11 november 2010

Snart är eländet slut, sägs det...

Så här såg det ut hos oss igår, efter tisdagens oväder.
En del försvann nere på stan men inte här uppe. Detta är vådan med att bo uppe på ett fjäll. Inte lär det försvinna idag heller för vi har -4 grader nu på morgonen.

Min kisse var inte så intresserad av att hoppa i snön så jag fick skotta av altan åt honom. Nu tycks han ha förstått att snön är kul så efter första förskräckelsen så går han glatt ut igen! Det gör ju däremot inte matte...Nej, jag våndas! Tog inte taxi till jobbet igår, men det blev en sen start...








27 kommentarer:

biggan sa...

nej fy sjutton, stackare, och jag vill INTE ha det, ni får flytta hit ner, oftast blir det i alla fall senare med den vara här, kram biggan

biggan sa...

skönt den var bra i alla fall. ta det försiktigt när du ska iväg nu, kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja inte ska väl vintern komma redan..
Det kommer fler gåtor.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Oj vad snö du har..Japp plikten kallar ska bara få i mej mer kaffe!Ha det så bra.Kram!

Anonym sa...

Jag kommer att lägga ut Kolsvaresan klart sedan stänger jag (vi) bloggen och slutar blogga. Det har hela tiden känts som detta inte är min grej så nu i helgen när bilderna från Kolsvaresan är utlagda så kommer Jag (vi) ägna oss åt våra intressen istället Foto Ammatörradio Resa Böcker Broderi Osv. Sedan vill vi inte höra ordet blog mer. Beslutet är oåterkalleligt !!


MVH Janne Admin

Ellis sa...

Hej vännen!
1+ idag så det är blött och slaskigt efter gårdagens snöande, inte så bra plogat heller så slirigt att cykla men kom utan att falla till jobbet!
Hoppas du får en fin dag!
Kramar, Elenor

Camilla sa...

Jag tror visst att hela Sverige har fått snö nu.
God morgon!

ansepanse sa...

usch vad mycket snö! inte kul
kramar

Unknown sa...

Samma väder där som här ser jag... Usch, känns alldeles för tidigt.
Ha det gott!/SA

Frogprincess sa...

Å jisses, jag får knappt in Pucko. Han har skitkul i snön och det är bra för han blir trött. Om han bara ville låta småfåglarna vara.

Anonym sa...

Ja min kisse ville inte heller gå ut i den snöhög vi har på balkongen=)

Anonym sa...

Ja min kisse ville inte heller gå ut i den snöhög vi har på balkongen=)

Anniepie sa...

Oj, va mycket snö! :O Här har det inte kommit någon snö alls, bara regn i massor...Ha de fint! :) Kramar!

Sand mellan tårna sa...

Jösses vad snö! Svårt att fatta, vi som fortfarande har över 25 grader. Varmaste nov jag varit med om.

petra sa...

Ojdå, vad mycket mera snö ni fått än oss..

Kram

Janne sa...

Förlåt ! Tydligen så gick kommentaren om Lasermannen ut till alla. DET VAR INTE MENINGEN !! Jag har haft problem med att fel personer fått kommentarer förut på blogger. Om jag kommer tillbaka så blir det inte på blogger då det bara är problem med deras program.
Har Varit JÄTTELEDSEN för detta hela dagen !!

Mita sa...

Jodå, snön ligger allt kvar här med.Det ända positiva är väl att det blir ljusare. Kylan och halkan kan jag vara utan.
Ta det försiktigt,
Kram vännen!

eva sa...

Ja de e bäst man håller värmen uppe:)Cesare kommer nog älska att leka runt i snön:)
Nu kom ja just hemhalkandes från skolan och de e halt på gångvägarna!
kramiz

Anonym sa...

En anings bortskämd är han allt, Cesare :-)
(fast jag har full förståelse!)

Gilla sa...

Du milde såna snömängder! Jag hoppas verkligen att det tar ett bra tag innan vi får det på det viset.

Så tittade jag på din "film" om vintern som har kommit. Av nån anledning gick det inte att kommentera där. Men var jag ville skriva var att du hade fina bilder.

Svar: Jag gissar att vi gör våra tavlor dagligen, hur de än ser ut.

Gilla

Karpstryparn sa...

Ja, vi har fått snö i Karlstad vi också, dock inte lika mycket som i Uddevalla.

Svar:

Ninja sa...

Här smälte det mesta undan och blev till is :(

Ammis sa...

Härligt med lite snö som lyser upp... ja ja, jag vet att du absolut inte gillar det men alla är vi olika.
önskar dig en bra avslutning på veckan o. en go helg, den verkar bjuda på regn o. rusk. krAMelikram

Mia systeryster sa...

Känns som om det är lite tidigt för vintern att komma för att stanna. Här har vi inte mycket snö kvar bara IS till förbannelse, livsfarligt att gå ute!Kram

diana sa...

Här är snön alldeles borta igen.

MICKAN sa...

Det finns bara ett ord och det är skitsnö ... jaja, nu räknade jag inte med julaftonssnön, för den hör till den dagen. Hahahaha ... vilken garvis jag fick när jag läste din komentar förut, helt underbart :) Kram och ha det bra!

Siita sa...

God morgon. Här far det snö i luften denna fredag. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...