17 november 2010

Nya datorn på plats!!

NU är datorn på plats här och äntligen kan jag se både bokstäver och bilder igen! Så gott efter denna långa tid med bara min lilla laptop.


Mina bilder får jag dessvärre vänta på ett par dagar till, så det blir gamla bilder från Picasa web ett tag till.

Min nya dator, med Windows 7, för mig runt i världen med en väldig fart! Helt underbart!

Fast det är mycket nytt som måste fixas och donas innan jag kan hitta allt som jag vill. Fast utan Kristian från Ljud & Bild i Munkedal, så hade jag nog säkert ännu befunnit mig på sladdstadiet.
Ha en underbar onsdag alla! 




21 kommentarer:

biggan sa...

godmorgon, så härligt för dig, äntligen är den på plats. skönt när saker fungerar som det ska.
ja här är också ett par grader minus, även i går. alla skrapade rutor hela dan, suck, kram biggan

eva sa...

Godmorgon!
Härligt med en stor dator och här är det okså kallt -8.
kramiz

biggan sa...

ja jag förstår det, ta det försiktigt bara så blir det bra, kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,skönt att du har fått tag på dina bilder,,Vindows 7 har jag på min oxå,funkar skitbra,liknar XP rätt mycket..Ja vintern kan ge fina motiv,, men den kunde gärna få vara lite kortare..Dec-Jan skulle räcka mer än väl.Haé Kram.

Camilla sa...

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Lycka till med din nya dator!
Kram och god morgon!

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Skönt att du fått ordning på datan .. Jag hant med en hel del igår så idag blir det att ta igen sig.Ha en bra onsdag! Kram!

Ellis sa...

Godmorgon! =)
Härligt att allt funkar nu igen, hoppas du får en varmare start på morgonen!
Kramar, Elenor

Anniepie sa...

Så härligt att få allt på plats igen! :) Nää, det går ju lika bra de! ;) hehe Ha en bra dag nu. Kramar!

Renée sa...

Jag fick hem min nya dator med windows 7 i för några dagar sedan. Älskar den redan! Allt gåt fort som attan (även att jag hade en relativt bra dator innan) och allt var så himla lätt att få ihop. Numera har jag alltså en stationär dator som man inte kan spilla kaffe över... Ett tangentbord är ju lättare och billigare att byta ut...

Gunilla sa...

Åh va skoj med en ny dator, speciellt när allt går lite snabbare :)

Anonym sa...

Morron Fenixmona! Tack för att du följer mig genom livet. LER! Här är det dimma och -1 Grader Kallt. Ha en fin dag nu!

ansepanse sa...

Grattis till den nya datorn hoppas du snart får hjälp med resten också
kramar

Mi sa...

Skönt för dig med en ny dator fast visst tar det ett tag att lära sig allt det nya. Ha en fin dag. Kramar!

Mita sa...

Skönt med ny dator,hoppas det kommer funka bra nu,och med bilderna också.Bra hjälp är guld värt,annars får man allt slita sitt hår,hi,hi...
Kram vännen!

Anonym sa...

Härligt! Nu är det ju bara bilderna kvar sen är du helt och fullt på banan igen :-)

Siita sa...

Tur att det finns hjälp att få. Kram

diana sa...

Härligt med ny dator ;)

nilla sa...

Lycka till med din nya dator:)
Kram

Maria sa...

Vilket sött litet liv, ja vad vore livet utan datorn inte värt att testa/kramen

Siita sa...

God morgon. Ha en bra torsdag, inte så kallt idag. Kram

biggan sa...

godmorgon, vad kul det var, det är faktiskt i helgen den 27 november igen nu, vi hade ju en spelning på hemma plan samtidigt, så det gick ju inte, men vår vän leif ska dit med sitt band. det var så roligt, ville dit igen, men det går ju inte göra 2 saker samtidigt i detta fallet, kram biggan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...