7 november 2010

Strålande sol och bitande kallt!

Vi togs emot av vännerna i Skövde med kaffe och smarrigt god tårta. Så roligt att ses igen och vi var ju mäkta stolta som lyckats att köra helt rätt! Vi är alltså värdelösa på att hitta, gubben och jag...men nu har vi införskaffat en GPS och den är helt fantastiskt bra! Inte en enda felkörning!!!
Efter kaffe och tårta gav vi oss ut på en guidad tur i Skövde. En mycket fin stad, med väldigt mycket nybyggnation...verkligen en expanderande stad. Den underbara utsikten från Billingen skall jag visa i nästa inlägg. Tack Jerker och Kerstin för en underbar dag i Skövde!

MISSA INTE BILDSPELET HÄR OVAN!! Där kan ni se hur vi firade Jerkers födelsedag!!



16 kommentarer:

biggan sa...

skönt att ni kom direkt på nu, hihihi. skönt att ni skaffade gps, gott att mötas med kaffe och tårta, har aldrig varit i den staden heller, ska bli kul att se hur det ser ut, kram biggan

Siita sa...

Vilken härlig tårta. GPS är det bästa jag köpt. Nu är tävlingen igång hos mej. Här var det jättekallt i morse. Nu är det solsken o -2.5 grader. Kram

Petra sa...

Gps är aldrig fel att ha :)
Smarrig tårta det där.

Kram

Yvonne :-) sa...

Vilken smarrig tårta!!!!Idag har vi också kallt och inget regn.Kram!

biggan sa...

ja inte så kallt här förstårs. men det var så kallt i går kväll redan vid 5 att man fick skrapa rutor på bilen. nu blir det bistert några månader framöver. kram biggan

Siita sa...

Nu är du med, jag skrev bara att en blogg behövs o den som vill får länka. Kram

Mita sa...

Vilken smaskig tårta. Jag är också värdelös på att hitta. Kör till och med galet med GPS,*fniss*
Längesen jag var i Skövde, men det är en fin liten stad.Ska bli kul och se bilder därifrån,
Kramiz!

ansepanse sa...

en trevlig dag med andra ord! J och jag brukar hitta ganska bra, men vi har fått en del glada skratt när vi hamnat helt fel också
ha en fin söndag - kramar

eva-marie sa...

Härligt inlägg i din för övrigt jättefina blogg! Kram

Farfar-Hebbe sa...

Ja visst är det en aning kallt ute,,även nu fast solen skiner är det bara +3..Oki då kommer det Skövdebilder så småningom.Haé Kram.

mi sa...

Ja du det är en riktigt bra uppfinning den där GPS:en. Svardottern och sonen har fått en av mig i förskott som en julklapp. Kramar!

Gilla sa...

Det är verkligen vacckert på Billingens sluttningar. Jag har ju bott i närheten.

Svar: Visst är det vackert med alla ljus och blomster på kyrkogårdarna.

Gilla

Ellis sa...

Tur att ni har en bra gps! =)
Såg ut som ett mycket trevligt besök! =)
Kramar, Elenor

Ninja sa...

Tårtan såg smarrig ut.....miljöombyte gör susen. Det behöver inte vara så långt bort.

Mia systeryster sa...

Vilken härlig tårta. Bra att ni köpt en pålitlig gps;)
Kram

biggan sa...

godmorgon, härligt med bilder, kul att se sen
ja kanon ju hitta till brösarp hihi. kram biggan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...