21 november 2010

Julfint på Tjolöholm slott!

En riktigt fin dag blev det igår då vi besökte Tjolöholm slott och den stora julmarknaden  där.

Jag var inte med upp till slottet för det var halkigt och väldigt blött, så Wictoria tog bilderna inifrån slottet.

De var med på en guidad tur och hade sett mycket vackert. Jag guidade mig själv på den enormt stora julmarknaden.
Jag hittade en jättefin paradhylla för köket, ostar och ostkakor och en jättegod glögg gjord på Aroniabär.

Sen lämpade jag över alla kassar på gubben så jag fick fotat lite av allt det vackra runt omkring.


Tänk så vackert allting blir när det blir upplyst på rätt sätt!

I nästa inlägg ska jag visa lite fler bilder inifrån slottet. Idag blir det fönsterputsning här och lite adventsuppsättningar både ute och inne. Nästa helg är det ju redan första advent! Ha en fin söndag alla!


22 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Vi har aroniabuskar.. Måns var en kopia av din katt.Ha en bra söndag! Kram!

maria sa...

Vilket fint ställe och vad fint bocken blev med ljus i :)

Ha nu en skön söndag !
Kramar Maria

Camilla sa...

Gud så fint det verkar vara där!
Jag ska vänta tills på fredag då jag är ledig. DÅ ska jag göra adventsfint.
God morgon!

biggan sa...

godmorgon, vilka härliga bilder, tror att ni hade en kanom dag där, det är ju så fint, jag har ju inte varit inne heller, men hade önskat jag kunde, ser fram mot bilderna i morgon kram biggan

Siita sa...

Ska nog snart sätta upp stakar här med. Kram

Petra sa...

Du är så redig att du börjar redan denna helgen med det.
Själv sätter jag fram allt sådant nästa Lördag.

Kram

Anonym sa...

Morron! Ja det har inte gått så bra med stora datorn då minnena som jag har inte passar. Hmmm blir till att köpa nya och rulla iväg mer pengar. Fina bilder du lagt ut.Ha en fin dag nu !

ansepanse sa...

jag har varit på guidad tur i slottet men det är väldigt länge sedan, det är så fint där och jag planerar att åka dit med Satu någon gång
mysiga bilder du tagit :)
ha en fin söndag - kramar

Unknown sa...

ja du tiden går väldans fort...
Redan nästa helg är det första advent.
Blä för att tvätta fönster, borde göra det jag med =)
Fina bilder som vanligt.
Ha det bäst.
Kram M

eva sa...

Vilka vackra bilder ser ut som en helmysig dag som ni haft:)
kramiz

biggan sa...

halloj, härlig lördag för er, nu ska vi ner och träna fönstren tar vi i veckan som kommer, ska ut i förrådet i dag, hämta in julsakerna, kul kram biggan

Ellis sa...

Vad fint det såg ut att vara på slottet och kul med julmarknad! =)
Hoppas du har en fin helg!
Kramar, Elenor

Fingerfärdig sa...

Så vackert!
Nu är bollkudden färdig och till beskådan på http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.15774286
VÄLKOMMEN!

Anonym sa...

Oj! Du börjar pynta allaredan... Nu blev jag lite stressad här. Fast jag har så lite grejer som ska upp så jag väntar nog tills sista minuten. Som vanligt :-D
Vad fint det var där på slottet!

biggan sa...

så där ja, nu är kartongerna inne, i morgon börjas det, fönster gardiner, stryka damma ja allt vad det innebär :) plus att vi ska till halmstad. jaja vi har hela veckan på oss. men det går väl snabbt som vanligt ha en fin kväll kram biggan

vickan sa...

Vilka fina bilder. Julmarknader är härliga. Jag hoppas att vi kan få se lite julmys i Stockholm när vi ska dit om två veckor.

mi sa...

Fina belder och belysning på rätt plats gör mycket. Kramar!

Anniepie sa...

Verkar som att du har haft en toppenbra dag ju! :) och fina bilder! SV, åhh tack! :D Jo, de blev riktigt goda den här gången! ;) hihi Kram!

diana sa...

Därinne har jag varit för några år sedan. Jättefint ;)

Mia systeryster sa...

Fina bilder!!Va skoj att gå på julmarknad!
Kram

Maria sa...

Så fint det verkar vara där på slottet och mysigt runt i kring. Ha en bra start på veckan/kramen

charlotte sa...

jättefina bilder.
hade varit ganska kul om det hetát tjolahopps slott
kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...