengarna får man. Kramar

Kerstin "Delfinen" sa...

Ja, då har ni stökat undan premiären på Ullared. Ni tvekar inte heller att betala trängselskatten ... så det kanske blir en repris. Men tomten ser ut som han är lite trängd, så han kanske behöver återupplivas innan det är dags att jobba hos Wejernvikare under jul!! Kram Kerstin

Petra sa...

Bussresa. Då förstår jag om du ställde dej i kön. Had jag kommit dit och det var kö hade jag vänt och åkt hem.
Fast jag har ju bara 40 minuter dit så det är ju lite skillnad :)
Visst handlas det en del man inte behöver när man är där..

Kram

eva sa...

Man blir riktigt sugen att ta en sväng till Ullared för där har jag aldrig varit och vilken söt tomte:)
Ja absolut så finns det rötägg överallt och jag blev paff när jag läste att det funnits ett rasbiologiskt institut i Sverige och sedan när min far berättade att han kom ihåg att dom mätt skolungdomars huvuden!!
kramiz

ansepanse sa...

vilken trevlig shoppingutflykt, har cokså varit i Ullared ett par gånger men aldrig upplevt sådana köer
Sv: jaså gubben din är rädd att få frostskador på skulten sin :D
ha en fin söndag - kramar

Anniepie sa...

Jo, jag ser det! :D Jädras vad mycket bra du hittade! :) Är oftast mycket folk regninga dagar! :P hehe Ha en bra dag nu. kramar!

Ellis sa...

Åhh vad kul med en Ullaredsresa, många fina fynd! =)
Jag var och dansade igår så har haft sovmorgon, vaknade till en grå dag med lite snö som faller.
Hoppas ni har en fin dag!
Kramar, Elenor

Yvonne :-) sa...

Oj oj vad ni handlade!!Ja ja han fick ju en syster men fick han en kanin?Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Hej du,,vete sjutton om jag skulle palla för 6 timmars shopping,,tror inte det.
Ja barn är smartare än vi tror.
Haé Kram.

Mita sa...

Ja sex timmar, det skulle inte min rygg palla för. Gud så mycket bra ha saker du hitta.Det är säkert inget svårt. En tålmodig gubbe har du också.Tror inte min skulle uppskatta att shoppa så länge,hi,hi...
Kram vännen!

Mi sa...

Riktiga kap du gjorde. Kul att shoppa och framförallt när allt är så "billigt". Jag måste bara ta mig dit någon gång jag också. Kramar!

Ninja sa...

Fynd eller inte....jag tror inte jag kommer i närheten av Ullared...mannen bredvid håller sig så långt bort som möjligt från dylika ställen.
Svar: Kameran är mycket bra...det är en Canon S95,jag kan verkligen rekommendera den.Bilderna blir säkert ännu bättre när jag kan tekniken också, nu var jag mest ute och knäpte lite....

Anonym sa...

Åh... Mitt drömresemål...
Fina fynd du gjorde :-)

Maria sa...

Jaha, dit skulle jag vilja åka nån gång o så mycke trevligt du fått med i kundvagnen. Jag älskar stora tomtar som står lite överallt. Tur att det snart är jul. Ha en vilsam dag/kramen

syren sa...

Inte var det någon kö när vi var där i somras,trots att vi inte hittade någon parkeringsplats inne på området. Trevliga saker du köpt i alla fall. En tomte fick Hans idag av ena sonen och den var stor.Tyvärr så har jag inte skrivit något på bloggen är total stopp för närvarade. Kram

Mia systeryster sa...

Det är säkert jättekul och billigt, man gör sig nog många fynd. Men dessa köer är så avskräckande för mig så jag vägrar åka dit;) Kram

biggan sa...

hihi sa ju du skålle hålla i plånboken hihi. men det är kul där, men vi har aldrig råkat ut för kön utanför. men vi aktar oss noga för vissa helger. nu är det ju fullt för det är jul snart. januari kan man åka igen,
nu kom vi hem, fullt opp i morgon, mamma rensade hemma, så vi har massor av grejer med oss hem. sov gott kram biggan

Anonym sa...

Hej ! Vi firade fars dag med god mat och att åka och handla en liten present till mig. Men det regnade och var dimma så det var inte roligt väglag. Ha det bra !

biggan sa...

godmorgon, ja här vart den fin med, men den går så fort en helg är ingenting när man åker bort, kram biggan

Sand mellan tårna sa...

Evigheter sen jag var på Ullared men visst har man upplevt köerna live;)
Så mycket kul du hittade!

charlotte sa...

6 timmar, det var länge. åker man med min pappa är det avverkat på 2
kram o godmorgon. hur gör du fläskfilegrytan förresten?

agnetha sa...

Jovisst ÄR det billigt i Ullared. Samma varor som i "fina" butiken men till halva priset.
Men oj oj vad dyrt det ändå blir när man kommer fram till kassörskan.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...