9 november 2010

En imponerande samling!!

Fast först idag visar jag denna samling, för idag är det Wictorias födelsedag!! Grattis lilla gumman! Vi kommer på söndag!!
Efter denna uppvaktning av min yngsta dotter så återvänder vi till Skövde. Här ser vi Kerstin på sitt kontor...där sitter hon bra! Hehehe...Vad är det då hon samlar på?
Här ser vi en del av hennes samling!


Kerstin samlar alltså på äggkoppar! En riktigt imponerande samling...

med en del riktigt gamla och idag ovanliga äggkoppar.


Det fanns en hel serie med äggkoppar med tuppar som jag dessvärre missade att fota...Hur är det med samlandet hos er? Samlar ni på något speciellt? 
Missa inte bildspelet här ovan, med alla nya bilder från i söndags!!



32 kommentarer:

charlotte sa...

vad kul. näe jag samlar inte på ngt s´peciellt. ar en tävling om bodylotion från korres om du vill vara med
kram

biggan sa...

härlig samling, grattis till viktoria i dag. ha en fin dag vännen,
nej samlar inte på nåt, ja gitarrer då kanske hihi.
är du ledig i dag med? kram biggan

Petra sa...

God Morgon denna snöiga Tisdag!
Nä jag samlar inte på något, "allergisk" mot saker som står och samlar damm ;)

Kram

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Metro sov igen imorse,de hade inte satt in mitt inlägg.WOW! Vad äggkoppar och vad söt den var som liknade en blomma.Kram!

biggan sa...

ja ok, ha en trevlig dag i dag kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Grattis till Viktoria..
Inte så lätt att känna igen folk utan kläder...
Jag har en liten samling av gamla kameror..
Haé Kram.

Anonym sa...

Ja idag är det ännu kallare hos oss -20 grader. brrrr

Yvonne :-) sa...

Kör försiktigt vännen! Kram!

Gunilla sa...

Jag samlar på upplevelser !! tyvärr händer det för lite den här årstiden :)

Anonym sa...

Oj vilken häftig samling av äggkoppar.. hopas din dag blir toppen kram/Sannof

Smörblomma sa...

Jag samlar på böcker och gipstavlor i en speciell serie. Kramiz

eva sa...

Vilken härlig samling jag har två gamla söta påskäggkoppar efter min mormor och jag gillar gammalt porslin.
kramiz

eva sa...

Vilken härlig samling jag har två gamla söta påskäggkoppar efter min mormor och jag gillar gammalt porslin.
kramiz

Mita sa...

Jisses vilken samling,och så fina.Man blir alldeles fashinerad av att få se så många olika modeller och former.
Jag samlar inte på nånting nu.Men när jag var tonåring så samlade jag på ölringar. Hakade ihop dom till långa girlanger,hi,hi...det var på mellanölets tid.
Snön blåser på tvären,herregud, det här kunde vi gott varit utan,eller hur?
Ta det försiktigt i halkan,
Kramiz!

Frogprincess sa...

Samlar på grodor. Kanske inte helt oväntat...
Det var en imponerande samling hon har. Hur många är det?

Kina sa...

Här är det full snöstorm, inte kul alls!
Kram Kina

ansepanse sa...

jag samlar på kinasaker därav namnet på min blogg
kramar

Svorskan sa...

Haha! Jag behöver äggkoppar, men jag räknar med att hon inte säljer..

Siita sa...

Ge Kerstin min adress. Jag har snart 4000 äggkoppar. Jag samlar oxå. Kram

syren sa...

Grattis Viktoria på födelsedagen! Vilken fin samling av äggkoppar! Hörde på radion att det är snökaos i Uddevalla. Kram

Camilla sa...

Grattis till henne!
Viken samling.
Och vilken samling katter :)
Gud så söta!
Kram!

biggan sa...

hoppas du kom hem ordentligt nu när det snöat, ha en fin kväll mona, hälsa bosse kramar biggan

Ninja sa...

Jag hade också en bekant som samlade på äggkoppar, en hel fyrarums lägenhet var full. Jag undrar vad det blev av dem?

Anonym sa...

Jag samlar på wettextrasor :-)

Gilla sa...

Maken hade en arbetskamrat en gång i tiden som också samlade på äggkoppar.

Jag såg i tidningen häromdan, att det var nån, som var på väg att sälja hela sin samling av just äggkoppar. Det var många, men hur????

Svar: jag har mest använt Picasa till att ta bort röda ögon och räta upp sneda bilder. Men det finns ju tydligen flera alternativ också.

Själv samlade jag på grisar ett tag och fick det som present lite här och var. Men ofta var de inte så vackra, så jag har slutat med det.

En liten samling med nallebjörnar har jag i alla fall. LITEN sa jag.

Gilla

Mia systeryster sa...

Woow vilken samling!! Grattis till Wiktoria=D
Kram

Ellis sa...

Grattis till Wiktoria! =)
Jag samlar på grisar, vykort och pyssel! =)
Kramar

Siita sa...

God morgon i snön. Har fått massor. Kram

Siita sa...

Du kan annars lämna henne min mailadress som är carina.welamsson@hotmail.com
Kram

biggan sa...

godmorgon, då får du ta det försiktigt i dag. här är någon plusgrad. men man vet inte förrän man kommer ut på vägarna. hoppas det töar hos dig under dagen, kram biggan

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Ta det försiktigt i trafiken.Nu har mitt nya inlägg kommit in..
Kram!

MICKAN sa...

Det har inte blivit någon speciell samling för mig om man inte räknar med alla djur som jag samlat på under årens lopp. Men den fantastiska samlingen håller på att minska nu efter hand som djuren blir äldre.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...