14 september 2010

Apropå något helt annat...

Jag har köpt en sprillans ny Audi och i bilen fick jag installerat den absolut hetaste bilradion på marknaden. För att man ska slippa pilla och istället koncentrera sig på trafiken, så är den helt röstaktiverad.

Man bara säger rätt ut vad man vill höra så spelar den det. Vill man lyssna på radio så fixar den det,vill man lyssna på enskilda artister så kopplar den automatiskt upp sig mot Spotify.

Vill jag höra på P3 så säger jag bara "P3" och så rattar den själv in stationen.

Vill jag höra en låt med artisten Prince så säger jag bara "Prince" och bilradion frågar mig "Vilken låt?".
Då säger jag till exempel "When Doves Cry" och så spelas låten. Helt fantastiskt.

Häromdagen körde jag i stan och blev omkörd på insidan av en riktigt marodör.


Han höll på att skrapa upp hela högersidan på bilen och jag blev så förbannad att jag skrek "Idiotjävel!" högt och tydligt i bilen.


Då slår bilradion över till P1:s partiledardebatt och Fredrik Reinfeldt...

Med denna lilla historia önskar jag er alla en fin tisdag! Keep on smiling!! Vill ni se och läsa någor mer seriöst denna dag så klicka på länken nedan för att komma till TURKIETBLOGGEN
där får ni se ett sätt att tvätta... 




27 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Låter som en intelligent radio ;)
Ha en underbar dag!
Kram

biggan sa...

godmorgon, hihihihi kul att börja med skratt, helt ok att du svarar när du har tid vännen, kramar biggan

maria sa...

en sån vill jag med ha :)

ha en go dag !
kramen

Svorskan sa...

Hahahaha! Underbart! Fin radio med sunda "inställningar". God morgon!

Camilla sa...

Hahaha....
God morgon!

Siita sa...

God morgon. Förstod att det var något tok, du som inte en har körkort. Haha den var bra. Kramar

Sand mellan tårna sa...

Haha den har jag läst på fb men då med Mona Sahlin.:D

Kiza sa...

Ja, si denna teknik.... snart har dom väl inbyggda bloggar så du behöver bara sitta i förarsätet o diktera. //Kramelikram

Ellis sa...

Vilken fin radio! =)
Hoppas du får en bra tisdag, här började dagen med regn!
Kramar

eva sa...

Haha den var bra:)
Ja de e tragiskt att samhället ser ut så och att ingen vågar ingripa.
kramiz

Renée sa...

Vilken radio! Har aldrig hört talas om... Fast å andra sidan så har jag en gammal bil som inte ens har en radio... Vi får alltså sjunga själva!

Anniepie sa...

Hahaha den va ju lite rolig! XD En sån radio vill jag oxå ha! ;) ha en bra dag nu annars! :) Kramar!

Rolf sa...

Hej.Vilat mig lite från bloggen.Har man familj då lättare och hitta på vad man ska skriva och lägga in bilder.trött på blogga ibland.hoppas man få ett jobb snart.hitta på nya hobbys än bloggen.Du får ha en skön dag.kram

Rolf sa...

Hej.Vilat mig lite från bloggen.Har man familj då lättare och hitta på vad man ska skriva och lägga in bilder.trött på blogga ibland.hoppas man få ett jobb snart.hitta på nya hobbys än bloggen.Du får ha en skön dag.kram

Frogprincess sa...

Du gav mig dagens gapskratt!!!
TACK!

Mita sa...

Den var bra, måste jag berätta för gubben,hi,hi...
Tänk om man hade en sån radio,men vad skulle den kosta?
Idag har vi lite höstrusk väder,
Kramiz!

Unknown sa...

*skratt* himla kul och trevlig blogg.
Ha en bra fortsättning på veckan! /SA

Mi sa...

Otroligt vad dom kan uppfinna. Kul apparat som gör som du söger, haha Så idiotjävel= P1 o Rainfeldt m m, haha. Kramar!!

Anonym sa...

haha en sån bil måste man ha ..vilken upplevelse...roliga sådana ;)
kram/månstråle

Mia systeryster sa...

Hahaha, jag har hört den fast om Mona Sahlin, det tyckte jag var bättre;)Kram

Augusta sa...

Är det sant! Vilken bilradio.
Vilken härlig människa du är. Alltid ute och ser dig omkring nära eller långt bort och dessutom det senaste i tekniken :)

Stor kram

Susanne P sa...

Ha, ha, ha!!! Den var bra!
Tack för ett gott skratt!

Kina sa...

Hahaha, det var roligt:)
Kram Kina

Ninja sa...

ha, ha jag trodde det var ett sent aprilskämt :)

Mita sa...

Hej vännen, ville bara säga att Yvonne(Skåningen) ligger på sjukhus med en storke förmodligen enligt henes son. Blev så ledsen för hennes och familjens skull,
kram!

Mita sa...

Hej vännen, ville bara säga att Yvonne(Skåningen) ligger på sjukhus med en storke förmodligen enligt henes son. Blev så ledsen för hennes och familjens skull,
kram!

diana sa...

Hahahaha, jag läste detta inlägget högt och fick alla här att bryta ihop. Jösses ;)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...