4 september 2010

Röstat och klart!

Vi röstade igår kväll så nu är det klart för denna gång! Vi hade inga som helst problem att välja, vi har vetat sen lång tid tillbaka vad vi skulle rösta på. För de osäkra är det inte enkelt, för det våra politiker just nu är bäst på är att kasta skit på varandra. Inte heller finns det någon direkt karismatisk ledare som verkligen kan få med sig folket! Hade en sådan funnits så hade det partiet tagit hem spelet detta år!

Jaja, nu har vi gjort vår plikt mot oss och vårt land så idag åker vi till skogs med gott samvete...Nu ska jag tvätta vid sju och sen ger vi oss iväg! Ska bli så gott att komma ut några timmar!

Lunchen tar vi med oss och fixar till i skogen. Alltid lika gott med en korv efter några timmars skogsvandring! Ha en fin dag alla!

22 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Tänkte rösta idag. Får se hur det blir. Kallt idag oxå. Vita gräsmattor. Jag tycker bättre om mackor med stekt ägg när vi ska till skogen. Kramar

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja det doftar så gott när man står inne i bakstugan,,tänk sen att få ta en macka precis när den kallnat,,då du,Mums..
Hoppas ni får god tur i skogen..Haé Kram.

Vicke sa...

jag väntar till valdagen, jag hoppas att du får en trevlig helg nu

Yvonne :-) sa...

Morn! Hoppas att du får en bra tur i skogen med din "korvgubbe" De flesta ordspråk är bra.Kram!

Stattinskan sa...

Du har så rätt, det finns inget som gör så gott i själen som att få vara ute i skogen :-)
God morgon

Camilla sa...

Vad mysigt ni ser ut att ha det i skogen1
Hoppas att väder Gudarna är mer er.
God morgon!

eva sa...

Härligt det ser ut:)Ja absolut och jag har inte röstat ännu men de ska jag:)
Kramiz

Browneyedgirl sa...

Hejsan =)
Var länge sen nu och jag ville säga att jag är tillbaka....ha det fint ....kram

Siita sa...

Ja Hebbes tröja var fin. Ha en bra tur i skogen. Kram

biggan sa...

godmorgon, vi ska rösta på måndag, i biblioteket. öppet då. härligt att åka till skogen. grilla är ju gott. ha en jätte mysigt. massa kramar biggan

malin sa...

$v god morgon på dig med ! :D
jodå idag känns det som en bra dag ska jag säga dig :) händer för dig idag då ? :)

Mita sa...

Oh, vad härligt med en skogstur,då lär ni komma hem sen nöjda och belåtna med eran dag. Ett bra sätt att ladda batterierna,
Vi röstar på valdagen, känns som en tradition som inte ska brytas, om inget oförutsett inträffar förstås,ibland kanske man måste rösta innan för att inte missa.
För rösta tycker jag man ska göra,
Ha det gott vännen,
Kramizar!

Karpstryparn sa...

Har inte röstat än, blir på valdagen.

Svar: Sedärja. Kramiz

mi sa...

Jag har inte röstat än men ska vilken dag som helst. Skönt att ha det gjort i förväg. Härligt för er att komma ut i skogen en sån har solig dag. Om ni nu har sol. Jag har det hos mig. Hoppas katten mår bra . Kramar!!

diana sa...

Har inte kommit iväg och röstat ännu, men ska.

syren sa...

Röstar på valdagen och vet vilket parti sedan länge.Håller med om att de kastar skit på varandra istället för göra de som de ska göra. Hoppas dagen blev fin i skogen och mycket svamp.kram

Anniepie sa...

Jag ska rösta nästa vecka tänkte jag! :) Precis det finns inget godare än grillad korv efter att man har varit ute i skogen! :) mums! Ha en bra kväll nu! :) Kram!

Ellis sa...

Hej!
Har inte röstat idag men kanske gör det till veckan, annars såg jag att min vallokal ligger bakom mitt hus så kan kila dit på valdagen/min födelsedag! =)
Hoppas ni har haft en härlig dag i skogen!
Kramar

Ellis sa...

Lycka till i fototävlingen! =)
Kram

Kina sa...

Ja jag hör till dom som inte riktigt bestämt sig ännu, usch det är svårt! Hoppas ni fick en kanondag i skogen!
Kram Kina

Nattis 2.0 sa...

Utegrillad korv är så gott, så gott! Ändå gillar jag kokt korv bäst men..

PPÅ vintern är det superduper med sån korv! (Eller ja året runt egentligen men,...)

Ninja sa...

Hoppas på större svamplycka längre fram....tittade på bildspelet som var jättefint.....mannen bredvid tröttnade dock på kattsången efter sådär 50:de versen :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...