10 november 2010

Snöröjningen tagen på sängen som vanligt!

Idag är det yngsta sonens födelsedag. Grattis Roger!! Vi ses på söndag!
Faktum är att det var snö och halka även det år som sonen föddes. Ändå tycks vintern vara en total överraskning, vartenda år!
Söndagens promenad i Uddevalla bjöd på ett strålande fint vinterväder, precis motsatsen till det som drabbade oss igår.

Igår rådde kaos här i Uddevalla med stadsbussarna inställda hela dagen och kvällen. Snön vräkte ner över oss och som vanligt så var ingen beredd på detta...

Idag är det uppehåll, men glashalt, så jag funderar starkt på att ta en taxi till jobbet...


33 kommentarer:

biggan sa...

jag har grattat honom på fb. men tar en grattis här med, grattis vännen ha en superdag i dag.
ja taxi låter väl bra.går bussarna i dag?? kram biggan

MICKAN sa...

Grattis på dig! Det skulle ju vara ett underverk om snön hade försvunnit under natten, men icke sa nicke, det ser likadant ut som igår. Ja, snön har ju slutat falla iallafall. Från Göteborg och hit hem är det jättestor skillnad, ca 5 mil. Jag har ingen lust att gå ut och skotta men blir nog så illa tvungen för att man ska komma fram. Ha en bra dag!

Petra sa...

God Morgon!
Visst är det konstigt att man blir lika överraskad varje år ;)
Kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja Kaos det var förnamnet,,fy sjutton ett sådant busväder det blev.Ovh varje år så är det som vi aldrig haft en vinter tidigare..Haé Kram.

Sand mellan tårna sa...

Ja ni har inte fått dåligt med snö. Här lever sommaren kvar för fullt :)

Kerstin "Delfinen" sa...

Ett STORT GRATTIS till Roger på hans dag!! Snöandet har ju lugnat ner sig tills idag, för han skall ju inte behöva fira tillsammans med Bore! Kramar från Kerstin o Jerker

Anonym sa...

Morron! Här kom det ca 2dm snö och nu har snöplogen varit här på morgonen. Ja jag gillar när det är -5 -1 grader kallt och 3-5 dm orörd snö då kan det vara fint men ej detta slaskande. Hare'

Anonym sa...

Japp lika här två dmsnö och snöar ännu.. fy vilken vinter som ska börja redan nu.. Ha det gott..=)/Sannof

charlotte sa...

det är det värsta med vintern att det blir så jäkla halt
kram

Yvonne :-) sa...

Konstigt att många blir tagna på sängen varje år av snön.Vi vet ju att den kommer.....Ja det blev fint,när jag hade fått bort en del av bra att ha sakerna.Kram!

Anonym sa...

Ja här blir det nog snöoväder idag.. På morognen har det blåst som bara den. Men nu har det lugnat ner sig lite..

Anonym sa...

Vi är mer vana här uppe, här funkar nog snöröjningen bättre och busstrafiken blir sällan eller aldrig inställd! Nu när gubben ska jobba borta, så hoppas jag på LITE snö, för har en STOR gård att skotta! Kram från Bettan!

Gilla sa...

Inte trodde jag att ni hade så mycket elände med vädret i Trollhättan att bussarna måste ställa in trafiken.

Svar: Som du säger, det gäller att bosätta sej på rätt ställe. ;-D

Gilla

Mita sa...

Vi borde vara vana med vintern med tanke på hur vi bor.Kaos varje år med första snön,men det är klart.Många har inte fått på vinterdäcken heller.
Halkan tycker jag är ett stort gissel.
Ta det försiktigt vännen,
Kramiz!

mi sa...

Grattis till sonen!
Snökaos här också i går och i dag är det slask. Vad sjutton ska det ner för när det bara slaskar bort på en gång. Låt det vara kvar däruppe, haha. Ja visst är det konstigt att det blir en sån överaskning varje år fast den här årstiden alltid har funnits. Kramar!

Frogprincess sa...

Här är det vackert vitt och lugnt...

Gunilla sa...

Ja själv behöver jag bara skotta av bilen, men har tyvärr inga vinterdäck på än :( ... det blev buss till jobbet för mig !

Ellis sa...

Vaknade till snöstorm ute, snöar fortfarande nu, så hoppas verkligen att de har plogat ute!
Blir onsdagsmiddag istället för torsdag, då 2 av 4 är upptagna imorgon!
Ha en fin dag!
Kramar, Elenor

ansepanse sa...

grattis till yngste sonen, jättefina bilder
kramar

Svorskan sa...

Ja, det är väl konstigt att vara sig vägverket eller vi själva verkar kunna vara förberedda. Här i Skåne vet de inte skillnaden på att salta och det att sanda, så ibland gör de det bara värre.

Ninja sa...

Japp, från barmark till snötäcke är en överraskning varje år :)det går ju på bara några timmar....

Anonym sa...

Grattis till sonen!

Härliga vinterbilder :-)

Siita sa...

Hejsan. Här har det snöat till o från hla dagen. Men nu håller det upp. Kram

Anonym sa...

Katten var verkligen jättemysig!
Det var andra som mutade den med mat, men när maten var slut så kom den "hem" igen. Sånt värmer :-)

eva sa...

Godkväll och här med har de både blåst och snöat och är riktigt halt när de frusit på men inga bussar inställda som hos er!
Ja de e inge vidare att halka fram på isen så de e banne mig bäst att ta det riktigt försiktigt för någe ben är ingen höjdare att bryta!
kramiz

KajsaLisa sa...

Konstigt, vi blev överraskade också, att vi aldrig lär oss. men det gick bra, tog bussen.

Gilla sa...

Där ser du. Det är inte bara fel på ögonen utan även på minnet. Jag brukar säga att mitt minne är gott, men kort.

Kram/Gilla

Mia systeryster sa...

Gattis till sonen=D
Hoppas du tog en taxi!
Kram

diana sa...

Grattis till sonens födelsedag. Taxi låter som ett bra alternativ:)

Anonym sa...

Jag har sett att flera av er som jag brukar besöka har lagt opp denna nyhet om Lasermannen i Malmö med bilder och filmklipp på den sk Laserturken (En utlänsk person som är arg på lasermannen och jagar denna). Har ni tänkt på att den sk Lasermannen inte är dömd ännu och att det kan vara fråga om ärekränkning och förtal att skriva om dessa personer om dom nu inte är skyldiga. En annan sak är att det kan komma att bli trakasserier eller annat mot er som skriver om dessa inblandade. En del av dessa personer skulle inte JAG eller VI vilja ha stående med basebollträ utanför dörren så passa er.

Jag tänker bara på ert bästa !! MVH Janne Admin

Siita sa...

God morgon. Ha en bra torsdag. Här har jag -2.8 grader. Kram

biggan sa...

godmorgon, ja vi har plus, men detär inte mycket. vi ligger och svajar på gränsen. kram biggan

eva sa...

Godmorgon här är det okså kyligt och nu e de en kopp kaffe som gäller för att piggna till.
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...