27 november 2010

Snabba svängar minsann!

Det var stjärnklart, ingen blåst och nästan tio minus, när jag gick till bussen på fredagsmorgonen.

En hel del snö hade kommit dagen innan så det var på sin plats att få en fin dag...

Det blev det inte! Det mulnade på och redan vid frukosttid vräkte snön ner över Uddevalla.

Det blåste och var bitande kallt med sju minusgrader och ett ymnigt snöfall när jag slutade jobbet.

Som ni förstår så är min lille digitala kompis tillbaka i min väska...frisk och kry igen! Gudskelov!!
Idag blir det städning och tvätt på förmiddagen och sen födelsedagsuppvaktning på eftermiddagen. Pappas Margareta har fyllt 88 år nu i veckan, så det blir en resa till Hunnebostrand idag. Adventsfönstren är klara som tur är, för det hade det inte funnits någon tid för denna helg...förresten hade det inte gått att putsa fönster på utsidan heller...Ha en fin lördag alla!!

19 kommentarer:

Ammis sa...

Godmorgon. Ja, nu har ni nästan lika mkt snö som vi i Trollhättan. Hörde minsann på radion att det inte kommit så mkt hos er. Men nu ska det klarna upp och vi får förhoppningsvis en solig o. fin helg dock ganska kallt så det gäller att dra ner mössan ordentligt. Ha en skön helg o. kör försiktigt till Hunnebostrand. krAMelikram

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Jag var lite tveksam till utmaningen först,,men Oki,lite tänka till blev det..
Det var ett jädrans busväder i går när jag körde upp från Uppsala, Puhh,,inte konstigt att det sker olyckor,,en del körde som om det var sommarväglag,,hjärndött.Haé Kram.

biggan sa...

härliga bilder, fint det är i uddevalla nu, men det räcker med snö och kyla nu. kör försiktigt när ni åker iväg kram biggan

Petra sa...

God Morgon!
ja kallt är bara förnamnet..

Kram

Yvonne :-) sa...

Morn morn!!! Fina bilder du har tagit..Fint blev golvet.Bättre att hålla rent.Mackorna satt som en smäck.Ha en bra lördag! Morgonkram!

Camilla sa...

Oj,vilken snö ni fått!
Jag gjorde som sagt advent i går för resten av helgen har jag inte tid.
Äh...det gör inget...det är så mysigt så om man tjuvstartar några dagar...det gör inget :)
Hoppas att du får en toppen lördag!
Kram!

biggan sa...

ja det skulle bli snö i dag med, opp till ett par dm i skåne, får väl se hur det blir med det, har inte börjat nu i alla fall. men vi har kallt med som attan. kram biggan

Anniepie sa...

Här är det 6 minusgrader just nu! Brrr men snöar gör det iaf inte just nu! ;) Ha en bra dag.Kram!

ansepanse sa...

trevlig att åka på födelsedagskalas
och fina vinterbilder har du tagit med din lilla kamera :)
kramar

Anonym sa...

Jösses! Har all den där snön kommit nu? Eller är det enfjolårsbild?

Ha så trevligt i Hunnebostrand, och kör försiktigt!

mi sa...

Så fina bilder. Kör försiktigt i den här blixthalkan. Mycket snö här i uppsala också och kallt. Kramar!

Siita sa...

Vi är hemma. Nu Ska vi snart sova. Kram

Augusta sa...

Fina bilder men tänk snö gör sig inte lika bra på kort som grönska :)

67 dagar till Spanien :) Snart dax igen för utlandet ser jag :)

Kram och trevlig söndag!

Anonym sa...

Fina bilder och mycket snö! Häpp ! Nu går den stora datorn igen! Ha en god helg nu !

Mita sa...

Vad fina vinterbilder, men det räcker väl med snöandet nu tycker jag.
Kalas är inte så dumt,
Kram vännen!

Ninja sa...

Om det vore januari februari vore det väl ok....men det är bara november, märkligt väder.

Maria sa...

God natt på dig! Ja nu har dag gått över till natt o 1:advent är här. Fint du har gjort i dina fönster, de lyser så grannt. Vi har också fått snö, de räcker till o blir över.
Jag hoppas de lugnar sig snart.
Ha en bra advent/ kramar

Siita sa...

God morgon. Nu har vi fått eran snö. Massor utanför dörren. Det vill jag inte ha. Kramar

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Bättre sent än,,,,,,Skönt att ni kom hem välbehållna,även om det blev sent.Här har det snöat till och ifrån i flera dagar nu,men inga stora mängder.Haé Kram.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...